Skip to main content

Vorige week begon de ellende met het niet kunnen zien van bepaalde afleveringen op Netflix.

Ging wel via de tablet of rechtstreeks via de smart TV maar niet via de TV BOX. Eergisteren thuisgekomen, TV willen kijken en kreeg de melding dat er een update TV BOX gedaan moest worden, kan 10 minuten duren. Na 20 minuten beeld zwart en kastje gaf aan P95. Nog een half uur gewacht maar niets, herstart gedaan en voorgaande herhaalde zich. M.a.w. geen TV en dus maar aan de bel getrokken bij KPN. Samen alle stappen doorlopen en ja hoor, bleef weer hangen op P95. Gister maar weer aan de bel en na 2uur aan de telefoon hangen eindelijk beeld en maar opgehangen. Vanmorgen weer even getest, nieuwe layout, mooi en terugkijken werkt, opnames kijken werkt maar de uitzendingen van dat moment geven geen beeld. Mijn vrouw heeft dus vanmorgen weer aan de bel gehangen en na 2 uur bellen is de conclusie dat er een monteur langs moet komen maar dat kan waarschijnlijk pas over 3 werkdagen? De backoffice belt u hierover om een afspraak te maken maar dat kan ook 3 werkdagen duren?

OK, we zijn nu ca 6 beluren verder en de conclusie is dat de monteur moet komen constateren dat de TV BOX gewoon niet werkt naar behoren. Ondertussen dus 3 dagen geen TV en de verwachting dat dit nog wel eens 3 a 4 dagen kan gaan duren. Mijn vraag is of al die verspilde uren, van onze kant en jullie kant, de kosten van een nieuw kastje wel waard zijn? Ander vraag is of ik nu 6 dagen korting krijg op mijn abonnement? We zijn er zo zat van dat ik ook graag wil weten op welke termijn ik het abonnement kan beëindigen zodat we over kunnen stappen naar een andere aanbieder. Kheb geen zin meer in telefoongesprekjes waarbij ik weer een stekkertje ergens uit moet trekken en een uur wachten voor een update die toch niet gaat werken. Ga me nou niet vragen naar het type kastje of type Experia of …….jullie weten alles daar jullie hebben geleverd en bovendien zit ik op m'n werk boos te typen.

Mijn advies: stuur per omgaande een nieuw TV kastje en geeft dit nog problemen dan beëindigen we gezamenlijk het abonnement.

Hallo TV, welkom op het forum! Wat vervelend dat je al een paar dagen problemen hebt met de tv. Ik kan me voorstellen dat je dit graag opgelost wilt hebben en niet weer alle stappen bij langs wilt lopen. Het lijkt me dan ook goed dat ik hier naar ga kijken. Ik moet je dan wel vragen om je forumprofiel in te vullen, want anders kan ik je niet opzoeken in de systemen. Reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit verder met je op.


Je hebt niet meer gereageerd, TV. Dan ga ik ervan uit dat het probleem inmiddels verholpen is. Mocht dat toch niet zo zijn hoor ik het graag.