Skip to main content

Hoe stel ik chromecast in

Hallo @Eddyken ,

De instructie vind je in dit topic: 

 


Volgens mij valt er vrij weinig in te stellen m.b.t. de chromecast functie. Bij mijn weten alleen de tijd tot de chromecast screensaver.

En de naam van de ontvanger.


Voor casten van Spotify via de ingebouwde chromecast (in plaats van via Spotify Connect, wat de app in de TV+ Box ondersteunt) moest ik (bij mijn ouders) de tijd van de schermbeveiliging op bijvoorbeeld 4 uur zetten. Anders viel het geluid weg na een kwartier, tenzij ze de afstandsbediening gebruikt hadden. En dat terwijl casten vanuit de NPO App op een telefoon géén last had van de schermbeveiliging, ook niet als ze niks met de afstandsbediening deden.

Na installeren/instellen van de Spotify app op de TV+ Box kunnen ze echter ook kiezen voor Spotify Connect, waarbij de schermbeveiliging wel op 15 minuten kan blijven staan. (Dan zie je na een kwartier natuurlijk niet de Spotify playlist maar iets anders; prima tegen inbranden.)

De schermbeveiliging mag bij mijn ouders niet op “Scherm uit” staan, want dan gaat hun Loewe tv (via HDMI CEC) ook uit en horen ze dus ook niks meer.


@Arjan van B . Bij alle audio only, via een app op de TV+ of via casten, gaat na de ingestelde tijd de google screensaver aan. Er is namelijk geen bewegend beeld.

De schermbeveiliging mag bij mijn ouders niet op “Scherm uit” staan, want dan gaat hun Loewe tv (via HDMI CEC) ook uit en horen ze dus ook niks meer.

Euh, soundbar? Mijn moeder van 85 geniet van de soundbar met radio / muziek. Gebruik van zo'n ding is echt niet moeilijk.