Skip to main content

Sinds kort ligt er glasvezel en nu wil het liefst de smart tv bekabeld aansluiten zodat de KPN box er tussenuit kan. Die zat via een powerline adapter aangesloten.

Nu heb ik de tv bedraad aangesloten op een superwifi punt en ik krijg het niet werkend. Melding op de tv dat de routerfunctie van de router (het wifipunt?) is uitgeschakeld.

Zie ik als leek iets over het hoofd of kan het gewoonweg niet?

Wat bedoel je met ‘kpn box’ de modem??? @Ed1969 

Je kunt geen tv kijken zonder modem en tv-decoder van KPN.

Dus de modem moet aangesloten zijn op de glasvezelkast en de tv-decoder moet bekabeld aangesloten zijn op de modem en je smart-tv kun je bekabeld of draadloos aansluiten op je modem.

Of begrijp ik iets verkeerd?

 


Dank voor je reactie @JanD en sorry dat ik het niet helemaal duidelijk uitleg. Uiteraard is alle apparatuur aanwezig.

experia box is aanwezig, alleen niet in de buurt van de tv en er is geen optie om de TV rechtstreeks bekabeld aan te sluiten (alleen via powerline adapters, de DVS)

TV kijken op de smart tv kan via de KPN Interactieve tv-app, dan kan de kpn tv-box er tussenuit.


TV kijken op de smart tv kan via de KPN Interactieve tv-app, dan kan de kpn tv-box er tussenuit.

Inderdaad, als je de beeldkwaliteit van de app voldoende vindt, kan de tv-decoder van KPN in de doos blijven.

Zeg echter je tv-abo niet op, want als je geen tv-abo hebt, kun je ook geen tv-apps gebruiken, op welk apparaat dan ook @Ed1969 


Dank je wel, dat begrijp ik

Mijn vraag blijft hiermee echter nog onbeantwoord. Dus hopelijk leest iemand mee die uitsluitsel kan geven. 


Welk Wifi punt heb je @Ed1969 , de ronde witte, de ronde zwarte of anders?

Is deze bekabeld of draadloos aangesloten op de modem?

Als je een pc of laptop bekabeld aansluit op het Wifi punt heb je dan wel verbinding?


Hi @Ed1969, welkom hier. 

Ik snap wat je probeert te doen, fijn om te zien dat JanD je al op gang heeft geholpen. 

Als je een pc of laptop bekabeld aansluit op het Wifi punt heb je dan wel verbinding?

Dit zou ik ook graag willen weten, zo weten we namelijk of het aan de tv ligt of aan de SuperWiFi. 

Ik hoor graag van je. 


Dank voor het meedenken.

Het gaat om wit superwifi punten, waarin dus aan de achterzijde 1 netwerkaansluiting is. Omdat ik daar de tv op wil aansluiten is het wifi punt zelf dus draadloos verbonden met het modem.

Ook een laptop ontvangt geen signaal van het superwifi punt.


Dan ligt het toch aan de connectie, er komt namelijk geen signaal binnen. Heb je wel WiFi via de SuperWiFi's? Mag ik ook weten welke modem je hebt?

 


Uiteraard mag dat; het gaat om de KPN Box 12. 

Er is wel WiFi vanuit de SuperWifi punten


Dat is het probleem ook niet. Dan stel ik voor om die SuperWiFi te resetten.  Zou je dat willen proberen? 


Is de Experiabox V10 hier niet de bottleneck?

Want om de SuperWifi2 (ik hoop dat je die hebt, maar de 2 is zwart dacht ik) moet je er 1 bij de Experiabox met UTP kabel aansluiten en de 2de bij de KPN tv decoder met UTP kabel.

 

Voor de tv zelf heb je ze niet nodig, want die kan perfect via WIFI werken.

 

Met de SuperWifi1 kan het niet, wel de tv, maar niet de KPN tv ontvanger. (maar die wilde je er toch al uithalen.

Wel jammer, want via de KPN tv ontvanger heb je een veel mooier beeld dan via de KPN itV app.


Dat is het probleem ook niet. Dan stel ik voor om die SuperWiFi te resetten.  Zou je dat willen proberen? 

Ga ik doen, moet ik wel even de tijd voor vinden. Ik kom erop terug.


Is de Experiabox V10 hier niet de bottleneck?

Want om de SuperWifi2 (ik hoop dat je die hebt, maar de 2 is zwart dacht ik) moet je er 1 bij de Experiabox met UTP kabel aansluiten en de 2de bij de KPN tv decoder met UTP kabel.

 

Voor de tv zelf heb je ze niet nodig, want die kan perfect via WIFI werken.

 

Met de SuperWifi1 kan het niet, wel de tv, maar niet de KPN tv ontvanger. (maar die wilde je er toch al uithalen.

Wel jammer, want via de KPN tv ontvanger heb je een veel mooier beeld dan via de KPN itV app.

@joop2011 

@Ed1969 heeft een KPN Box 12 volgens zijn reactie.

 


Dat is het probleem ook niet. Dan stel ik voor om die SuperWiFi te resetten.  Zou je dat willen proberen? 

Gedaan en hiermee werkt de ethernet verbinding weer. Het was even puzzelen, bedankt voor alle input. 

Nu nog even bedenken of ik de kabel aansluit op de tv-box (nu verbonden via een DVS) of dat ik ‘m in de smart tv hou. 

Nogmaals dank allemaal!


Fijn om te lezen. Mijn advies is, als het werkt laat het staan. ;) 


Reageer