Skip to main content

Hallo,

Tv boven heeft een tijdje uitgestaan. Dwz de stekker van tv en draadloze ontvanger eruit gehaald. Na opnieuw inpluggen blijf ik de melding geen video signaal houden. Beneden harde reset gedaan in de hoop dat dit een positief effect op boven zou hebben maar helaas. Ik krijg geen beeld/geluid op de tv boven wat voorheen geen enkel probleem was.

Krijg ook geen herstart scherm in beeld en kan ook niets via het menu doen omdat ik deze niet in beeld krijg.

 Zoals gezegd werkt beneden alles prima.

 

Wat heb ik boven al gedaan?

  • kabels zitten allen goed
  • HDMI kabels gewisseld heeft geen effect
  • wifi is okay
  • modem diverse keren opgestart, geeft na opstarten gewoon het groen lampje en pagina aan
  • lampjes van draadloze ontvanger  en modem wit en groen zoals t hoort
  • Tv staat op de juiste HDMI( HDMI 1, hier staat echter ‘ geen’ achter, net als bij de andere HDMI ingangen)

Wat is hier aan de hand en hoe dit op te lossen?

@nicolette47 Als u die TV ontvanger van boven nu eens beneden rechtstreeks aansluit op het modem met de UTP kabelen ook vanaf die TV ontvanger rechtstreeks ( d.w.z. zonder dvs, switches etc.) middels HDMI kabel op uw TV beneden, krijgt u dan wel beeld ? Dan kunt u vervolgens via het menu die TV ontvanger een frisse herstart geven. Daarna kunt u hem boven weer proberen, want ik denk dat ie wat updates nodig heeft.


Hallo en welkom @nicolette47, kun je uit de voeten met de suggesties die hierboven door @HansaanZet worden gegeven?


"Geen videosignaal" duid erop dat de tv nul signaal van de ontvanger krijgt, of op verkeerde hdmi staat.

Je hebt al één en ander verwisseld lees ik, maar heb je ook eens HDMI2 geprobeerd? En evt 3 of 4 als die er zijn. Telkens de tv dan op die HDMI zetten waar de kabel in zit.

Welke tv ontvanger heb je. Past daar ook een scart kabel in? Zou je ook nog kunnen proberen.

Je zou op z'n minst een (laad)scherm moeten ziet die de tv ontvanger naar je tv stuurt, dus als het zwart blijf denk ik aan de kabels/aansluitingen.

 

Tv ontvanger ook al eens omgewisseld met beneden?


Inmiddels opgelost middels het wisselen met  de ontvanger van beneden.