Skip to main content

Goedemorgen weer raar vergroot beeld op tv ;is 3 de dag nu. Gaarne even contact  Nu reeds op Twitter verwezen en 2 x 12 min a d telefoon gewacht en er uit gegooid. Ik vind dit niet leuk meer 

Hallo @Tv vergroot beeld,

Heb je zo een foto van het rare beeld? Kan niet helemaal goed plaatsen wat er precies gebeurd. 


Hoi Chris , het beeld wordt uitgetrokken, zodat het vergroot. Ik heb geprobeerd een foto up te laden, maar dit lijkt niet door te komen. zie anders ook mijn twitter bericht aan jullie. Gr. marty


Hallo @Tv vergroot beeld,

Heb je dan geen zoom modus actief staan op de tv zelf? Ik kan helaas niet inzien wat je naar KPN stuurt aangezien ik niet werk voor KPN. Heb wel even hun replies bekeken (staat openbaar) maar kan zo geen foto van je terugvinden. Durf het dan ook niet te zeggen. Je zou nog kunnen proberen de resolutie aan te passen via Menu → Instellingen → Beeldscherm → Resolutie. 


Hoi Chris, dank maar nee dat is het niet. Ik weer proberen te bellen. Dank je wel voor jouw hulp! gr. Marty


Hoi @Tv vergroot beeld en welkom op het forum! Gebeurt dit op de TV alleen met de iTV ontvanger van KPN? Wat als je er een ander apparaat op aansluit? Een DVD speler of laptop/PC met HDMI kabel wellicht? Is het beeld dan ook uitvergroot? Of gebeurt het alleen met de TV-ontvanger van KPN? Veel vragen, maar zo kunnen we achterhalen of het hem in de TV zit of in de ontvanger/communicatie tussen TV en ontvanger. 


De ontvanger kan het via HDMI maar op één manier doorgeven: in 16:9. Daar is niks uitgerekts aan.

Waarschijnlijk staat de beeldformaatinstelling op je TV niet goed.

Verklein de foto op je telefoon voordat je 'm toevoegd. Mijn foon maakt ze in 2592 x 4608 en dat accepteert het forum niet. Ik verklein ze eerst naar 1036 x 1843.


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik ga er vanuit dat het beeld goed afstellen is gelukt. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.


men tv beeld is vergroot help hoe verklein ik men beeld heb een philips


Hmm, het kan iets meer dan één instelling zijn. Kan je eens een foto van je scherm plaatsen.


hoe kan ik een foto toevoegen 


Met de zwarte button met de bergjes.


en dan?


ik zie ook nergens een paperclip 


Hoe is je tv aangesloten? Met hdmi of met scart?

Paperclip is bij e-mail.

Foto maken, op je laptop zetten, en middels die knop opent dan je bestanden. Foto dubbelklikken en geplaatst.

En zo kan het ook.
Foto maken. Deze conversatie openen op je phone, die butten aanklikken en uit de foto's op phone plaatsen. (bij mijn phone foto openen en op klaar tippen).

Vergroot beeld kan ik zo niet heel veel mee namelijk. Het beeld wordt 16:9 aan je 16:9 tv aangeboden. En ook die kan het niet groter maken.


ik denk dat het toch aan men tv ligt. Wel raar dat hij opeens vraagt om instelling en beeldresolutie. 


men tv is gesteld op hdmi


Via hdmi zou het beeld goed moeten zijn. Kan dan alleen maar in 16:9 HD breedbeeld.

Dan zal het de beeldinstelling op je TV zijn. Die heeft vaak verschillende standen. Mijn oude Philips geeft o.a. '’superbreed'’ (om 4:3 over een breedbeeld ‘uit te smeren). En “filmformaat” wat het middelste horizontale deel inzoomt. Om 4:3 letterbox beeldvullend weer te geven.

Maar nu staat ie natuurlijk al jaren op ‘breedbeeld’ ingesteld. Onvervormd weergeven wat van de ontvanger komt.


hoe kom ik van dit probleem af??

 


Met de betreffende toets op de afstandsbediening van je merk tv het beeld weer goed zetten. Enkele malen op de knop drukken.

Verder kom ik zonder visuele indicatie helaas niet.

(kan via google ook niet zo een afbeelding vinden met het symbooltje van die toets.)

Miss. een handige buurjongen even vragen?