Skip to main content

Sinds een tijdje hebben we op 1 van de ontvangers (woonkamer) steeds dat het TV beeld enkele seconden zwart wordt en vervolgens weer terug komt.  Gedurende de kijksessie treedt dit regelmatig op. 

Ontvanger zit via 1 ethernet kabel aan het modem. Via HDMI naar AV receiver en via HDMI naar TV.

Chromecast die via de AV receiver loopt heeft hier geen last van.

De andere ontvanger (slaapkamer) heeft hier ook geen last van.

 

Wat kan er aan de hand zijn en hoe lossen we dit op?

 

 

Dag @embezon wellicht kunt u om te testen de ontvangers van de woonkamer en de slaapkamer even omruilen.  Ben benieuwd wat er dan gebeurt. 


@Joep1965 Dat is een goed idee. Zojuist uitgevoerd. We gaan het een aantal dagen aankijken.

Wordt vervolgd! 


Hoi @embezon en welkom op het forum! Goede tip @Joep1965 😄 Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? 


Vandaag weer hetzelfde probleem. 

Ligt dus niet aan de settopbox.

Ook de AV receiver is buiten verdenking,  chromecast doet het namelijk wel.

 

Hdmi kabel tussen box en receiver zou nog kunnen. 

 


Zit er wellicht ergens een switch in het netwerk? 


Ja,  maar daar loopt ook de chromecast over. En die switch kan er niet tussenuit. 

 


Check!

Ligt dus niet aan de settopbox.

Dan hebben we dat uitgesloten, dank voor het testen! Heb je de optie om een HDMI kabel te testen tussen de tv-ontvanger en de TV? Ik ben benieuwd of het beeld dan nog op zwart gaat.


Heb je bij de switch gedacht aan igmp snooping? Dat MOET de switch ondersteunen!! Hier kan je lezen wat het het is.


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het beeld inmiddels stabiel is! Zo niet, laat het dan gerust weten. 


Ik moet nog even zorgen voor een nieuwe hdmi kabel. 

Case dus nog niet closed...... 


Geen probleem, ik wacht je bericht af en duim in de tussentijd hard dat een nieuwe HDMI zal helpen. 🤞