Skip to main content

Goedenavond, tijdens het tv kijken valt geregeld ineens het tv signaal uit. Het beeld gaat dan ineens op “zwart” en na een paar seconden gaat het beeld weer aan. Dit speelt al een tijdje en ondertussen hebben we ook al een nieuwe tv ontvanger gekregen en het leek even beter te gaan maar nu begint het weer opnieuw. Het ligt niet aan de tv want als ik via mijn opnames iets bekijk valt het beeld niet weg. Wat kan dit zijn en hoe lossen we dit op. 

Is de tv ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aangesloten met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes tussen zitten? 


Ja deze is rechtstreeks aangesloten 


Hoi @Vivian1975, ondanks dat de tv-ontvanger is vervangen blijf je soms nog even een zwart scherm houden dus bij het tv kijken. Op het moment dat dat gebeurt, krijg je dan ook een foutmelding in beeld? Of komt het beeld uit zichzelf vrij snel weer terug? Kan je ons meer vertellen over wat er precies gebeurt op dat moment? Merk je dat bij specifieke programma's en zenders?


Hoi Jasper, ik krijg geen foutmelding het beeld gaat gewoon ineens op zwart en komt dan binnen 20/30 seconden weer terug meestal. Gisteren was het op rtl7 en op net5, maar volgens mij hebben we het ook al op rtl 4 gehad maar dat weet ik niet zeker. Kan dat eens even testen vandaag.


Dat is goed @Vivian1975, ik lees je bevindingen daarmee graag. Ik ben ook benieuwd of je op het moment van het zwarte scherm ook iets merkt aan het internet, blijft dat dan wel werken of heeft dat ook even een dipje?


Hoi Jasper, gisteren viel hij eventje weg bij sbs9, of het internet dan ook wegvalt dat weet ik niet heb ik nog niet getest, ga ik vandaag even op letten.


Dat is goed, kan je daarbij ook je forumprofiel volledig invullen? Dan zal ik met je ervaringen ook vanaf deze kant naar de verbinding kunnen kijken :slight_smile:


forumprofiel heb ik ingevuld.


Bedankt voor de gegevens @Vivian1975. Ik heb daarmee naar de verbinding gekeken en het signaal komt goed aan op de Experia Box. Het lijkt erop dat de tv-ontvangers niet rechtstreeks zijn aangesloten op de Experia Box, er lijkt een draadloze verbindingsset tussen te zitten. Zou je voor die laatste de stappen op deze pagina kunnen volgen, en kijken of de manier van aansluiting goed zit en ook de andere stappen volgen: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen? Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Hoi Jasper,

 

Het klopt dat we een aantal tv ontvangers met draadloze verbindingsset hebben aangesloten, maar dit betreft de tv ontvanger op de 1e verdieping en 2e verdieping en die geven nu juist geen storing. Het gaat om de tv ontvanger die beneden met een vaste kabel is aangesloten rechtstreeks op de Experiabox dus daar kan het niet aan liggen. 


Ah, die andere ontvanger had ik niet gezien inderdaad. Zou je een van de 2 ontvangers boven eens op de plek beneden kunnen zetten en vice versa? Ik ben benieuwd of het dan met de ontvanger meegaat, of dat het op dezelfde plek blijft. 


Ik heb precies dit en maanden later weten ze nog steeds niet waar het aan ligt. Is er al iets meer bekend?! 


Hoi @Deetje1, welkom op het forum. Dit is je eerste hier, dus ik heb nog geen idee hoe jouw situatie er precies uit ziet. Zou je alle in dit topic gestelde vragen kunnen beantwoorden? Dan kunnen we met je meedenken.


Beste Jasper, ik krijg een nieuwe HD ontvanger. Daarna kan ik oordelen of het nu werkt of niet.