Skip to main content

Hallo, ook ik krijg alleen boven foutcode 842. Alles is bedraad. 

Dus beneden werkt alles zoals het moet, ook wifi e.d  maar boven niet.

Moden reset gedaan, helpt niet

Via de menuknop op de afstandsbediening proberen de hardware opnieuw te laden lukt ook niet, eigenlijk geeneen van de opties in het menu.

Hoe nu te handelen?  Ik denk dan het ontvanger kastje defect is, hoe kan ik dit checken? 

Mvg, Bert


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt aoorspronkelijke topic]

@Bertusje wat jammer dat deze kabel te kort is. Wellicht is deze kabel wel lang genoeg om bij de tv van beneden te komen. In dat geval wil ik je vragen om de tv ontvanger van boven aan te sluiten op de tv van beneden met de nieuwe netwerkkabel. Op deze manier weten we nu al zeker dat een nieuwe (langere) netwerkkabel het probleem gaat oplossen.


Her kastje wat boven staar werkt beneden gewoon op de nieuwe draad.

Dus omdat deze te kort is komt het nog niet goed boven.

Moet dan denkelijk een nieuwe draad aanschaffen en zelf de aansluitingen erop zien te maken. Zou niet echt weten hoe zoiets zou moeten. Er is wel een tang op de markt maar die draadjes he, dat is echt niet mijn sterkste punt.

Moet nog even nadenken erover..…

 

Bert


Her kastje wat boven staar werkt beneden gewoon op de nieuwe draad.

Dus omdat deze te kort is komt het nog niet goed boven.

Moet dan denkelijk een nieuwe draad aanschaffen en zelf de aansluitingen erop zien te maken. Zou niet echt weten hoe zoiets zou moeten. Er is wel een tang op de markt maar die draadjes he, dat is echt niet mijn sterkste punt.

Moet nog even nadenken erover..…

 

Bert

Hoeveel meter moet dat draad dan zijn?

@Vikash kan volgens mij tot 25meter opsturen.


@martijn197108 Langste ethernetkabel die ik kan versturen is 10 meter, maar ik denk dat @Bertusje die nu ook in huis heeft. Als een kabel van 10 meter niet lang genoeg is kan je op bijvoorbeeld allekabels.nl een langere bestellen


Ja dat klopt, die van 10 mtr heb ik in huis waarvoor dank.

zal eens bij alle kabels gaan kijken, bekende zaak, ik heb daar ook een account.

Sinds vanmorgen de ontvanger met de reset knop aangedaan, anders gaat het boven niet. In het menu ervan gekomen en probeer de tweede op de rij en zeg op de kpn afstandsbediening ok. Dan gaat die ineens door tot 70%……huh ? Denk ik dan. Krijg dan de foutcode 844 maar die schijnt niet te bestaan op de site want hij gaat naar 842. De andere onderwerpen kan ik niet gebruiken in het menu, zeg ik oké, ook weer via de afstandsbediening want anders gaat het niet springt die in het scherm terug naar code 842……weer KPN aan de lijn gehad maar die zei stellig dat de kabel die er al ligt defect is…….toen ik vroeg naar de ervaringen met draadloos vertelde hij mij dat die goed waren, ik ga er weer over nadenken……

Erg bedankt.


Even bij alle kabels gekeken, zou niet weten wat voor een kabel ik zou moeten hebben. Moet dan zelf de stekkers er aan maken……gaat nog een dingetje worden….ppphhttttt

Heb ook iets gevonden daar dat de stekkers er al aan zitten maar dan weer welke….https://www.allekabels.nl/netwerk/netwerk_kabels.html

 

Bert


Even bij alle kabels gekeken, zou niet weten wat voor een kabel ik zou moeten hebben. Moet dan zelf de stekkers er aan maken……gaat nog een dingetje worden….ppphhttttt

 

Bert

Je weet toch wel hoelang hij ongeveer moet zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat die langer dan 50M moet zijn.


Wat voor soort…..logisch geen 50 mtr als 10 mtr net te kort is. 


Hallo, eindelijk probleem opgelost. Joepie! Wat was het nu, toen ik KPN liet installeren zo’n 3 jaar terug heeft de monteur ook een, lijkt op een switch erbij gemonteerd. 
Welnu, ben eens heel goed de bekabeling langs gegaan en de kabel die van boven kwam ging daar dus in. Daar vandaan ging er een draad met een gele stekker naar het modem. Dus ik dacht die moeten we omzeilen en aangezien ik nog een lege Port had op het modem heb ik deze goed uitgeblazen en daar dus die draad ingeplugd.

En jawel hoor, hij ging software laden! Dus prima want zover was ik nog niet geweest. Hij doet het en dat is het belangrijkste.

Wat ik wel vreemd vind en vond is dat de medewerker van de helpdesk na het allemaal duidelijk weer uitgelegd te hebben stellig volhoude dat de draad defect was.

ik kon het mij maar niet voorstellen dat dit het was, dus ben ik maar zelf weer eens gaan puzzelen zoals hierboven beschreven. 
Het is dus gelukt, wilde iedereen hartelijk bedanken voor de reacties hier op mijn schrijven. Dus heeft U iets van deze aard aan de hand, met foutcode 842, kijk alles goed na, kijk of er een lege Port op het modem is, blaas het goed schoon en gebruik desnoods goede contact spray. Ik heb dat niet gedaan maar ook dit zou misschien wel kunnen helpen.

Mvg, Bert


@Bertusje Wat goed om te lezen dat het probleem is verholpen. Bedankt voor het delen van jouw oplossing. Wellicht hebben anderen die dit topic lezen hier ook iets aan. :blush:


Wel bijzonder dus dat de monteur 3 jaar geleden nog (2019?) een switch geplaatst heeft die niet om kan gaan met het tv signaal. 

Wel een beetje flut dat je als organisatie apparatuur bij klanten in huis plaatst die 3 jaar jaar later al ongeschikt is.

Nou ja ... het ding werkt wel voor andere apparaten. Ik neem aan dat er nog andere apparaten aangesloten zijn op die switch? 


Wel bijzonder dus dat de monteur 3 jaar geleden nog (2019?) een switch geplaatst heeft die niet om kan gaan met het tv signaal. 

 

Het zal waarschijnlijk wel wat langer geleden zijn,Soms klopt het tijdsgevoel niet helemaal.