Skip to main content

Het beeld van onze tv+ box loopt zeer regelmatig vast nadat er een andere zender op is gezet. Er is dan ook geen geluid. Soms helpt het om even te wachten en loopt het beeld door maar soms moet je ook een kanaal verder of terug zappen en dan weer naar het eerdere kanaal terug gaan. Dit kan soms wel een paar keer nodig zijn. 
Box is bekabeld aan de modem aangesloten via tp link deco en een managed switch. 
als de zender even op staat blijft het beeld en geluid ook gewoon doorlopen. 
probleem doet zich dus alleen voor met zappen naar andere zender. 
De verschillende updates hebben dit probleem helaas tot nu toe nog niet verhopen. 
Is hier een oplossing voor?

Hoi @Danny881, op die manier is het niet fijn tv kijken natuurlijk. Tussen het modem en de TV+ Box zitten meerdere dingen dus, de switch en de TP-Link set. Is het mogelijk om de box met een directe kabel aan te sluiten, zonder andere kastjes er tussen? Ik ben benieuwd of het dan nog is, of dat het dan niet/minder is.


Hoi @Danny881, op die manier is het niet fijn tv kijken natuurlijk. Tussen het modem en de TV+ Box zitten meerdere dingen dus, de switch en de TP-Link set. Is het mogelijk om de box met een directe kabel aan te sluiten, zonder andere kastjes er tussen? Ik ben benieuwd of het dan nog is, of dat het dan niet/minder is.

Ik ga het proberen het probleem doet zich alleen voor met live tv. Met opnames of Netflix e.d. zijn er geen problemen.  We gaan even een paar dagen kijken wat er gebeurd nu de box rechtstreeks aan het modem hangt. 


Bij opnames, Netflix en dergelijke kan er meer gebufferd worden, waardoor een kleine uitval van de verbinding niet opvalt. Bij live tv is die mogelijkheid er niet, doordat het live is. Als er dan even een korte onderbreking in het signaal is kan het sneller zichtbaar zijn. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!


Ik heb de tv+ nu een tijdje rechtstreeks aan het modem aangesloten dat ging goed met tv kijken. Echter heb ik dan wel het nadeel dat de tv+ in een ander netwerk zit. 
ik heb er toch weer voor gekozen om de box weer aan de switch te koppelen en t zo weer even te bekijken. 
toen ik de overstap naar tv+ gemaakt had ging het aan het begin ook goed zie het wel even….


Dat het via een directe kabel wel goed gaat is goed om te weten, dat betekent dat het signaal en de TV+ Box goed functioneren. Als het toch weer terugkomt via de switch zou het mogelijk ook kunnen zijn dat die switch er een aandeel in heeft. 

Ik hoop dat dat niet nodig is, en dat je zo kunt blijven kijken zonder problemen!


Ik heb inmiddels ook nog een firmware update aan de switch uitgevoerd. Hopen dat dit ook een positief effect heeft. 


Dat kan daarbij ook een positief aandeel hebben inderdaad. Veel kijkplezier, mocht het terugkomen dan weet je ons te vinden. Maar laten we er vanuit gaan dat dat niet nodig is.


Reageer