Skip to main content

Op mijn allernieuwste Sagemcom heb ik niet eens een display, een verarming met mijn vorige (Arris?) box. Echt jammer, geen kanaal nummer meer…

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Op mijn allernieuwste Sagemcom heb ik niet eens een display, een verarming met mijn vorige (Arris?) box. Echt jammer, geen kanaal nummer meer…

 

Fabrikanten maken de mediabox steeds kleiner.

Ruimte voor een display is er niet meer.

Vanaf de Arris 5202 is er geen display meer.

Maar je weet toch op welke zender hij staat?

 

Wij keken, toen we de Arris 2952 nog hadden, nooit op het Display. 


Ook gebruikt zo'n display extra stroom. 

Overigens levert kpn al sinds oktober 2019 boxen zonder display voor abonnees vanaf dat moment. 

Bij TV kijken leid de display erg af. Zenders hebben een logo en dat geeft veel beter de zender aan dan een cijfertje.


Op BBC 1 en 2 na....die hebben als enige twee zenders ter wereld volgens mij géén logo...en daarom juist heel herkenbaar! 

Maar serieus, die kanaalnummers en logo zie je toch ook in de informatiebalk? 

Veel klachten hier komen voort uit veranderingen tov een eerdere situatie, en veranderingen zijn lastig....


 

Bij TV kijken leid de display erg af. 

Wat een onzin! Daar heb ik al die jaren nog nooit last van gehad. Hoe weten glasvezel klanten dan of b.v. kanaal 1 of 661 (alle twee NPO1) opstaat, zonder weer een extra handeling?  Bij familie zie ik lang niet altijd verschil in beeldkwaliteit. 

Bij radioluisteren via soundbar, dus met de tv uit, weet ik uit ondervinding dat het gebrek aan een display juist erg hinderlijk is. Ik heb nog een 8001, dus mét display, en die blijft mij hoofdontvanger. Een 5202 is er alleen voor de, sporadisch gebruikte, tv boven. En TV+ komt er hier vooralsnog sowieso niet ín. 


@Henk2304 

Op de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) zitten de kanalen met de beste stream op 1 -10 (zoals het hoort).

En die zijn voor alle klanten met voldoende downloadsnelheid. 

 

Vanaf de Arris 5202 zit er geen display en ook geen scart meer op.

Daar is de ontvanger te klein voor.

Omdat ze met bluetooth werken, kunnen ze gewoon in de kast.

 

P.S.

Als je via Ziggo met een CI+ kaart kijkt, heb je ook geen kanaalnummers. 😉😊


Het ongemak der moderne tijd…🤔


Ja @joop2011 dat weet ik allemaal wel, ik loop al flink wat jaren mee op dit forum. En mijn uitgesproken afkeer van ontvangers zonder display heb ik al meermalen genoemd en zal dat ook blijven doen. We hoeven toch niet als een stelletje  onmondige klanten elke modegrill van providers als kpn zomaar over te nemen?!

En Ziggo? Wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht. Ik heb niet eens een coax aansluiting in de woonkamer, maar dat schijnt ook daar niet meer perse nodig te zijn. 


joop2011 schreef:

Vanaf de Arris 5202 zit er geen display en ook geen scart meer op.

Daar is de ontvanger te klein voor.

Ik betwijfel of de ontvanger daar te klein voor is. Op de meeste (alle) smartwatches zit ook een display en die apparaten zijn nog een stuk kleiner.

Vooral voor die mensen die via de TV ontvanger radio willen luisteren zonder de televisie aan te zetten kan het ontbreken van een display toch echt wel een dingetje zijn. Niet iedereen is gelijk en dat is maar goed ook.


@Henk2304 en @wjb 

 

Wat ik bedoelde was, dat de providers geen apparatuur maken.

En als je de ontvanger in zicht hebt staan, kan voor sommige een display handig zijn (dat weet ik ook wel).

Maar persoonlijk heb ik twijfels of providers daar invloed op hebben.

Op de Ziggo Next zit ook geen display. 


Deze vraag is al vaker gesteld hier.

Hier 2 eerdere soortgelijke vragen :

 


@Henk2304 en @wjb 

 

Wat ik bedoelde was, dat de providers geen apparatuur maken.

En als je de ontvanger in zicht hebt staan, kan voor sommige een display handig zijn (dat weet ik ook wel).

Maar persoonlijk heb ik twijfels of providers daar invloed op hebben.

Natuurlijk wel: alleen ontvangers uitkiezen/bestellen mét display en niet domweg alleen de goedkoopste. 


Op mijn allernieuwste Sagemcom heb ik niet eens een display, een verarming met mijn vorige (Arris?) box. Echt jammer, geen kanaal nummer meer…

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Het spijt mij dat dit dan niet aansluit bij je wensen maar dat is helaas wel het geval. Ik heb daar op dit moment geen alternatief voor.


De mooiste manier (nmi) is een DAB+ ontvanger, dat geeft de meeste informatie weer, de zender naam, programma, titel/artiest.
Afhankelijk van wat het station mee geeft natuurlijk.
De meest basale maar zeer praktisch ontvanger is naar mijn mening de quantis QE330.

Deez : https://quantiselectronics.com/quantis/qe330/

En zo ontdek ik zojuist dit :
https://www.uniqueradio.nl/index.php/2023/07/quantis-qe330-dab-tuner-goedkope-manier-om-de-set-uit-te-breiden-met-digitale-radio/

NB : De te ontvangen stations komen gedeeltelijk overeen DAB+ / KPN
Het hangt er dus vanaf waar je graag naar luistert.