Skip to main content

Gisteren een KPN TV+ box ontvangen met live tv. Alles werkt prima, op het live tv na.

Tijdens het kijken van live tv, begint het geluid wat te haperen. Dan valt het geluid even weg, en komt terug met een enorm lage pitch. Stemmen klinken alsof ze vertraagd zijn. Soms gaat dit niet weg en moet je de box opnieuw opstarten, soms gaat die weer terug naar normaal na een minuut +/-. Ongeacht, blijft dit probleem binnen een half uur terug komen.

 

Dit gebeurt op bekabelde verbinding. Trek ik de kabel eruit en ga ik over op wifi, dan is het probleem opgelost. Helaas jammer dat de tv box na een half uur +/- volledig verbinding verliest, en ook weer opnieuw opgestart moet worden. Dat of de netwerkkabel opnieuw aansluiten.

 

Dit probleem gebeurt ALLEEN bij live tv. Streaming services en terugkijken hebben geen enkele problemen. Vanaf begin terugkijken ook niet. Dus echt alleen bij live tv.

 

Als laatste extra info:

Bekabelde verbinding is goed. Geen schade, 15m kabel. Er zit geen switch tussen de modum en de tv box. Wifi verbinding is stabiel en krijgt circa 20/40 Mbs

 

Ik heb dit probleem ook, maar dan ook bij een draadloze verbinding. Dit is op te lossen door de instellingen van multicast op unicast te zetten. Dit kan je doen bij info. Echter heb je dan geen dolby 5.1 bij live tv. Wel bij de apps.

Dit probleem zou opgelost worden bij de vorige update, maar dat is helaas niet gebeurd. 

 


Hi @Akoen! Welkom op het forum. 

Heb je iets gehad aan de tips van @Peed? 

Verder wil ik je ook aanraden te kijken op onze kennisbank. Daar staan de bekende bevindingen en andere antwoorden. 


@Akoen ik ervaar ook de zelfde problemen, alleen de ene dag gaat het beter als de andere dag. Moet op elke zender iets terugspoelen zodat het niet hapert, wegvalt, vervormd erg vervelend. Hopelijk word dit toch snel opgelost.