Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box: kan ik de geluidsmodus aanpassen met de mute knop?

• July 1, 2026
  • 16 reacties
  • 186 keer bekeken

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19

Beste moderatieteam,

zoals jullie weten, kom/ben ik weer terug bij KPN.

Gisteren allemaal nieuwe spullen ontvangen, o.a. de DIW7022.

In de bijgaande handleiding staat o.a. de volgende zin:

Hoe kan ik het geluid instellen?

• Je stelt een andere audio ambiance in door de mute knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden. Kies vervolgens een passende ambiance

Uit ervaring weet ik dat bovenstaande gold voor de TV+Soundbox

Geldt nu nu inderdaad ook voor de ‘gewone’ DIW of is het een drukfout???

Admin: eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Erik van KPN

Top, dank je wel, Jan! Ik heb het doorgezet naar de tv mensen.

16 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2026

Voor de DIW7022 niet van toepassing. Dan geluid instellen op aangesloten tv / versterker / soundbar. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 1, 2026

Bedankt voor je reactie ​@PeterG 

Dan is de handleiding van de DIW7022 fout  t.a.v. moderatieteam.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dit werkt inderdaad niet op de TV+ Box. Het is echt een handleiding voor de TV+ Box die je erbij hebt gekregen? Kun je een foto delen van de pagina waar dit staat, ​@JanD? Dan kunnen we dit doorzetten.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 4, 2026

Dag ​@Erik van KPN ga ik morgen plaatsen, bedankt voor de aandacht.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Dag ​@Erik van KPN ga ik morgen plaatsen, bedankt voor de aandacht.

Beste ​@Erik van KPN bijgaand de afbeeldingen van de handleiding, in de tekstpagina gaat het om de onderste alinea:

Zie: onderste alinea hoe kan ik het geluid instellen?

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 5, 2026

@JanD misschien handig voor ​@Erik van KPN om ook even een foto van de laatste pagina (achterzijde) van her boekje te plaatsen, want links onder staat het versienummer van de handleiding. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

@JanD misschien handig voor ​@Erik van KPN om ook even een foto van de laatste pagina (achterzijde) van her boekje te plaatsen, want links onder staat het versienummer van de handleiding. 

Goeietip ​@Jocola bij deze ​@Erik van KPN :

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Wat ouderwets, een papieren handleiding. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Mee eens, ik heb er nooit in gekeken, gebruik de digitale altijd.😉

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 5, 2026

@joop2011 ​@PeterG Soms is papier wel zo handig om bij de hand te hebben, want je achterste afvegen lukt helaas nog niet digitaal. 🤣

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Ik heb een mooie documentenmap van KPN ontvangen met allerlei boekjes om van alles in te stellen, heerlijk dat papier😎

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 5, 2026

Top, dank je wel, Jan! Ik heb het doorgezet naar de tv mensen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

En dat er voor een ‘Plug and Play’ apparaat een handleiding op papier nodig is, geeft ook al te denken …

Afgezien daarvan: het is vrijwel onmogelijk een papieren handleiding voor een apparaat dat nog niet uitontwikkeld is, up-to-date te houden. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Ik heb een mooie documentenmap van KPN ontvangen met allerlei boekjes om van alles in te stellen, heerlijk dat papier😎

Een fysieke map voor documenten is wel erg jaren ‘80 van de vorige eeuw. Dat kpn die nog steeds verstrekt… beetje antiek. De laatste fysieke ‘documenten map’ die ik ontving was toen ik een woning kocht in 1985. Zelfs de bank verstrekt geen mappen meer om documenten te bewaren. 

Maar desalniettemin ben ik wel benieuwd hoeveel boekjes er tegenwoordig nodig zijn en wat er allemaal ingesteld moet worden. En hopelijk zijn de boekjes wél allemaal up-to-date.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Een fysieke map voor documenten is wel erg jaren ‘80 van de vorige eeuw. Dat kpn die nog steeds verstrekt… beetje antiek. De laatste fysieke ‘documenten map’ die ik ontving was toen ik een woning kocht in 1985. Zelfs de bank verstrekt geen mappen meer om documenten te bewaren. 

Maar desalniettemin ben ik wel benieuwd hoeveel boekjes er tegenwoordig nodig zijn en wat er allemaal ingesteld moet worden. En hopelijk zijn de boekjes wél allemaal up-to-date.

1985? Jaren ‘80?

Begrijp ik niet, want bijna niemand had toen nog een computer en internet had bijna niemand nog van gehoord.

Computers die heel erg traag waren en heel erg duur in de jaren ‘80

Halverwege jaren ‘90 begon het iets betaalbaar te worden, maar nog steeds super traag in vergelijking met nu.

En internet kwam ongeveer halverwege jaren ‘90, maar was toen net zo snel als een slak.

Ook hadden harde schijven nog heel erg weinig capaciteit. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Afgelopen december kreeg ik ‘m ook bij de spulletjes. Stiekem ben ik er best blij mee!