Skip to main content

Heb heel deze forum met verbazing gelezen, want ik heb hetzelfde probleem al enige tijd. Heb vandaag een nieuwe modem gekregen en heb alle stappen zoals hier beschreven ook gedaan. Maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Heeft iemand wel een oplossing. Modem is rechtstreeks aangesloten. Alle kabels vervangen. Gerest vele malen. Wie heeft een oplossing. Heb 2 kastjes ze doen het op beide zelfde storing. Help

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.

 

Goedemiddag @Dskp en welkom hier op ons forum!

Dat is natuurlijk knap irritant en ook jammer dat je probleem met een nieuw modem niet is opgelost. Kun je me vertellen welk type tv ontvangers je nu in gebruik hebt? En op het moment dat de problemen zich voordoen, ervaar je dan ook problemen met je internetverbinding?


Wij hebben een arcadyan tv ontvanger, internet werkt goed, op dit moment kijk ik veel tv omdat ik aan bed ben gebonden. Dat kan soms een uurtje soms een paar uurtjes en dan begint de ellende beeld stil haperende stotteren. Dan moet de tv ontvanger een paar uur uit of heel de nacht en dan doet die het weer even. Zou vandaag ook gebeld worden door de kpn technische afdeling maar niks gehoord. Hoop dat jij me wel kan helpen 


In dat geval kijk ik graag ook eens even met je mee @Dskp. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Gedaan, maar heb er nog een probleem bij. Sinds ik een nieuwe modem heb geeft mijn vaste telefoon een ingespreks toon. Dus kan ook niet meer bellen of gebeld worden

 


Gedaan, maar heb er nog een probleem bij. Sinds ik een nieuwe modem heb geeft mijn vaste telefoon een ingespreks toon. Dus kan ook niet meer bellen of gebeld worden

 

Dankjewel @Dskp.

Sinds wanneer speelt dit probleem precies? Ik neem aan dat het eerder wel goed is geweest? Nu zie ik dat je een glasvezelverbinding hebt en om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, wil ik je vragen om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken!


Het probleem is al enige weken, maar de laatste 3 weken is tv kijken zonder storingen niet meer mogelijk zonder haperende beelden. Het glasvezel kastje hebben we ook al meerdere keren van de stroom afgehaald. Nu ook gedaan. 


Zijn de tv-ontvangers rechtstreeks met een utp-kabel verbonden met het modem? Met een utp-kabel die bestaat uit 1 stuk?

Of gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 


Ja rechtstreeks verbonden, en ook al de kabel vervangen naar cat 6 


Het probleem is al enige weken, maar de laatste 3 weken is tv kijken zonder storingen niet meer mogelijk zonder haperende beelden. Het glasvezel kastje hebben we ook al meerdere keren van de stroom afgehaald. Nu ook gedaan. 

En heb je de tv ontvangers ook al eens een zogenaamde software reset gegeven? 


Een klein stukje ongevraagd advies mbt de telefoon:

Kijk eens op welke poort de telefoon aangesloten is; er zijn er twee (phone 1 en phone2). Haal het stekkertje er uit, en steek hem in de poort die nu leeg is. Kans is groot dat de telefoon dan weer werkt.


Ja, ook al meerdere keren gedaan.  En via de tv ook software update gedaan. Nieuwe modem meerdere malen stekker eruit stekker erin. Nieuwe modem totale reset gedaan. Hdmi kabel vervangen. Kpn gebeld alles doorgenomen met hun. Ze hebben een ticket aangemaakt voor de technische afdeling. Zou gebeld worden gisteren. Niks gehoord. Heb nog steeds k. Beeld na een tijdje moet de tv uit door die storing. Kan dan na een paar uur in de avond weer effe kijken en dan k. Beeld. Sorry maar ben er zo klaar mee. En nu ook nog telefoon eruit sinds de nieuwe modem

 


Telefoon beide poorten geprobeerd niks

 Blijft ingespek


Krijg nu al 2x de melding kan geen verbinding maken met het modem, zijn jullie met de modem bezig?


Telefoon beide poorten geprobeerd niks

 Blijft ingespek

Dat schiet zo natuurlijk niet op en daarom heb ik voor morgen een monteur ingepland tussen 8.00 en 12.00. Die zal in eerste instantie buiten gaan kijken omdat het probleem zich daar vermoedelijk bevindt. Het kan zijn dat hij ook nog even bij jou langs gaat komen dus daarom is het wel belangrijk dat er iemand aanwezig is. Mocht dit tijdsvlak niet schikken, dan moet ik je vragen om ons even op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) te bellen zodat we de afspraak voor je kunnen verzetten @Dskp!


Heb inderdaad net een sms gehad voor de monteur, neem aan dat die voor beide problemen komt. Hoop dat het opgelost gaat worden. Laat het jullie weten 


Heb inderdaad net een sms gehad voor de monteur, neem aan dat die voor beide problemen komt. Hoop dat het opgelost gaat worden. Laat het jullie weten 

Yes, ik heb in het ticket voor de monteur aangegeven welke problemen jij ervaart @Dskp en ik ga er vanuit dat hij deze problemen weet te verhelpen :)