Skip to main content

Ik heb mijn KPN abonnement gewijzigd en kreeg ook de TV+ Box als vervanging van de box die ik in gebruik heb.

Gisteren (31/1) heb ik bij elkaar 2 uur iemand van support aan de telefoon gehad omdat ik geen signaal kreeg op de TV+ Box. Het blijkt dat de oude box nog in het “systeem” staat en dat de nieuwe niet kan worden toegevoegd. Ondanks het restarten van het modem bleef het resultaat hetzelfde.

Ik kreeg heel sterk de indruk dat de tweede support medewerker niet veel kennis van zaken had. Hij ging hulp vragen bij een collega die schijnbaar meer verstand van zaken had maar als ik dan vragen krijg in de trant van: “wilt u de HDM kabel ompluggen” (terwijl ik de meegeleerde HDMI kabel gebruik) of “wilt u de tv naar de fabrieksinstellingen terugzetten” dan heb ik ernstige twijfels over het kennisniveau. Ik zat te wachten op de vraag of ik mijn koelkast pen en dicht wil doen, want wie weet heeft dat ook invloed……….

Vanmorgen nog gekeken en de situatie was nog ongewijzigd.

Als vandaag de situatie nog steeds zo is dan zeg ik mijn abonnement per direct op.

Even voor de duidelijkheid... wat bedoelt u met "geen signaal"? Wat ziet u op het scherm van de tv gebeuren? 


Ik krijg bij het opstarten circa 5 seconden het KPN logo te zien, daarna wordt het beeld zwart en krijg ik de melding “geen signaal”. 
De HDMI kabel is dus goed anders zou ik het logo ook niet te zien krijgen. 
Als ik de oude box op dezelfde manier aansluit als de nieuwe, dan werkt deze gewoon. Dus het probleem zit m dus in het feit dat de nieuwe box in het KPN systeem niet aangemeld is.
 


Als ik hier zo over nadenk... dan zou ik haast vermoeden dat de melding "geen signaal" van de tv komt. En niet van het kastje.

Wat is het voor tv? Merk en type? Hoe oud? Kunt u misschien de beeldscherminstellingen op "auto" zetten? Of "default" ofzo? Heeft u misschien nog een andere tv in huis?

Het kastje zou nooit moeten zeggen "geen signaal". Het kastje heeft ondersteuning voor WiFi. Dus als de utp-kabel er niet in zit of als deze niet goed is, dan gaat die op zoek naar beschikbare WiFi netwerken. Deze krijgt u dan op het scherm gepresenteerd in een lijstje. Uw eigen WiFi netwerk kunt u dan selecteren en het wachtwoord daarvan invoeren.

Ik ben er vrij zeker van dat "geen signaal" niet door het kastje komt. Dat ligt aan de tv. Of het kastje moet stuk zijn. 

Kastjes staan geregistreerd onder uw abonnementnummer bij KPN. Maar dat abonnementsnummer heeft u überhaupt helemaal nog niet ingevoerd als ik het goed begrijp. Dus aan de registratie bij KPN kan het niet liggen.


de UTP kabel is hetzelfde als die ik gebruik voor de oude box, dus die is goed. En de HDMI kabel ook. Op dezelfde input van de tv. En na het tonen van het KPN logo wordt het beeld zwart en valt er niets te kiezen om een Wifi verbinding te maken.
Dus de oorzaak lijkt me duidelijk: niet aangemeld=geen signaal vanaf het KPN systeem, dus geen tv beeld. De andere mogelijkheid is dat de nieuwe box stuk is. 


Het kastje word pas aangemeld nadat u uw abonnementnummer ingevoerd heeft. En dat heeft u überhaupt nog niet gedaan begrijp ik.

Sowieso zou u dan een foutcode moeten zien. En niet domweg "geen signaal".

Zelfs op een Ziggo of T-Mobile verbinding zou het kastje nooit "geen signaal" moeten tonen. Er komt dan een foutcode in beeld.

Het kastje zal waarschijnlijk een beeldresolutie uitzenden die de tv niet aan kan. Of de tv staat verkeerd ingesteld. 

U kunt het nog testen door het kastje op te starten zonder dat de utp-kabel aangesloten is. 


Hallo @Ton W. heb je wel de ‘oude decoder losgekoppeld van je tv-toestel en de bijbehorende afstandsbediening batterijloos gemaakt of in een andere kamer gelegd?

Ik zou wel de nieuwe meegeleverde HDMI-kabel gebruiken.

 


@JanD 
Oude decoder is niet aangesloten en idd afstandbediening is batterijloos.
@Nick83 abonnement nummer kan ik niet invoeren omdat ik geen beeld meer heb na het KPN logo. Dus foutcode zie ik niet.
TV ondersteunt 4K.  

Ik hoop dat als ik straks thuiskom, er wel een signaal is. 


Heb je een Samsung televisie?

Hoe ziet het kpn logo eruit wat je even ziet? Foto zou fijn zijn. Ook de tekst geen signaal wat dat betreft komt volgens mij ook niet van de box.

Tv wel op hdmi ingang ingesteld waar je de nieuwe box in hebt? Gebruik geen oude hdmi kabel! Maar de bijgeleverde. 

Doet de oude box het nog wel?


@PeterG 

de oude box doet het gewoon en ik heb een LG tv van anderhalf jaar oud.
Logo zal ik straks plaatsen, ben nu niet thuis.


Ook de bij de TV+ box meegeleverde hdmi kabel gebruikt?

de oude box doet het gewoon

Kun je gelukkig wel tv kijken voor nu.


De decoder werkt, probleem opgelost!

Iedereen bedankt voor het meedenken.


En wat was de oplossing? Daar kunnen we met ze allen misschien van leren. In ieder geval fijn dat hij het doet.


Geen idee wat KPN gedaan heeft maar ik denk dat ze de decoder aangemeld hebben.


Geen idee wat KPN gedaan heeft maar ik denk dat ze de decoder aangemeld hebben.

Ik heb meerdere exact dezelfde verhalen gehoord dat de aanmelding op zich liet wachten en dan krijgt de TV natuurlijk geen signaal als de KPN box niet actief is. Dat ligt niet aan jou @Ton W. maar dat was jou wel duidelijk ;-) 


@Anneke-Anna 

dat klopt, daar ging ik ook niet van uit