Skip to main content

Heb nu voor de derde keer op de slaapkamer dat de tv+ box op zwart blijft staan op tv, beneden nog nooit gehad. Heb nu de kabel achter even eruit gehad en start dan vervolgens wel op. Mijn afstandsbediening werkt er nu echter niet op en als ik druk brand er telkens het rechter blauwe lampje en als laatste brand het onderste groene lampje maar kan er vervolgens niets mee… is ook dit een bekend issue of heeft hier iemand last van, of gehad?

Je hebt de KPN tv decoder DIW7022.

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?

Een DVS werkt namelijk niet en een DVS verbruikt veel energie.

 

Het beste kan je hem op de volgende manier aansluiten:

 


Ik gebruik het wel met dvs met experiabox en doet het dus meestal wel gewoon


Ik gebruik het wel met dvs met experiabox en doet het dus meestal wel gewoon

 

Je kan de DIW7022 beter via WIFI laten werken.

 

DVS verbruiken heel erg veel energie.

En op het 230 volt netwerk zit heel erg veel vervuiling, waardoor vooral IPTV slecht werkt.

 

Dus advies, gebruik geen DVS.

 

Zoals je in het schema van KPN ziet, wordt de DVS ook niet vermeld.😉


Heb ik sinds kort ook last van. Maar ik vind het gek als ik de hele truckendoos open moet gooien. Ik betaal voor een dienst, en dan verwacht ik dat ik kan kijken zonder gekkigheid 🙈


Heb ik sinds kort ook last van. Maar ik vind het gek als ik de hele truckendoos open moet gooien. Ik betaal voor een dienst, en dan verwacht ik dat ik kan kijken zonder gekkigheid 🙈

 

De aansluiting, bekabeling (zie aansluitschema boven) is heel erg belangrijk om een goede kwaliteit te kunnen krijgen.

Is geen trukendoos of zo.

Zie o.a. mijn schema boven.😉


Beneden krijg ik soms ook geen beeld en blijft ie op zwart staan en is met een kabel aangesloten.


Dat is vreemd! Dat is dan ook direct als je de TV+ Box aanzet? En is het dan opgelost als je 'm herstart? Je zou de TV+ Box eens kunnen resetten. En alsnog wil ik toch nog eens benoemen dat het testen zonder DVS in de slaapkamer een zeer goed advies is. 


Doet het sinds een paar dagen weer goed! Beneden èn boven😉