Skip to main content

Als vervolg op topic van Anietjuh waar wjb mij om informatie vroeg open i keen apart topic om het topic van Anietjuh niet te kapen met mijn probleem.

 

Samenvatting probleem:

Beeld blijft zo nu en dan een stottering geven op alle ontvangers bij gebruik van switch.

 

De post van wjb met de vragen:
 

Ik gebruik  ook de door KPN geleverde Netgear switchen met IGMP snooping.
Welke ontvanger gebruiken jullie?

In de meterkast hangen twee GS108Ev3's en bij de TV ontvangers staan GS105Ev2's.

Ook wij gebruiken een apart vlan voor de televisie ontvangers om twee redenen:

1) De 5202 kan/kon niet overweg de de DNS server van Cloudflare 

2) Windows updates leverde kleine hickups in het TV signaal

 

Wij hebben een 5202, een 8001 en een 2260.

 

Kan jij eens screenshots tonen van de IGMP snooping instellingen en de vlan instellingen op jouw switch. Ook ben ik benieuwd naar het merk en type van jouw router.

 

Gevraagde informatie:

Ik heb een aantal maanden geleden de Fritzbox aangeschaft, het type wat KPN ook levert met hun Fritzbox service.

Ik heb twee GS105E v2 switchen, 1 beneden en 1 boven. Firmware versie 1.6.0.6.

De screenshots zijn van de switch die boven staat, hier heb ik twee ontvangers staan.

VLAN settings
IGMP settings

Welke Experia/KPN Box heb je?

Als je beide apparaten loskoppelt heb je dan nog steeds last van die haperingen?


V10 Experiabox, welke apperaten loskoppelen? De PC en de Super Wifi?

 

Het is toch vreemd dat zonder andere wijzigingen en enkel een andere poort op de Experiabox het weer normaal werkt. Zelfs niets gereboot en decoder niet uitgezet.


V10 Experiabox, welke apperaten loskoppelen? De PC en de Super Wifi?

De "power extension" en de "super"WiFi.


V10 Experiabox, welke apperaten loskoppelen? De PC en de Super Wifi?

De "power extension" en de "super"WiFi.

Wat is het doel van deze los te maken? 

 

De power extension is al heel lang los geweest dat maakt geen verschil. Voor het SUper WiFi punt zou je er toch vanuit mogen gaan dat daar geen probleem in zit.