Ruim een half jaar geleden heb ik mijn abonnement verlengd en de TV+ ontvanger toen geprobeerd. Omdat met name het geluid toen echt slecht werkte in overleg klantenservice mijn oude arris VIP5202 weer teruggeplaatst, die werkt prima. Omdat ik nieuwsgierig was of het na alle updates wel weer werkt nu medio november, heb ik een nieuwe TV+ tv ontvanger weer geprobeerd. Mijn issues:
- Multicast goede beeldkwaliteit maar multicast maakt box erg traag. Zappen meer dan 4 seconden bij zenderwissels geluid nog langzamer en menu traag.
- Vastlopers van de box bij zappen zwart beeld of geen geluid
- Geluid op doorloop/passthrough geen Atmos via Netflix en nog steeds lipsync problemen
- Als TV+ box eerst op receiver aansluit heb ik minder audioproblemen, maar werkt HMDI CEC niet goed. De box zet tv aan maar reveiver niet. Schakelt receiver wel uit bij uitzetten. Daarom TV+ box rechtstreeks op tv aangesloten.
- Teleurgesteld dat snel zappen van alleen de favoriete zenders(lijst) niet mogelijk is
Aangesloten: KPN+ met meegeleverde HDMI kabel op Samsung TV HDMI1,_> Samsung TV met High Speed 8K kabel via eArc naar Denon X1700H Receiver op eArc ‘Monitor’ poort. De TV+ zit rechtstreeks bekabeld op FritzBox modem met alleen een Netgear switch met IGMP snooping actief.
Ik heb inmiddels mijn Arris weer teruggeplaatst en dat werkt prima snel en soepel.
Voelt als onaf product echt. IK heb box gereset, herstart, ik heb goede kabels en een stabiele glasvezel verbinding. Ik wilde vanwege de extra mogelijkheden en gebruik google voice en het lagere stroomverbruik de TV+ graag gebruiken maar dit is niet werkbaar helaas.