Skip to main content

Sinds kort maken wij gebruik van jullie diensten, maar we ondervinden dagelijks problemen met de televisieverbinding. Tijdens het tv-kijken loopt het beeld regelmatig vast op alle drie de tv’s in huis. Wanneer we van zender wisselen, werkt het weer voor een korte tijd, maar het probleem blijft terugkeren.

We hebben al meerdere keren alle apparaten gereset, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Dat is niet de bedoeling @TomTak ! Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?

@TomTak Dat is een teken dat je de TV ontvangers op multicast instel maar jouw netwerk ondersteunt multicast niet.

@TDN  Oke duidelijk weet u ook hoe ik dit kan verhelpen.

@TomTak Om mijn vermoeden te bevestigen, stel in alle ontvangers (alleen bij nieuwe types DIW7022) op unicast. Als je geen problemen meer heb, is multicast de oorzaak voor vastlopen.

Indien je nog oude typen van KPN ontvangers heb, kan je niet op unicast instellen, dan vertel meer over jouw netwerk. Welk modem, hoe zijn de ontvangers aangesloten? Via ethernet kabel direct aan modem of aan een wifi versterker? Via Wifi (van modem of wifi versterker)? Via een Draadloze Verbindingsset (DVS)?

@TDN  helaas zie ik de optie nergens staan.

@TomTak Ik zie dat je ontvanger via wifi verbonden is, kan je hem via een kabel met het modem verbinden? De multicast/unicast vind je onder Beeld

Zoals TDN al schreef, die instelling vind je onder Videomodus in de beeldinstellingen:

Als je ‘m terugzet op Multicast, vergeet dan ook niet “Automatisch beste kwaliteit” weer aan te zetten. Dat gaat niet vanzelf.

@Arjan van B @TDN Bedankt voor jullie hulp.

Hallo en welkom @TomTak, staat het beeld nu niet meer stil nadat de instelling is aangepast? 

@Jeroen van KPN  alles werkt nu naar behoren 

Reageer