Skip to main content

Elke morgen (na de nacht) heb ik geen tv ontvangst grijs beeld. Ik haal het tv kastje van de stroom af en na opnieuw opstarten heb ik weer beeld. Ik kreeg het advies om een frisse start te doen, heb ik gedaan en nu krijg ik mijn Bluetooth afstandsbediening niet meer werkend. Naast een groen lampje brand er nu ook een blauw lampje op mijn afstandsbediening. Ik heb vanaf het begin (juni 20) al problemen met de afstandsbediening. Als dit niet opgelost wordt zal ik helaas toch moeten overstappen naar bijv ziggo, ik word hier echt moedeloos van. Ik heb al meerder keren de afstandsbediening proberen in te stellen. Ik hebben Philips ambilight en moet dan de sourseknop en nummer 4 indrukken dan werkt alleen de mute  en geluid rest niet. Dan op advies druk ik een ander nummer en sources in, daarna weer source en nummer 4 maar helaas……. balen!!!!!!

Helaas geen enkele reatie. Graag een nieuwe afstandbediening en tv boxje!!!!!


Hoi @Hanshermitage

Elke ochtend grijs beeld dus, Staat de tv dan wel op het juiste invoer kanaal? Heb je al een andere HDMI poort geprobeerd of zelfs andere kabel? En wil je voor de zekerheid de ontvanger een reset geven? 

En wat betreft de afstandsbediening. Zou je die eens willen resetten:

  1. Druk tegelijk 3 seconden op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

 

Daarna kan je deze weer koppelen:

  1. Zoek de snelcode voor de televisie op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Samsung  1
     LG  2
     Sony  3
     Philips  4
     Panasonic  5
     Loewe  6
     Grundig  7
     Sharp  8
     LTC  9
     Hisense  0
  2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het LED-lampje op de afstandsbediening rood brandt
  3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD)
  4. Controleer of de volgende knoppen werken op je televisie: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source
  5. Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje knippert nu 2 keer rood.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Volg dan stap 3, 4 en 5 opnieuw. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen televisiemerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Al de actiies die bovenstaand aangegeven zijn gedaan, helaas werkt weer niet alles……...Ik krijg er een punthoofd van!!!!!


Dat moeten we niet hebben. Ik wil je dan ook graag helpen. Maar ik zou graag duidelijk antwoord willen op mijn vragen. En even kort de exacte beschrijving van wat er mis is. Want het klinkt voor mij nog alsof er twee verschillende problemen zijn.


Tv kastje: als ik smorgens wakker wordt heb ik grijs beeld. Ook zo af en toe overdag hetzelfde probleem. Het maakt dan niet uit of ik het kastje uit heb gedaan of heb aangelaten. Al de opties die jullie hebben aangeven geprobeerd: ander aansluiting, harde reset, etc etc.

 

Afstandbediening: ook alle sugesties geprobeerd. Nu werkt bijv. alleen sommige knoppen zoals : KPN knop dat kastje uitgaat,kanalen wijzigen maar niet de individuele kanalen.


Wat voor tv heb je? Merk en type? 

En heb je de mogelijkheid om het kastje op een andere tv te testen? Ik ben wel benieuwd of je dan dezelfde problemen ervaart met het beeld. Want als je grijs beeld hebt en het werkt wel steeds gaat het volgens mij mis met HDMI. 

Afstandsbediening kun je omruilen via de site. Benieuwd of een nieuwe wel werkt. 

 


Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens. Afstand bed op uw manier omruilen lukt niet, dit heb ik eerder ervaren.


Heb je het ook in een andere browser geprobeerd? Of even in de incognito modus? Lukt het dan? Mag ik anders een screenshot van de foutmelding?


KPN Logo

Winkelmandje

Webmail

Zoeken naar

Type 3 or more characters for results.

Zoeken
 
  1. Home
  2. Thuis
  3. Televisie
  4. TV installeren
  5. Afstandsbediening
  6. Afstandsbediening kapot
  7. Nieuwe afstandsbediening aanvragen

Nieuwe afstandsbediening aanvragen

Van welke TV ontvanger is je afstandsbediening defect?

Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

 

Alles geprobeerd,ben nu al twee weken bezig om een nwe afstandbediening te krijgen………………..pffffffffff


Wat vreemd zeg. Balen dat het niet lukt. Daarom heb ik het gedaan. Afstandsbediening komt zo snel mogelijk naar je toe. Ik ben benieuwd hoe deze werkt. 


Afstandsbediening ontvangen en werkt als een zonnetje, eindelijk!!


Helemaal top. Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.