Skip to main content
Vraag

TV+ box heeft regelmatig geen geluid bij opstarten

• September 19, 2025
  • 13 reacties
  • 108 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik ervaar hetzelfde al maanden; zet je de tv aan; geen geluid, wissel je van zender sommige zenders wel geluid andere niet; enorm irritant; is gewoon software; herstarten maakt geen fluit uit ( geen speaker, geen soudbar, gewoon direct aangesloten, gedraad)

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

13 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedemiddag ​@TrumanBurbank , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat is inderdaad enorm irritant dus goed dat je dit ook via deze weg kenbaar maakt. Wat heb je zelf allemaal al gedaan/geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Heb je de TV+ Box ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet, kun je teruglezen in dit artikel op onze Kennisbank. En controleer voor de zekerheid ook even of de software van je televisie helemaal up to date is. Kijk verder ook nog even naar de audio instellingen van de TV+ Box. Via 'instellingen' kies je voor de optie 'beeld en geluid' en vanuit daar ga je naar de 'geluidsinstellingen'. Belangrijk is dat bij 'audio uitvoer' wordt gekozen voor de optie 'PCM'. En weet ook dat je voor directe ondersteuning altijd een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

terug zetten instellingen, helemaal fabrieksreset,  software up to date, gedraaide verbinding (1gbps)

geluid doet het namelijk wel op RTL5 maar als ik zap niet op RTL4; of pak een andere combinatie; 
helpdesk heb ik al 3 keer gebeld; die komen niet verder dan “ herstart; en HDMI kabel een keer los halen” 

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 22, 2025

Dit ervaar ik ook regelmatig . Af en toe ook geen beeld. Moet dan eerst naar andere zender switchen en dan werkt het weer.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 22, 2025

heb je de HDMI kabel vervangen door een nieuwe HDMI kabel? 

En staan de audioinstellingen van jou TV goed? 

En heb je KPN TV + box van Multicast naar Unicast omgezet? 

Daarna moet je goed geluid hebben. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

@Frans123 die stand multicast / Unicast wat doet die dan?

• Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Is dit probleem nu opgelost met de instelling op unicast en pcm. Ik heb hetzelfde probleem, niet te traceren waar het probleem zit….🥵

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

nee, voor mij geen oplossing, blijft irritant

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@TrumanBurbank , enorm zuur dat dit probleem nog steeds actueel is :(

Daarom kijk ik graag eens mee; zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

hallo ​@Jan van KPN ik heb in mijn profiel de gevraagde zaken aangevuld; dank voor je aangeboden hulp maak er graag gebruik van; 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Heel erg bedankt ​@TrumanBurbank!
Ik ben meteen eens gaan kijken; heb jij toevallig onlangs nog een nieuwe stroomadapter voor je modem ontvangen? Zo niet, kun je me in een PB vertellen wat de eerste 4 serienummers zijn van de modemadapter? Er zijn momenteel bepaalde stroomadapters die zorgen voor een herstart van het modem. Heb je onlangs foutcode 1002 toevallig nog voorbij zien komen? Ik denk niet meteen dat dit de oorzaak is maar wil wel zoveel mogelijk zaken uitsluiten. Zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

zie PB met serienummers

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

Goedemorgen ​@TrumanBurbank, was even benieuwd naar de stand van zaken! Hopelijk betekent geen bericht in dit geval goed bericht 🙏🏻Hoor het in ieder geval graag!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

geen verandering na aanpassing van de voeding; 
geluid blijft haperen; zeuren; niet synchroon; etc etc, 

bedankt nog voor het toesturen; verder 1-1 niets te merken; helaas, 

heb je nog een andere tip? naar ziggo overstappen was ik niet van plan namelijk