Skip to main content

Heb exact hetzelfde probleem...en ben sinds een paar uur klant bij KPN, dus dat is geen beste start.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

 

Ik maak gebruik van een verbindingsset/homeplugs.


Hoi @Roydenouter welkom op het forum! 
Dit is zeker geen goede start! Het is inmiddels een paar dagen later, heb je dit probleem nog steeds?


Ik maak gebruik van een verbindingsset/homeplugs.


Vervang die eens door een kabel. Al is het alleen maar om te testen wat er gebeurt.


Hoi @Roydenouter welkom op het forum! 
Dit is zeker geen goede start! Het is inmiddels een paar dagen later, heb je dit probleem nog steeds?

Ik maak gebruik van een verbindingsset/homeplugs.


Vervang die eens door een kabel. Al is het alleen maar om te testen wat er gebeurt.

Hoi Joep, Hoi Thomas,

Het probleem bestaat nog steeds, ben ik bang. Ik heb de tv ontvanger vervangen (heb een tweede tv boven) en het probleem bestaat dan ook nog. Ik heb de tv ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experia v10A met een hele lange kabel en ook dan bestaat het probleem nog steeds. Ik heb ook een andere HDMI poort gebruikt, probleem blijft bestaan én ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd. Dus, ik ben zowat wel door mijn opties heen. 
 

Hiervoor was ik klant van Xs4all, dus hetzelfde glasvezel signaal. De verschillen: zelfde merk tv ontvangers, maar een ouder model. Een andere router (Fritzbox). Is dat een aanwijzing wellicht?

Ik moet zeggen, het TV kijken is door dit geknipper een ergenis...en deze tijden wil ik graag het journaal zien en dat is echt niet te doen. Ik zal proberen een kort filmpje te uploaden om te laten zien wat er gebeurt. 


En welkeontvanger heb je?


https://photos.app.goo.gl/NjBgi1Wx5E7yKRLA9


En welkeontvanger heb je?

Ik heb een Arris; VIP5202


Bedankt voor je toelichting en filmpje @Roydenouter je kan amper TV kijken zo!
Welk merk televisie heb je?
Dit kan ook wel eens veroorzaakt worden door de “auto motion plus” instelling (heeft per merk een verschillende maar vergelijkbare naam). Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik ook de lijn uitlezen!


Bedankt voor je toelichting en filmpje @Roydenouter je kan amper TV kijken zo!
Welk merk televisie heb je?
Dit kan ook wel eens veroorzaakt worden door de “auto motion plus” instelling (heeft per merk een verschillende maar vergelijkbare naam). Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik ook de lijn uitlezen!

Dat klonk als een veelbelovende optie. Want ik heb het idee dat het een combinatie is van de tv en de (KPN) apparatuur. Maar, helaas, heb de auto motion plus optie uitgezet en het wegvallen is nog steeds :( 

Ik moet zeggen dat het lijkt alsof de tv steeds lijkt te zoeken naar een andere beeldmodus. Dat is wat mijn boerenverstand me zegt. Een beetje zoals het beeld van een monitor even wegvalt als je een andere resolutie instelt.

 

Overigens, als dit een bekend probleem is dan hoor ik dat graag. Want dan is het wat mij betreft vrij simpel en zal ik op zoek gaan naar een andere provider.


Bedankt voor je toelichting en filmpje @Roydenouter je kan amper TV kijken zo!
Welk merk televisie heb je?
Dit kan ook wel eens veroorzaakt worden door de “auto motion plus” instelling (heeft per merk een verschillende maar vergelijkbare naam). Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik ook de lijn uitlezen!

Ik heb toch nog een nieuwe HDMI kabel aangesloten, om te proberen. En, dit gaat nu al een uur goed. Dit zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn.

 


Bedankt voor je toelichting en filmpje @Roydenouter je kan amper TV kijken zo!
Welk merk televisie heb je?
Dit kan ook wel eens veroorzaakt worden door de “auto motion plus” instelling (heeft per merk een verschillende maar vergelijkbare naam). Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik ook de lijn uitlezen!

Ik heb toch nog een nieuwe HDMI kabel aangesloten, om te proberen. En, dit gaat nu al een uur goed. Dit zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn.

 


Ben niet een TV expert maar mijn ouders hebben sinds kort ook een nieuwe tv en hadden hetzelfde probleem. Misschien heb je dit al geprobeerd, kijk eens via het menu/instellingen (Beeld en geluid)  op de resolutie van het KPN TV boxje, staat deze wel op 1080P.

Sommige nieuwe tv's kunnen er blijkbaar niet goed mee omgaan als de resolutie te laag wordt aangestuurd.

 

edit: Je kan mogelijk ook kijken of een 2e tv er ook last van heeft of andere kabel maar dat is al geopperd 

Cheers


Bedankt voor je toelichting en filmpje @Roydenouter je kan amper TV kijken zo!
Welk merk televisie heb je?
Dit kan ook wel eens veroorzaakt worden door de “auto motion plus” instelling (heeft per merk een verschillende maar vergelijkbare naam). Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik ook de lijn uitlezen!

Ik heb toch nog een nieuwe HDMI kabel aangesloten, om te proberen. En, dit gaat nu al een uur goed. Dit zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn.

 

Ah daar zou het heel goed in kunnen zitten! Hou ons op de hoogte!


Heb exact hetzelfde probleem...en ben sinds een paar uur klant bij KPN, dus dat is geen beste start.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

 

Ga naar instellingen in je menu van je interactieve tv ontvanger. Selecteer beeldscherm en zet de resolutie op 1080i. Er zijn maar twee UHD zenders in het pakket en de meeste tv signalen worden uitgezonden met 1080i. Je reciever zoekt naar de juiste resolutie als je een andere instelling hebt dan 1080i en bij het overschakelen valt even het beeld weg. Hopelijk zal KPN dit probleem ooit eens oplossen in een update van je reciever.