Skip to main content

Wij een serieopname geprogrammeerd. Na enkele opnames wilden het opnemen stoppen. Dus bij volgende uitzending serieopname gestopt. Maar het opnemen gaat gewoon door ondanks dat er niets geprogrammeerd staat. Rarara

Een serie-opname kan alleen geannuleerd via 'gepland’. En alleen als er minstens één aflevering ook echt gepland staat anders is ie alleen ‘onder water’ en dus niet uit te schakelen.

Zo is 't mij  tenminste onder het nieuwe menu steeds gelukt met series stoppen.


Onhandig dat een serieopname niet uit te wissen is wanneer er niets in “gepland" staat.

Wat ik ook niet snap dat wat gepland staat, niet te zien is in de gids; bij betreffende uitzendingen staat geen rode stip. Als “leek" denk je dan: “Ok. Wordt niet opgenomen. Actie ‘stop serieopname’ is geslaagd.” Niet dus. Het lijkt wel een onderzeeër.

Hoe dan ook: de mogelijkheid om serieopname te stoppen via ‘gepland’ heb ik gisteravond ook ontdekt. Geplande opnames heb ik gewist, nu is het afwachten of deze“onderzeeër” echt gezonken is.

Ik ben ook benieuwd naar een officiële reactie van KPN, niet alleen van een forumdeelnemer.

Dank voor uw reactie.


@wdf  Als een serie-opname niet in de gids staat, kun je die serie-opname toch cancelen. Kijk maar eens bij Geplande Opnames helemaal onderaan. Daar moet dan de betreffende serie staan met “0 opnames” achter de naam. Die kun/moet je dan verwijderen.


Wat ik ook niet snap dat wat gepland staat, niet te zien is in de gids; bij betreffende uitzendingen staat geen rode stip

Dit heb ik ook gemerkt, maar niet in die situatie. Namelijk als ik online opnamen plan. Dan zijn ze niet in de gids van de decoder te zien. Dus plan ik via de decoder. Tenzij het echt niet anders kan.


In de app stond ook niet in de gids bij betreffende uitzendingen aangegeven dat de onderzeeër opnames gepland had. Kortom KPN: er is nog werk te doen om aanwezige onderzeeërs bovenwater te halen.


Nadat ik in ‘geplande opnames' de geplande opnames heb gewist, verschenen ineens de reeds opgenomen uitzendingen niet meer gebundeld maar apart en op hun datum in de lijst opnames. Rara.

Desondanks gaat serieopname gewoon door met opnames programmeren en uitzendingen opnemen. En dan weer gebundeld. Ik begin ontzettend nijdig te worden: wat voor gedrocht hebben de tovenaarsleerlingen van de ICT geschapen?? Ze hebben een truc bedacht die niet meer te stoppen valt.

In de app zie ik weer het rode symbooltje van serieopname staan bij de betreffende uitzending. Ik ga dat maar weer eens uitzetten. Kijken of dat werkt.

Lezen afdelingen van KPN dit forum eigenlijk wel? Ik krijg het gevoel dat het een platform van gebruikers is, die soms een slimme tip hebben voor wie een probleem heeft, maar waar de KPN zelf aan deelneemt. Eigenlijk heeft iedereen die een probleem meldt een klacht. Maar bij KPN is er geen afdeling Klachten, lijkt het wel. Want als het complexer is dan herstarten of resetten van de ontvanger, kom ik steeds weer terecht bij dit Forum.

 


Hoi @wdf, problemen met de serieopnames dus. Deze zouden wel moeten stoppen als je ze uit de lijst haalt, maar dat is dus niet het geval. Ontvanger is al eens gereset? Zo maakt deze even opnieuw verbinding met het netwerk. Benieuwd of dat nog verschil maakt. Want als ik jouw probleem begrijp lijkt het wel een beetje alsof synchronisatie niet helemaal vlekkeloos loopt. 


Hallo Bart.

Reset van de ontvanger haalde niets uit.

Het blijft allemaal erg onduidelijk. Voor morgen stond er weer een aflevering gepland om opgenomen te worden. Via gids op tv geprobeerd te annuleren. Lukt niet. Ik zie wel bevestiging van annulering maar het programma blijft als op te nemen gemarkeerd  staan. In de app is de programmering weg. Rara.

Dan nog iets. Op tv menu->opnames->gepland zie ik een hele rits van programma's die ooit zijn geprogrammeerd met serieopname, gekeken en daarna gewist. Er staat bij 0 afleveringen. Wat is dat nou weer? Ik zou zeggen: serie afgelopen = serieopname gewist. Maar nu zou het kunnen gebeuren dat over 10 jaar, wanneer een programma weer zou worden uitgezonden, er ineens weer een opname start. Is toch raar. Ik vind het allemaal erg onlogisch. Niet vanuit gebruikers gedacht.


Zo werkt het wel gewoon. Wil je echt de serieopname wissen, dan haal je deze uit de lijst met geplande opnames. Dan wis je ze echt. Dus niet uit de gids. Daar kun je die serie opnames aanvinken en verwijderen. Dan wordt het echt niet meer opgenomen.

 


Zo werkt het wel gewoon. Wil je echt de serieopname wissen, dan haal je deze uit de lijst met geplande opnames. Dan wis je ze echt. Dus niet uit de gids. Daar kun je die serie opnames aanvinken en verwijderen. Dan wordt het echt niet meer opgenomen.

En behalve dat “het zo gewoon werkt", is dit ook erg wenselijk. Want nu kun je een serieopname ook echt stoppen. Gelukkig is deze optie in de pilot van “het nieuwe menu” al vrij snel toegevoegd.


Zo werkt het wel gewoon. Wil je echt de serieopname wissen, dan haal je deze uit de lijst met geplande opnames. Dan wis je ze echt. Dus niet uit de gids. Daar kun je die serie opnames aanvinken en verwijderen. Dan wordt het echt niet meer opgenomen.

En behalve dat “het zo gewoon werkt", is dit ook erg wenselijk. Want nu kun je een serieopname ook echt stoppen. Gelukkig is deze optie in de pilot van “het nieuwe menu” al vrij snel toegevoegd.

Goed dat je dit schreef, ik vond het ook een beetje ergelijk maar niet onoverkomelijk. Ik ben blij dat er toch wat aan gebeurt. 


Nadat ik in ‘geplande opnames' de geplande opnames heb gewist, verschenen ineens de reeds opgenomen uitzendingen niet meer gebundeld maar apart en op hun datum in de lijst opnames. Rara.

Dat klopt. Want je haalt het mapje weg.

Overigens, de problemen die jij ervaart met serie-opnamen, vooral niet te stoppen, ervaar ik niet. Als ik een serie annuleer stopt het opnemen ervan.


Er  verschijnen nu geen onbepaalde opnames meer in de lijst opnames. Ik denk dus dat het doel bereikt is, vooralsnog.

Met dank voor het meedenken.