Skip to main content

Sinds afgelopen maandag ochtend heb ik telkens als de TV+ box uit is geweest, dat hij geen signaal (beeld/geluid) door geeft bij het opstarten. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is hem volledig van het stroom te ontkoppelen. Hebben jullie nog ideeën? 

Hi @AA123456! Als je de ontvanger dus opstart krijg je geen beeld op de TV. Staat de TV wel op het goede HDMI kanaal als de ontvanger aan staat? 

Zo ja, zou je de ontvanger dan ook eens willen resetten? Ik ben benieuwd of dat helpt!


Hi @AA123456! Als je de ontvanger dus opstart krijg je geen beeld op de TV. Staat de TV wel op het goede HDMI kanaal als de ontvanger aan staat? 

Zo ja, zou je de ontvanger dan ook eens willen resetten? Ik ben benieuwd of dat helpt!

De TV staat op het juiste kanaal. Ik heb nu de box verandert van "Snelle start" naar "Ecostand". Dat lijkt het probleem te verhelpen,  maar is niet bepaald een gewenste oplossing: elke keer een halve minuut wachten bij het opstarten 


Snap ik. Ging het wel beter na het resetten? Dat lost de meeste problemen namelijk op en ik ben benieuwd of dat hier ook het geval is. 


Snap ik. Ging het wel beter na het resetten? Dat lost de meeste problemen namelijk op en ik ben benieuwd of dat hier ook het geval is. 

Is er een manier om een reset uit te voeren zonder dat ik alle apps moet installeren en een voor een opnieuw inloggen? 


Ja hoor dat kan,gewoon in het menu opnieuw starten aanvinken.

Lukt dat niet dan gewoon de stekker er even uit.

Wellicht eens kijken naar de CEC instelling dit aanzetten op de STB en even kijken hoe de instelling is op de tv toestel zelf staat het aan of uit.

Je kan wat vinkjes van CEC testen.

Op welk HDMI input staat de STB aangesloten.

Wat betreft de eco instelling dit lijkt mij niet echt relevant voor het juiste snel opstarten moet dit uit staan.

Heb je geen haast kan je de eco stand aanzetten.

@Sanne_M Het altijd resetten van een STB is niet de oplossing.

Wellicht eens verder kijken en analyseren -;) 

mvg


Ja hoor dat kan,gewoon in het menu opnieuw starten aanvinken.

Lukt dat niet dan gewoon de stekker er even uit.

Wellicht eens kijken naar de CEC instelling dit aanzetten op de STB en even kijken hoe de instelling is op de tv toestel zelf staat het aan of uit.

Je kan wat vinkjes van CEC testen.

Op welk HDMI input staat de STB aangesloten.

Wat betreft de eco instelling dit lijkt mij niet echt relevant voor het juiste snel opstarten moet dit uit staan.

Heb je geen haast kan je de eco stand aanzetten.

@Sanne_M Het altijd resetten van een STB is niet de oplossing.

Wellicht eens verder kijken en analyseren -;) 

mvg

Ik heb de setting weer op snel opstarten gezet en de stroom eraf gehaald.  Daarna heb ik het probleem niet meer gehad. In de tussentijd heeft de box wel een update gehad. Ik weet dus niet zeker wat het heeft verholpen, maar het werkt weer. Bedankt allemaal


Fijn dat het gelukt is

mvg


Zie mijn post van een tijd geleden:
 

Link

Raar maar waar, het instellen op eco ipv snelle start heeft hierop blijkbaar een effect. Bij nieuwe updates probeer ik weer de snelle start in te stellen maar dan gaat het na een paar keer aanzetten weer fout.

Dus voorlopig nog op eco staan, en totaal geen problemen dan.

 

PS: tv is een LG, misschien dat dat nog iets uit maakt

 

 


@Sanne_M Het altijd resetten van een STB is niet de oplossing.

Vaak ook weer wel, dus ik sluit het liever uit als optie. 😉

Maar goede tips en fijn dat ze geholpen hebben. Houd ik in mijn achterhoofd voor een eventuele volgende keer! 


Vraag u niet af hoe of waarom,verwonder u slechts -:)


Ik heb precies het zelfde probleem. Elke dag no signal. Stroom eraf en opnieuw starten lost het op. Maar inderdaad niet wenselijk. Ik ga een reset uitvoeren en kijken of dit het probleem oplost. Ook ik heb een LG tv. 


Ik heb precies het zelfde probleem. Elke dag no signal. Stroom eraf en opnieuw starten lost het op. Maar inderdaad niet wenselijk. Ik ga een reset uitvoeren en kijken of dit het probleem oplost. Ook ik heb een LG tv. 

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik kwam er wel achter dat als ik de tv en de box na een no signal beiden uit zet, en dan eerst de box laat opstarten en daarna pas de tv aan zet, geen beeld, maar wel geluid krijg  

Verder wat testen met en zonder CEC op de hdmi uitgang leverde niks pp. Het enige wat tot nu toe werkt is de kpn box van het stroom halen