Skip to main content

Beste mensen,

Ben ik de enige die het TV beeld van Ziggo zo veel mooier vind dat ik niet ga overstappen op KPN glasvezel? Ik zou heel graag jullie ervaringen horen.  

Morgen ga ik KPN  opzeggen, nu 14 dagen KPN glasvezel gehad. Nooit verwacht dat:

a. het KPN TV beeld minder mooi zou zijn dan dat van ziggo (al jaren klant daar).

  1. het zappen bij KPN steeds 3 seconden duurt alvorens er weer bewegend beeld komt

Op onze LG 55” OLED TV komen zelfs kleine verschillen in beeldkwaliteit onverbiddelijk naar voren. Het beeld van KPN heeft bij ons echter niet een fractie, maar beduidend minder contrast én minder kleur én minder scherpte. Ook wanneer alle beeldinstellingen op de TV voor beide HDMI ingangen naar de fabrieksinstellingen worden gezet. Ik ben fotograaf van beroep dus het valt mij direct op.

Aansluiten ging heel makkelijk. Alles werkt zelfs als ik de experiabox geheel vervang door mijn eigen pfSense router. 

Internet (200/200) werkt fantastisch. Uploadsnelheid van ziggo is dikke prut als je vpn wilt draaien.

 

Ben benieuwd naar anderen. 
gr Pieter 
 

Beeld is persoonlijk, ik heb er geen last van, maar pak wel de glaszenders die op 661 beginnen en ik heb maar een 43 inch oud Tv'tje die beter beeld geeft dan de nieuwe van de buren, het beeld word tegenwoordig veel te verzadigd waardoor de kleuren onecht gaan lijken.

Zappen gaat bij mij prima, enige wat me opvalt, geluid loopt een seconde achter, gelijk beeld, na 1 seconde pas geluid, kan ook liggen aan mijn set-up.

VIP 5202 gaat via HDMI mijn Pioneer receiver in die het beeld weer doorstuurt naar de TV via HDMI arc.


Ik ervaar die onscherpte niet op mijn 40 inch Samsung. Wel vond ik het beeld van de Arris 5202 eerst aan de fletse kant maar met de laatste firmwares en het uitzetten van alle ‘beeldverbeteraars' en configureren van de ingang was die ontevredenheid over. De HD glas kanalen gebruik ik niet, geen noodzaak voor mij.