Skip to main content

We hebben een tweetal nieuwe KPN TV+ Boxen in huis, en op beide apparaten hebben we problemen met afspelen van opnames.

Het is willekeurig wanneer het gebeurt in de opname. Welke instellingen kunnen dit tot gevolg hebben?

De TV+ box is op bekabeld internet/netwerk aangesloten, waar moet ik nog meer naar kijken?

Alle hulp is welkom, het bevreemd mij enorm dat KPN blijkbaar zo lage prioriteit stelt aan die functie. Ik weet al dat de opname afspelen functie niet niet in het VLAN zit dat met QoS wordt vrij gehouden van verstoring door downloads. Wat ik hiermee wil zeggen, welke agenda zit daar achter? Maar dat is voor later zorg, hoe kan ik er voor zorgen dat er ongestoord gekeken kan worden naar opnames?

Alvast bedankt voor alle input.

Ik weet niet waarom u een beschuldigende vinger naar KPN erbij zet.

Want dit is altijd al zo geweest.

Ook op de oudere KPN tv decoders.

Alleen live tv kijken gaat via VLAN4

 

Wat is uw echte downloadsnelheid? (zie hier om te meten)

Wat maakt er allemaal gebruik van internet als dit gebeurd?


@joop2011 denk dat de beschuldigde vinger aanvankelijke verontwaardiging is, inderdaad niet relevant of netjes.

Er is een kleine server in huis die af en toe wat zaken vanuit zichzelf doet, containers updaten of andere zaken van internet af updaten.

Verder is er eigenlijk vaak geen andere computer of apparaat actief die de verbinding zou kunnen verzadigen. Met een voorgaand HMB kastje heb ik geen spontane herstarts gezien.

Daarom eerst maar even kijken naar de server.


Hoi @Mine, welkom hier. 

De titel geeft aan dat de box herstart. Ik haal dit niet terug uit je verhaal. Ik lees alleen willekeurige problemen met de opnames. Wat is dan het probleem? Of gaat die dan herstarten? 

Heb je voor de zekerheid de ontvanger al eens een reset gegeven? Blijft het probleem zich daarna voordoen met de opnames?


Beste @Bart_Z ,

Het issue met herstarten van de box komt willekeurig voor tijdens bekijken van de opnames. Er wordt vooral doorgespoeld bij reclames en gepauzeerd, soms voor langere tijd (20 min) gepauzeerd en dan weer verder gekeken.

Een exact herhaalbaar moment waarop het optreedt is echter nog niet gelukt.

Het storende hierin is dus de willekeur van de herstarts en dat de opname daarna weer van vooraf aan begint, er is sprake van een crash. Zit er automatisch versturen van logbestanden ingebakken bij crashes?

Een reset wil ik best doen, maar belangrijker is om te weten of ergens logs te vinden zijn zodat KPN of ik kan uitzoeken waarom de oude kastjes doorgaans stabiel waren en de nieuwe niet.

Dank voor het mee denken tot zo ver.


Ik begrijp het balen zeker door de willekeur wanneer het probleem plaatsvindt.  Ik wil toch graag weten wat de reset doet. Dit omdat je dan even weer een compleet nieuwe verbinding met het netwerk krijgt. Blijft het probleem dan? Dan kan ik het verder met je onderzoeken.Â