Skip to main content
Beantwoord

TV beeld blijft vastlopen, steeds opnieuw opstarten nodig om verder te kijken

• May 14, 2026
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Het beeld Freezed steeds. Moet ik een kanaal hoger of lager kiezen. Nu in 2 uur tijd heb ik dit 9x moeten doen. En dan doet ie het weer.

Maar hiervoor was dit nooit. Sinds half jaar dit probleem. Mijn moeder heeft hetzelfde. Andere woonplaats, sinds paar maanden een aansluiting.

Steeds opnieuw opstarten is toch geen optie?  Ik wil tv kijken!

Beste antwoord door PeterG

Dat is vervelend zeg.

Zet onder Beeld videomodus eens op unicast. Ik denk dat het dan beter (goed) gaat.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 14, 2026

Dat is vervelend zeg.

Zet onder Beeld videomodus eens op unicast. Ik denk dat het dan beter (goed) gaat.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 14, 2026

Zeer herkenbaar. Weliswaar ben ik geen klant meer van kpn maar m’n zus heeft ook dit probleem. En ook problemen met apps zoals YouTube, Netflix en NPO Start. 

Vanmiddag was ik bij m’n zus en ook drie keer dat het beeld stopte. Twee keer tijdens Live/LIVE kijken, één keer tijdens terugkijken. De eerste twee keer was het te verhelpen door een andere zender te kiezen, bij het terugkijken stopte het beeld en reageerde de TV+ Box (TV-) ook niet meer op de afstandsbediening. Het ding was pas weer in beweging te krijgen door deze stroomloos te maken om deze weer opnieuw te laten opstarten.

Het is en blijft hopeloos. M’n zus is nu twee en half jaar abonnee. Modem is gewisseld, de DIW 7022 twee keer. Een monteur die zowel het modem als de ontvanger wisselde, adviseerde haar om de ontvanger om de zoveel tijd een nachtje stroomloos te laten, ‘om problemen te voorkomen’, tja… 

Dat na ruim drie jaar en + 70 updates er geen structurele oplossingen zijn maar slechts work-arounds worden aangedragen, geeft te denken …

De Smart TV App op haar Sony TV (in de slaapkamer) werkt al even dramatisch. Al met al heeft m’n zus haar vertrouwen verloren. Gelukkig wijzigen de algemene voorwaarden en kan ze daardoor vervroegd opzeggen en overstappen naar een andere provider. Slechter dan dit kan het niet worden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dat is vervelend zeg.

Bedankt voor de tip. Ik ga dit proberen. Anders wordt het denk ik toch overstappen naar vele jaren. 😞

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

De Smart TV App op haar Sony TV (in de slaapkamer) werkt al even dramatisch.

Er is iets niet helemaal lekker op Sony sinds  versie 08.91.02.

Oplossing is wel beetje technisch. (Downloaden oudere versie)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Martin0299, ik begrijp dat je niet zo blij wordt van elke keer opnieuw moeten opstarten. Goed dat je het aankaart. Ik zie dat er al tips met je gedeeld zijn, we lezen graag of je ze al geprobeerd hebt en hoe het daarmee gaat?

Als je er niet uit komt, vertel je dan meer over welke tv-ontvanger je hebt en hoe deze aangesloten is? En deel het ook vooral als je al bepaalde dingen geprobeerd hebt. Dan kijken we vanaf daar verder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Tot nu toe lijken de tips te helpen.