Skip to main content

Sinds gisterenavond staat mijn tv beeld geregeld stil. Na herstarten binnen no time hetzelfde probleem. De TV boven bleef het wel gewoon doen. TV boven aan, beneden geen hapering meer. TV boven uit, beneden na 40 seconden haperingen. TV boven heeft inmiddels hetzelfde probleem.

Beide TV boxen zijn met kabel aangesloten op modem. TV beneden via switch.

 

Alle stappen diverse keren doorlopen, nieuwe software gedownload op de TV boxen, TV boxen tig keer herstart, Modem een keer of 5 herstart. Alles volgens de regels via de service pagina.

 

Aan het modem hangt een Mesh en een vaste telefoonlijn. 

Opvallend is dat niet alle ingangen met een stekker zowel een groen als een oranje lampje hebben branden. Alle ingangen zijn bezet.

 

Wat is er aan de hand? Ik kom totaal niet verder. De medewerker blijft vasthouden aan de switch als boosdoener. Alleen dan zou de TV boven het wel gewoon moeten doen lijkt me.

Hoe werkt de ontvanger als je de switchverbinding er tussen uit haalt?

TV beneden via switch.

Welke switch is dit? Ze zijn lang niet allemaal geschikt voor KPN IPTV.

Zie dit artikel

 


Het is de switch van KPN zelf. Tot gisteren heb ik nooit een probleem gehad.

Zonder switch blijft het probleem.


Hmm :thinking:

Welke snelheid is er op je aansluiting? Check dat eens via Fourstack en check je werkelijke snelheid eens met de speedtest met een bedraad aangesloten laptop, terwijl andere apparatuur niet (of nauwelijks) bandbreedte eist. TV-ontvangers bv op stand-by.


109 Mbit, Speedtest kan ik vanmiddag doen, ben nu niet thuis.

Ik zal ook nog eens de TV ontvangers via software resetten


@t.syp : is het probleem verholpen met die reset?


Erwin, de reset heeft het probleem niet verholpen. Er werkte helemaal niets meer.  Alle stekkers uit de experia verwijderd. Reset experia uitgevoerd. TV ontvanger boven ingeplugd en aangezet, na 15 minuten beeld en geluid. TV ontvanger beneden ingeplugd en aangezet, na 25 minuten geen beeld en geluid weer storingen (346, 143, 840 en 846). Nieuwe losse kabel getrokken en opnieuw aangezet, helaas met hetzelfde resultaat. KPN gebeld, de ontvanger wordt omgeruild.

Volgende dag nieuwe ontvanger aangesloten op de nieuwe losse kabel, duurde rond 5 minuten, beeld en geluid. 

Nu alleen nog de oude kabel doormeten of daar een probleem is.


Wat voor een soort kabels heb je getrokken?

De UTP kabels moeten 1 op 1 zijn. (er bestaan ook cross kabels en daar werkt het niet mee).

Gebruik je alleen vast kabels van de Experiabox naar de switch en na de TV ontvanger?

 

Welke KPN TV ontvanger heb je? 

Welke Experiabox heb je?

Hoe meet jij de kabels?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie ook vraag van PeterG.


De kabels geleverd door KPN. Wanneer ik een switch ertussen zet werkt er niets. Is ook de switch van KPN.

Ontvanger Arcadyan HBM 2260 V2

Experia V10

Door te kijken of het werkt wanneer ik de bestaande kabel weer aansluit, dus niet echt doormeten

Ik heb geen los apparaat dat ik rechtstreeks kan aansluiten op de utp kabel. ik weet niet hoe ik dan moet meten


Geen laptop? Eventueel met deze adapter als die laptop geen netwerkpoort heeft:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943


Thnx Nick, ga ik eens proberen, lijkt me wel handig idd.


Speedtest  Down 33.1   Up 30.9


Via de kabel Down 44.9 Up 30.8

Klopt dat een beetje?


Oude kabel Down 53.2 Up 30.8 . 

Is dus niets mis met de oude kabel. Blijft een raadsel waarom er zoveel storing was


Switch van KPN?

Welke is dit?

De oude “gratis” was niet voor TV, als ik het goed heb.

De Netgear, die je bij KPN kan kopen, die kan internet en tv aan.

(niet elke switch kan dat). 

 

Bij kabels, let op dat het wel 1 op 1 UTP cat5E kabels zijn. 

Bij cross kabels werkt het niet.


De switch is de TP link TL-SG105 voldoende voor tv lijkt me. heeft het iig ruim 3 jaar in de configuratie gedaan. Kan daar dan niet nog een radio aan gehangen worden? 

Kabels cat5 normaal, geen cross kabels

 


De switch is de TP link TL-SG105 voldoende voor tv lijkt me. heeft het iig ruim 3 jaar in de configuratie gedaan. Kan daar dan niet nog een radio aan gehangen worden? 

Kabels cat5 normaal, geen cross kabels

 

 

Deze switch is unmanaged en dus niet geschikt voor tv doorgifte.

IPTV wordt anders verzonden dan internet.

 

Ik heb de Netgear G105E en daar kan het wel mee.

Er is ook een Netgear G105 en daar kan het weer niet mee.

En de T-Link DGS105 kan het o.a. ook.

 

Hij moet managed zijn, anders kan hij wel internet etc. doorgeven / verdelen, maar geen TV.

 

De jouwe kan dus geen TV doorgeven / verdelen.

Vandaar dat je geen beeld hebt op de KPN TV decoder. 

 


Alles werkte weer, zonder switch ertussen, alleen helaas vanavond op beide tv's geen verbinding. Foutcode 143, Ook 846, 840 en 303. 

Ze zijn dus allemaal weer aanwezig! Wat een flinke teleurstelling is dit zeg. 

 

Ik begrijp gewoon niet waar het ineens misgaat. Interactieve tv kastjes rechtstreeks via kabel aangesloten op modem. Kabels werken goed daar zit geen storing in. 

HOE KAN dit zomaar wéér ineens?


Op www.kpn.com kan je de reden van de foutmelding vinden.

 

Code 303, zie hier.

Code 143 zie hier. 

De TV decoder heeft geen verbinding met de Experiabox.

 

Code 846 zie hier.

Code 840 zie hier.

Foutieve code van Experiabox naar de tv code.

 

Dit probleem kan intern, maar ook extern liggen.

 

Intern kan je het volgende doen:

Haal de spanning (in de volksmond stroom) van de TV decoders af en van de Experiabox.

Bijvoorbeeld stekkers eruit, bij de TV decoder kan je de aan/uit schakelaar aan de achterkant uitzetten.

Wacht minimaal 1 minuut (2 is beter).

Zet daarna de spanning (volksmond stroom) weer op de Experiabox en laat hem volledig opstarten.

Als dat klaar is, zet de spanning op de TV deocder en laat hem opstarten.

 

Het kan ook een slechte UTP kabel zijn.

Of een knik in de kabel of een te scherpe bocht in de kabel. 

 

Vul ook zo wie zo je gegevens in je account (van dit forum) zo compleet mogelijk in.

Alleen een Moderator (medewerker KPN) kan die zien.

Een moderator kan je dan verder helpen. 

 

 

 


@ joop2011  Al deze stappen doorlopen, kabels gecheckt, met losse kabels door het huis geprobeert, kabels werken naar behoren (zowel de losse als de bestaande)

Het modem herstart, 5 minuten gewacht, opnieuw gestart zonder enige kabel erin. Ook de tv ontvanger 5 minuten zonder stroom. Daarna 1 tv kabel erin en het resultaat blijft de foutcode 846. Alle kabels zitten rechtstreeks aangesloten zonder tussenstations en zijn maximaal 15 meter lang.

 

Alles is wel heel vreemd, vind ik, omdat het afgelopen weekend wel alles gewoon werkte.  Dat was nadat ik afgelopen week ook al al deze foutcodes en problemen heb gehad.

 

Het lijkt wel alsof de experia V10 onvoldoende capaciteit heeft om de signalen door te geven.


Heeft jouw woning ingebouwde ethernetkabels met aansluitkastjes in iedere kamer? Of is dit 'gewoon’ een losse kabel? In het laatste geval, wat voor kabel is het? Cat5, 6 etc?

Heb je zelf de stekkertjes er op gezet? Of was de kabel compleet bij aanschaf? Zitten er beschadigingen of knikjes in de kabel?


Oops. Ik reageer net terwijl jij ook een reactie typt :-)

Is de storing hierna nog weer voorgekomen? Of is het nu stabiel?


Kan gebeuren hoor geen probleem.

Storing is er nog steeds

Het houdt maar niet op. Ik wordt er moedeloos van.  Misschien is de oplossing weleen ander modem?

 


@t.syp , restart van de TV modem kan je beter doen met de kabels erin.

Anders kan hij niet goed installeren, daar heeft hij een netwerk verbinding voor nodig. 

 

Dus spanning (volksmond stroom) voor minimaal 1 minuut eraf en daarna weer aanzetten met alle kabels aangesloten.


@joop2011  Op die manier ook al gedaan. Ik heb echt op alle mogelijke manieren getracht de zaak weer werkend te krijgen niets lijkt helpen.


Er staat een ticket voor jou open, zie ik. Dan heeft het nu geen nut dat ik daar tussen zit.   Mijn collega's gaan je bellen. 

Laat je weten hoe dit afloopt?