Skip to main content

Heb sinds een paar dagen nieuw KPN abo. Heb met 3 super KPN wifi 2 versterkers op de 2e verdieping een prima wifi signaal en prima digitale (android smart) tv (via kabel van Wifi versterker aangesloten). Alle zenders van het KPN pakket doen het prima echter NPO1 gaat na een paar seconden elke keer na het inschakelen stil staan! Na een paar keer op OK drukken gaat het beeld zonder haperen zonder haperingen verder maar als ik dan naar een andere zender schakel krijg ik de vraag of ik door wil gaan, zo niet dan gaat hij terug naar de video. Dit gebeurt altijd bij het inschakelen van NPO1, soms bij NPO2 maar nooit bij andere zenders?? Iemand een idee waardoor deze haperingen veroorzaakt worden? Groet, Piet

Hoi @piet1741 dat is voor mij ook nog even een raadsel.

Heb je ook de mogelijkheid om TV+ plus even (tijdelijk) te testen door de kabel rechtstreeks op het modem aan te sluiten? Dan kunnen we kijken of het misschien iets met die superwifi constructie te maken heeft. 


Dank Erwin. Ik heb inmiddels wat meer duidelijkheid over mijn probleem. Het stilvallen van het beeld gebeurt alleen voor NPO 1,2 en 3. Bij de andere zenders zie ik niet dat het beeld stil valt. Verder heb ik de andere tv ontvanger/KPN box die beneden zonder problemen werkt en daar rechtstreeks op het modem is aangesloten boven getest en de andere beneden getest. Conclusie: ligt niet aan de tv ontvangers of tv's maar moet aan super wifi versterker boven liggen! Graag jouw commentaar. Groet, Piet


Hoi Erwin. Na mijn conclusie dat het aan de super wifi moest liggen heb ik deze wifi versterker maar eens opnieuw voor lange tijd aan het modem gezet. En zowaar het probleem van het stilvallende beeld is verdwenen. Groet, Piet


Hoi Erwin, toch weer hetzelfde probleem. Een paar uur nadat ik de vorige email gestuurd heb zie ik weer hetzelfde probleem optreden: een stilvallend beeld alleen bij NPO 1,2 en 3??? Groet, Piet


Even samenvatten: beneden heb je GEEN last? Want daar is de superwifi bekabeld aangesloten?  Klopt dat, tot zover?


Nee beneden heb ik geen last, daar werkt alles perfect. Inderdaad daar direct met het modem bekabeld. Vreemd toch dat de versterker boven het wel een kort tijdje wel goed deed na het opnieuw "”inleren" aan het modem?


Nog een aanvulling: ook het terug of vooruit spoelen van een eerder uitgezonden programma lukt boven niet en beneden wel. Ook dit geldt weer alleen voor NPO 1,2 en 3. Bij bijvoorbeeld NPO1 Extra werkt alles wel normaal, ook het terug/vooruit-spoelen. Heel vervelend juist alleen voor de zenders die ik vaak kijk!


Als die tuner boven draadloos is gekoppeld via een wifi versterker, zit daar het ‘euvel’ vermoed ik.  Dan heeft ie moeite om de data goed te transporteren.  

De wifi versterker op een andere plek zetten en even herstarten? Zorgt dat voor verbetering?


De tuner is met een UTP kabel verbonden met de wifi versterker en met via een HDMI kabel met de android tv. Kan er iets geconcludeerd worden uit het feit dat alleen NPO 1,2 en 3 dit rare gedrag vertonen?


Lastig.  Kun je nog voor mij nagaan of de tuner boven op unicast of multicast staat?  Als je de nieuwste firmware hebt dan kun je dat zien door naar instellingen te gaan en dan bij info te kijken.

Als ie op multicast staat , zou je dan eens unicast willen proberen?


Heb geen idee hoe ik in de tv ontvanger/tuner kan kijken of naar de instellingen er van kan komen?? Of bedoel je de tv tuner? Ook daarvan weet ik niet waar ik moet zoeken, in elk geval bij Instellingen zie ik niets van dat alles staan.


@piet1741 :  Je gaat naar instellingen en dan staat daar ergens in het lijstje informatie. Als je daar op klikt scrol je naar beneden en kun je aanpassen waar ie op staat. Als de tuner nu op multicast staat , zou je dan eens unicast wil selecteren? 


Sorry Erwin maar hoe ga ik naar instellingen? Welke instellingen bedoel je eigenlijk: bij de instellingen van mijn tv (Toshiba 24wa3b63 zie ik niets van dien aard en hoe ik bij de instellingen van de tv ontanger (KPN) kan komen weet ik niet. Heb daar een HDMI kabel naar TV en UTP op de ingang van de ontvanger met een sterk wifi signaal.


Het handigste is om even te bellen met 0800 0402, @piet1741 .  Dan praten ze je er zo doorheen.

Alternatief is dit kennisbank artikel:

 

daar staat alles ook uitgelegd inclusief screenshots