Skip to main content

Kleine 2 maand nu tv+, maar het beeld hapert om de haverklap is zo echt niet fijn tv kijken. 

Heb al vanalles geprobeerd, stekker uit glasvezelkastje, stekker uit de modem experiabox 12 en stekker uit het tv+ kastje.

2 keer terug naar de fabrieksinstellingen met het tv+ kastje, maar het beeld blijft maar happeren. 

Wat kan ik nog doen?

Mvg Madelon

Kleine 2 maand nu tv+, maar het beeld hapert om de haverklap is zo echt niet fijn tv kijken. 

Heb al vanalles geprobeerd, stekker uit glasvezelkastje, stekker uit de modem experiabox 12 en stekker uit het tv+ kastje.

2 keer terug naar de fabrieksinstellingen met het tv+ kastje, maar het beeld blijft maar happeren. 

Wat kan ik nog doen?

Mvg Madelon

Dag Madelon

Hoe is je decoder aangesloten op je modem via Wifi of via een UTP kabel?

Vraag 2 start je decoder snel op of in de eco modus en tot slot staat en in je menu de optie CEC aan?

En en laatste vraag gebruik je DVS apparatuur icm je decoder?

mvg


Hallo Thijs,

Onze decoder maakt via de wifi verbinding met de modem.

De decoder staat op de ecostans om op te starten. De CEC staat ui en we maken geen gebruik van DVS apparatuur.

Mvg Madelon


Hallo Thijs,

Onze decoder maakt via de wifi verbinding met de modem.

De decoder staat op de ecostans om op te starten. De CEC staat ui en we maken geen gebruik van DVS apparatuur.

Mvg Madelon

Dag Madalon je kan CEC aanzetten dan duurt het opstarten 40 sec maar werkt ea wel beter tenminste met een LG toestel.

Wat betreft de wifi kan ik wel stellen dat daar het issue grotendeels aan te wijten is.

Wifi is handig maar een decoder kan je beter met een UTP kabel rechtstreeks aansluiten.

Ik weet niet of het mogelijks is om de decoder met een UTP aan te sluiten zo niet zou je eens moeten denken aan een wifi versterker bij KPN noemen ze dit Super Wifi wat niets anders is dan een Mesh verbinding.

Ja dat is even het advies voor nu wat je afgezien daarvan nog kan doen.

1:Eco modus decoder aan

2:CEC aan op onderste vinkje na -dan tv aan zetten met knopje tv op kpn ab en uitzetten met knopje KPN.

3:Decoder van stand HD op SD zetten

4:Decoder op Unicast zetten als deze op multicast staat of andersom.

mvg


Hallo Thijs bedankt voor je tips ik ga vanavond is even kijken of ik de instellingen anders kan zetten en of dat werkt.

Mvg 


Hallo Thijs bedankt voor je tips ik ga vanavond is even kijken of ik de instellingen anders kan zetten en of dat werkt.

Mvg 

Hoi Madelon

Heb je ea nog geprobeerd?

Mvg