Skip to main content

Vanaf vandaag nieuw bij KPN en alles aangesloten. (overigens zonder instructies, die zaten er niet bij zoals aangegeven wordt in diverse filmpjes.. Alleen hardware ontvangen)
Gelukkig niet al te moeilijk aansluiten. :-)

Nu heb ik een tweetal vragen;

  1. Na alles aangesloten te hebben volg ik de instructies op de TV. Eerst a.b. pairen, maar nu al meer dan 3 uur bezig met het updaten/downloaden van nieuwe firmware. Na 3 uur pas op 11%.
  2. Als ik computer bedraad aansluit (rechtstreeks op één van de gele poorten achter op de KPN box 12b) is de snelheid erg laag. Bij lange na niet de 1gb van het abo. (zit nu op max 40mbit volgens de test)

Een beeld van hoe alles is aangesloten:

Kastje op de aansluiting geschoven (alle drie lampjes “power", "glas” en “ethernet” branden) → via rode kabel op de rode poort van de KPN box 12b (hierop branden alle lampjes, wifi knippert maar dat is ok) → Gele meegeleverde kabel op poort 1 van de box 12b naar de tv+ box.

 

Waar gaat het mis of doe ik iets fout? Wat kan ik doen om e.e.a. te versnellen?

De Sagemcom DIW7022 poort werkt op 100 Mb/s, dat is voor tv kijken ruim voldoende.

 

Heb je de Sagemcom DIW7022 met een UTP CAT5E verbonden met de Box12? 

Zit daar nog een switch of DVS tussen? 

 

P.S.

1 Gb/s heb je uiteraard wel en dat kan je op o.a. de computer (Desktop of Laptop) meten.


De Sagemcom DIW7022 poort werkt op 100 Mb/s, dat is voor tv kijken ruim voldoende.

 

Heb je de Sagemcom DIW7022 met een UTP CAT5E verbonden met de Box12? 

Zit daar nog een switch of DVS tussen? 

 

P.S.

1 Gb/s heb je uiteraard wel en dat kan je op o.a. de computer (Desktop of Laptop) meten.

@joop2011 Geen idee wat een Sagemcom is.. Ik heb een kastje moeten aansluiten op het punt waar mijn glas binnenkomt. (die schuif je erop als het ware). Daar branden alle lampjes op. Direct daarvandaan, met de meegeleverde rode kabel naar de KPN Box 12b (dat staat achterop, modem). Daar vandaag de gele meegeleverde kabel in poort 1 (geel) op het modem, naar het TV+ kastje..

Meer heb ik niet aangesloten (ook niet geleverd gekregen). Inmiddels in 5 uur tijd naar 17%, maar kan dus nog steeds geen TV kijken. (kan de firmware update niet overslaan bij eerste keer aansluiten van alle apparatuur)

 


@Nutty75 

100 Mb/s is ruim voldoende voor de Android box (Sagemcom DIW7022)

Er zijn veel apparaten op WIFI die op een lagere snelheid werken.

Dat is niet erg, want het is een STER-systeem, Dus de ene kan sneller zijn dan de andere.

 

Misschien was er een storing, normaal moet het binnen 10 a 20 minuten klaar zijn.

Ik las dit ook deze week in een andere topic, dus hopelijk gaat het vandaag wel goed. 

Dat was bij mij destijds in april.

 

Als het zo blijft, bel dan gratis 0800-0402

OF

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Geen idee wat een Sagemcom is..

Dat is gewoon je TV+ kastje (waar je je TV op aansluit).


De KPN tv+ box is van het merk Franse merk Sagemcom en het type is DIW7022.😉😊


Hoi @Nutty75 .  Heb je de zaak ondertussen al helemaal aan de praat?


@Erwin_  na twee dagen was eea gedownload en nu werkt het inderdaad. Soms wat hapering, hopelijk wordt het nog beter.