Skip to main content

Ik heb sinds 5 weken glasvezel internet en een KPN TV+ BOX in gebruik. Wat een dramatische achteruitgang. De TV+ BOX herstart regelmatig automatisch. Dit is bij live tv kijken en terug kijken. Zo heb ik al meerdere films niet af kunnen kijken. Na de herstart kan het programma of film alleen vanaf het begin weer worden gekeken want de mogelijkheid om ‘verder’ te kijken werkt dan niet meer. Je moet dan alle reclames weer voor lief nemen. Dit kastje die ik nu heb is onbetrouwbaar en vergalt mijn kijkgenot.

 

Ook valt het geluid steeds seconden weg als ik de tv gids inschakel of weer verlaat en werkt de box erg traag!

 

En hier betaal ik dan (met uitzondering van de eerste 6 maanden) 10,00 euro per maand meer voor...

 

Waardeloos dit! Ik wil een nieuwe TV BOX, want dit is niet leuk meer zo!

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Zit er een DVS tussen?

Of een switch zonder IGMP snooping? 

 

 


Hoi @dh78, welkom hier. 

Wat balen dat de tv niet doet wat je verwacht. Zeker de haperingen zijn vervelend. 

Wat heb je allemaal gedaan? Want ik kan niet zomaar een nieuwe box opsturen. Wij moeten eerst uitsluiten waar het probleem door veroorzaakt wordt. 

Werkt dit niet, kun je dan de vragen van Joop2011 beantwoorden?

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Zit er een DVS tussen?

Of een switch zonder IGMP snooping? 

 

 

 


Hoi @dh78, welkom hier. 

Wat balen dat de tv niet doet wat je verwacht. Zeker de haperingen zijn vervelend. 

Wat heb je allemaal gedaan? Want ik kan niet zomaar een nieuwe box opsturen. Wij moeten eerst uitsluiten waar het probleem door veroorzaakt wordt. 

Werkt dit niet, kun je dan de vragen van Joop2011 beantwoorden?

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Zit er een DVS tussen?

Of een switch zonder IGMP snooping? 

 

 

 

Beste Bart,

 

Dank voor je reactie. Na telefonisch contact met KPN heb ik de tv+ box terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens heb ik 2 films terug gekeken en vooralsnog startte de tv+ box tijdens de films niet uit zichzelf weer op. De tv+ box is rechtstreeks aangesloten op het modem via een ethernetkabel. Een monteur van KPN heeft bij mij de boel aangesloten. Wel gaf de monteur na de installatie van glasvezel internet en de installatie van de tv+ box aan dat er nog ‘kinderziektes’ in de tv+ box zitten… Ik merk inderdaad meerdere dingen. Als ik op de tv gids druk dan valt het geluid 2 seconden weg. Als ik weer uit de tv gids ga valt het geluid weer 2 seconden weg. En geregeld komt het voor dat als ik in de tv gids kom (na het beëindigen van een terug gekeken programma) zwart beeld krijg. Met de ‘back’ of ‘terug’ knop krijg ik dan weer beeld. Helemaal soepel verloopt het dus niet met de nieuwe tv+ box. Maar in elk geval lijkt het uit zichzelf opstarten nu verholpen door de ‘reset’. Hopelijk blijft dit nu zo en hopelijk komen er snel updates voor de andere ‘kinderziektes’.

 

Gr dh78


Fijn dat het opstarten verdwenen is. Dat is fijn. En ja er zitten nog wat kinderziektes in. Voor de verbeteringen, hou onze Product Updates in de gaten. Daar lees je alle verbeteringen. 


Hier precies hetzelfde probleem, ik ga morgen bellen want ben er helemaal klaar mee. Die box werkt voor geen meter. 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? 

Wat zit er allemaal tussen? 


Experiabox en zit niets tussen


Experiabox en zit niets tussen

 

Dus hij werkt op WIFI?

Welke Experiabox heb je?

 

Zie ook dit schema:

(groen lijntje betekend vaste UTP kabel).

 


Wij hebben de v10 en er gaat vanuit de box rechtstreeks een kabel naar de modem. Hij blijft aan het opstarten, soms even beeld maar springt dan zo weer op een fout melding. Aan het internet ligt het niet want als we via tv zelf op bv videoland gaan werkt wel alles.Â