Skip to main content

Ik ben sinds een aantal jaren een tevreden gebruiker van kpn glasvezel. Echter ik heb nu een aantal dagen de nieuwe tv decoder. 
Ik  vind het beeld van mindere kwaliteit, mindere kleuren vooral.  De bediening is erg onlogisch. Zender wisselen gaat traag. Beeld en geluid lopen niet synchroon ( niet bij te stellen)  Ik kan mijn afstandsbediening van m’n LG tv niet koppelen. M’n Sonos Beam verliest ineens regelmatig contact met netwerk na het eerder perfect gedaan te hebben. Ik heb de oude decoder nog in huis, altijd tevreden over geweest. Kan ik deze nog gebruiken ipv de nieuwe? Of komen er nog updates?  

Hallo @edjepetje65,

De klachten die je noemt zijn al langer bekend en er wordt regelmatig gewerkt aan nieuwere software die bekende fouten moet oplossen.  De oude boxen dien je retour te sturen naar KPN, want het is een keuze uit de KPN TV+ of de iTV boxen. Die keuze heb je reeds gemaakt en daarom dien je de oude retour te sturen.


Dank, afwachten dus. Verzoek om die iTV ontvanger terug te sturen heb ik verder nog niet gekregen van KPN. 


Hier dezelfde problemen, v/d week iemand van KPN aan de telefoon gehad over de problemen en gemeld dat dit echt geen doen is: je kunt geen zender normaal kijken, beeld en geluid schieten regelmatig in 'slowmotion'.

 

Volgens degene aan de telefoon moet het in de volgende update geregeld zijn; volgens haar uiterlijk aanstaande Vrijdag de 24e.

 

Wat ik heel erg kwalijk vind is de houding van KPN: de vorige iTV box werkte prima, de nieuwe niet. KPN meent dat dit een kwestie is van 'helaas pindakaas'; je hebt de keuze gemaakt, nu zit je er aan vast. Je kunt niet meer terug. Betaal nu voor iets wat niet werkt, moetniet de bedoeling zijn. We gaan het uiteraard nog wel een keer hebben over de factuur.


Ach als het echt niet werkt kun je er wel van af natuurlijk. Ik wacht op de update(s)!


Dank, afwachten dus. Verzoek om die iTV ontvanger terug te sturen heb ik verder nog niet gekregen van KPN. 

Je ontvangt als het goed is binnen enkele weken een retourdoos. Je oude ontvangers worden ook afgemeld in het systeem op termijn, dus je zult ze niet meer kunnen gebruiken. 

Ach als het echt niet werkt kun je er wel van af natuurlijk. Ik wacht op de update(s)!

Je hebt 14 dagen bedenktijd, maar bedenk je wel dat je niet terug kunt naar je oude situatie. Je abonnement zal dan worden beëindigd. 


Ik bedoel meer dat als KPN in gebreke blijft, maar dat is nog niet het geval. Ik ben altijd tevreden met KPN, zal wel goed komen, ben blij dat m’n klachten in ieder geval worden herkend en wellicht ook erkend. 


Ik bedoel meer dat als KPN in gebreke blijft, maar dat is nog niet het geval. 

Ook dan niet, als je eenmaal over bent dan kan je nooit weer terug naar het oude tv kijken. 

Ik kom oorspronkelijk uit de testgroep, maar de ontvanger is om namens mijzelf te spreken veel te vroeg gelanceerd. Dit lijkt een beetje haastige spoed is zelden goed te worden, want gezien de vele klachten op het forum bewijst dat dit product nog niet rijp is.  Zelf zou ik mensen die nog niet overgestapt zijn adviseren om te wachten, wat ik dan ook al best vaak gedaan heb. Aangezien KPN eerst maar is met een stabiel product op de proppen moet komen. 


Hoi @edjepetje65

Wat leuk dat je over bent, maar toch jammer dat je wat problemen ervaart. Zoals Chrizziey al aangeeft zijn ze bekend en wordt er hard gewerkt aan nieuwe updates. Die kun je zelf in de gaten houden via onze Product updates.