Skip to main content

De nieuwe TV+ box is onlangs met een HDMI kabel aangesloten op de TV en het geluid (via soundbar) is prima.

Echter de TV+ box heeft geen audio uitgang zoals eerdere TV ontvangers, waarbij wij de TV ontvanger met een audiokabel konden verbinden met een externe audioinstallatie voor het beluisteren van de radio. Na contact met de helpdesk werd ons geadviseerd om de USB aansluiting van de TV+ box te gebruiken en deze te verbinden met de audioinstallatie via een USB kabel. Dit werkte prima voor de radio, echter nu geeft de TV wel beeld maar geen geluid meer. Pas als de USB kabel uit de TV+ box wordt gehaald en de box opnieuw opgestart, is er weer normaal geluid uit de TV mogelijk. De helpdesk sprak over een conflict in geluidsignaal overdracht tussen USB en HDMI aansluitingen in de TV+ box, kwam er niet uit en adviseerde mij om dit probleem voor te leggen aan het forum. Gaarne jullie advies.

Hallo @PieterMB de USB-aansluiting is op geen enkele tv-decoder van KPN voor consumenten bruikbaar, dus hoe de hlpdsk daar bij komt???

Zelf heb ik, om radio buiten de tv om te luisteren, de soundbar aangesloten via een SP/DIF-kabel op de tv-decoder.

Dus de decoder heeft wel degelijk een digitale audio-uitgang.

 


Beste Jan, dank voor je reactie en ik ben bang dat de medewerker van klantenservice de USB en SP/DIF uitgangen verward heeft. Inderdaad heeft deze TV+ box alleen een digitale uitgang (opt) en vroeger was er naast deze uitgang ook nog een audio uitgang , welke wij altijd gebruikten, vandaar onze vraag.

Ik kan eveneens de decoder aansluiten op de soundbar, maar ga toch ook kijken naar de opt. ingang van onze audio installatie, want dit geluid is nog mooier dan de soundbar.

Hartelijk dank!


Graag gedaan @PieterMBÂ