Skip to main content

Er is al een paar dagen een probleem met bekabeld internet, films over bekabeld lopen vast, vallen geheel weg en gaan plots na 3 minuten weer door, de tool zegt dat hij de router (experia V10) opnieuw opstart naar de experia start niet opnieuw op, dat zegt de app wel te doen, de film draait dan 30 seconden en is weer weg…

Ik vraag me af of KPN het wel kan fixen?

 

 

@Hvt1958 Kunt u de Experia V10 eens een reset naar fabrieksinstellingen geven ? 

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Is het daarna opgelost ?

Dat heeft niet geholpen, alle vier lampjes branden weer groen maar bij NLZiet blijft het scherm continue laden, by Prime video valt de video regelmatig stil, ik kijk het even aan misschien is de switch van slag maar de switch is speciaal voor HD tv’s

het is lang goed gegaan…

Als het niet beter wordt dan ga ik alternatieven zoeken….


Dat heeft niet geholpen, alle vier lampjes branden weer groen maar bij NLZiet blijft het scherm continue laden, by Prime video valt de video regelmatig stil, ik kijk het even aan misschien is de switch van slag maar de switch is speciaal voor HD tv’s

het is lang goed gegaan…

Als het niet beter wordt dan ga ik alternatieven zoeken….

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

 

Een switch, deze moet IGMP snooping hebben, anders heeft de KPN tv decoder problemen met IPTV en kan dit soort storingen kloppen.

 

Verder altijd vaste UTP kabels gebruiken. 😉 (maar dat doet u al begrijp ik). 


Hoi @Hvt1958, welkom terug!
Ik heb meteen even meegekeken met de gegevens uit je profiel. Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt en die ziet er verder ook goed uit.
Kun je toelichten wat voor switch je precies gebruikt? Heb je ook al eens een andere kabel tussen de Experiabox en switch geprobeerd?


Gisteren was het weer goed met de TV na het opnieuw opstarten van deze eergisteren.
Toen werkte mijn telefoon niet meer, en er was een ticket aangemaakt.

De medewerker had verteld dat ik het zwarte glasvezel kastje maar eens 5 minuten stroomloos moest maken, de TV werd daarna dus weer actief maar de telefoon niet, echter gisteren ochtend werkte deze weer….

ik vind de verbinding de laatste tijd wat instabiel, hoop dat dat snel beter wordt. 


Gisteren was het weer goed met de TV na het opnieuw opstarten van deze eergisteren.
Toen werkte mijn telefoon niet meer, en er was een ticket aangemaakt.

De medewerker had verteld dat ik het zwarte glasvezel kastje maar eens 5 minuten stroomloos moest maken, de TV werd daarna dus weer actief maar de telefoon niet, echter gisteren ochtend werkte deze weer….

ik vind de verbinding de laatste tijd wat instabiel, hoop dat dat snel beter wordt. 

 

@Hvt1958 

Ik had een paar vraagjes gesteld.

Welke KPN tv decoder heb je?

Welke Experiabox (KPN router modem) heb je?

Heeft jouw switch IGMP snooping (heel erg belangrijk om IPTV (tv via de KPN tv decoder) te kunnen kijken.

 

Ik zie dat @Thomas (moderater (medewerker KPN)) jouw lijn al heeft doorgemeten en dat deze goed is.

Welk glasvezelpakket heb je? 

 

Kijk ook even of er geen knik of scherpe bochten in de UTP kabel zitten, dat kan ook voor problemen zorgen. 


De Arris VIP2952 V2

Experia Box V10

Ja deze heeft IGMP snooping en heb ik daar speciaal voor gekocht.

Alles in één Premium, toen glasvezel kwam ben ik gratis overgezet

de Cat 5 kabels zijn hier flexibele en zitten zonder knikken, met ruime bogen, alles tussen deze TV, één switch zoals boven beschreven is aangesloten met niet eigen “geknepen” Cat 5 UTP kabels..

Trouwens ik gebruik CAT6 voor mijn buiten camera’s die wel goed draaien en er al bijna twee jaren zitten…

Ik denk dat deze Arris niet overweg kan indien er verkeer van de smart TV overheen gaat, misschien dat de Arris voorrang geeft aan het verkeer tussen deze en het signaal omdat ik de Apps op mijn TV gebruik voor Amazon, denk dat de Arris dat slecht kan verwerken, de UTP zit alleen op de Arris…

Als dat zo is beperkt de Arris de indirecte apps van mijn LG tv, ik wil dat om toch enige onafhankelijkheid van KPN te houden.

 

 


De Arris VIP2952 V2

 

Ik denk dat deze Arris niet overweg kan indien er verkeer van de smart TV overheen gaat, misschien dat de Arris voorrang geeft aan het verkeer tussen deze en het signaal omdat ik de Apps op mijn TV gebruik voor Amazon, denk dat de Arris dat slecht kan verwerken, de UTP zit alleen op de Arris…

Als dat zo is beperkt de Arris de indirecte apps van mijn LG tv, ik wil dat om toch enige onafhankelijkheid van KPN te houden.

 

 

 

Ik begrijp niet wat u hiermee bedoelt?

Er gaat helemaal niets overeen vanuit de tv.

De tv heeft zijn eigen verbinding met de Experiabox via Wifi of UTP (bij mij UTP)

Dus de tv moet zo wie zo met de Experiabox verbonden zijn (mijn voorkeur is UTP, maar WIFI is ook ok) en die moet u dan met de AB van de TV bedienen.

 

De KPN tv decoder verwerkt het IPTV signaal dat via de UTP binnenkomt en stuurt dat als digitaal tv signaal naar de HDMI ingang (bij voorkeur HDMI1). Meer niet.

Verder zitten er wel app's op de KPN tv decoder, maar ook daar heeft de tv niets mee te maken.

De app's worden ook via de UTP kabel (in dat geval niet IPTV) in de KPN tv decoder verwerkt en met de HDMI kabel naar de tv verzonden.

 

Persoonlijk werk ik altijd met de app op mijn Smart tv.

Ik heb een vaste UTP kabel in de tv.

En dan kijk ik met de AB van de tv naar de streamingdiensten.😉


Dank voor je bericht, ik denk dat de gelijk hebt en dat ik via Wifi de apps op de TV zoals Amazon bekijk en dat het misschien beter is een extra switch achter de TV/Arris moet leggen om dus een extra UTP te genereren, blijkbaar kan het Wifi signaal niet altijd voldoende zijn,

Ik denk dat het beter wordt met een vaste aansluiting (UTP)

Het is lang geleden dat ik mn LG geïnstalleerd heb, mijn vorige tv was wel zo verbonden maar met de komst van de Arris moest in een keuze maken, met dank, denk dat het probleem door jouw opmerking zich hopelijk oplost. 
👍