Skip to main content

Goeiedag, ik heb internet en tv abonnement, maar ik doe mijn tv haast nooit aan, eens in de 2-4 maanden. Is het mogelijk alleen de tv op te zeggen ? Dus internet moet ik uiteraard behouden. Indien tv kan worden opgezegd ( ik heb een smart tv ) kan ik dan wel gewoon Youtube en Netflix blijven ontvangen ?

 

Hoi, Ishe. Welkom op het forum en leuk dat je je vraag hier stelt🙂

Als je de propositie “Internet + TV” hebt dan kan je via MijnKPN de optie 😉 TV eruit halen.
Dat kan ook als je de propositie Hussel hebt.

Als je Alles in 1 hebt dan kan het niet. En zul je eerst naar Hussel moeten voor alleen internet.

Waar kijk je dan naar eens in de 2 tot 4 maanden en heb je al bedacht hoe je dat dan gaat kijken?

De apps voor Youtube en Netflix zitten 'gewoon’ in je smart-tv. Toch? 

Als je nu Netflix betaalt via de kpn rekening komt dat volgens mij te vervallen als je geen KPN interactieve TV meer hebt. Maar dan kun je via je Netflix account nieuwe betaalgegevens invullen en het heractiveren.

FAQ Netflix: je account opnieuw starten


Beste Peter G, hartelijk dank voor jouw reactie. Eerlijk gezegd, ik heb me nooit verdiept in “ hussel ", dus moet ik dat nu wel even gaan doen om te weten wat dat inhoudt. Ik kijk alleen naar shows op Youtube en Netflix is een gedeeld abonnement, op naam van iemand anders en wordt ook door die persoon betaald. Ik ga het even verder uitzoeken. Ik belde naar KPN, de wachttijd was minstens 15 minuten !!! Ach ja, dat is nu heel normaal in Nederland he. Nogmaals dank.


Hoi @PeterG 

Volgens mij heb je voor streamingdiensten via KPN geen tv abonnement nodig.😉

 

@Ishe 

Gedeeld abonnement van Netflix mag niet meer vanaf 2023 en ze gaan daar ook op controleren via het ip nummer.


Tja, Hussel is gewoon de naam van de huidige abonnementsvorm. Internet is daarbij de basis. De rest zijn toegevoegde opties en dat heeft z'n voordelen. Als dat die na één maand weer te beëindigen zijn.

Tussen 2011 en halverwege 2017 had je Alles in 1. Daar is internet, televisie én vaste telefoon niet te scheiden.

Vervolgens had je (half 2017-oktober 2019) ‘Internet+TV+telefoon” (waar je tv en/of telefoon dan weer weg kon laten.

En tegenwoordig, sinds oktober 2019, heet het Hussel. En is maar een naampje.


Ik belde naar KPN, de wachttijd was minstens 15 minuten !!! 

Tja, heel vervelend. Ook bij kpn is er personeels tekort. (terwijl we tegenwoordig met ruim 18 miljoen zijn dus begrijp eigenlijk niet het sectorwijde personeelstekort)

Maar als je het gratis nummer belt leg je 'm in de wachttijd gewoon op speaker ff naast je natuurlijk. Kost toch niks.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


@joop2011

Videoland abonnement via kpn is bij mijn weten gekoppeld aan KPN TV. Of dat met Netflix via factuur kpn ook zo is weet ik niet. Maar @Ishe  heeft Netflix niet via het kpn abonnement dus dat doet niet ter zake.
Met HBOmax en Disney+, ook via kpn factuur mogelijk, is het i.i.g. volledig los van KPN TV.

En de consumentbond heeft het plan van Netflix afgeschoten. Is ook raar. Ik gebruik bij mijn moeder mijn Netflix op háár tv. Dan zou ik volgens Netflix dus delen (ander IP en apparaat dan gebruikelijk) en éxtra betalen????? Heel apart en raar natuurlijk.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/consumentenbond-toeslag-abonnement-delen-netflix-mag-niet/


Beste Peter en Joop, nogmaals dank voor jullie reactie. Ik heb besloten mijn tv abonnement stop te zetten ; afgelopen zaterdag was mijn zoon er, we hebben naar The Matrix gekeken op Netflix. Toen drong het ineens tot me door dat ik waarschijnlijk al langer dan 2 jaren mijn tv ontvanger niet heb gebruikt ; mijn tv is draadloos aangesloten on internet, snelheid is prima. Dus ga ik tv opzeggen bij KPN. Nogmaals dank, vriendelijke groeten.


Volg je ook geen nieuws enzo? Dat hebben die streaming diensten al niet. NLZIET en npoplus/ start uitgezonderd. 


Neen, al 16 jaren geen nos etc, dat zijn staatspropaganda en EU media. De waarheid wordt vaak verzwegen, verdraaid etc. Ik ben wel geabonneerd op alle DPG media, NRC etc, Dagelijks krijg ik meerdere keren de hoogtepunten in mijn mailbox, maar ik ben selectief in wat ik lees. Zoals nu heel veel ( vooral de oorzaak ) verdraaid en verzwegen wordt over de oorlog. Ik volg ook buitenlandse media, live beelden uit de Amerikaanse senaat, BBC, Fox etc etc.


Het is wat het is.