Skip to main content

Hallo allemaal, 

Sinds afgelopen dinsdag werkt mijn tv box niet meer. Hij ging vanzelf op stand by en is niet meer aan te krijgen. Via de klantenservice een hele riedel aan stappen doorlopen zonder succes. Afgesproken dat ik een nieuwe box toegestuurd zou krijgen. Echter toen ik gisteren weer belde omdat ik nog niets heb ontvangen, blijkt dat ze niets omruilen omdat mijn huidige box nog actief is. Het klopt dat mijn huidige box nog actief is: hij staat actief in stand by en is dus niet te gebruiken! Doordat de medewerker verder ook weinig kennis had gaf hij mij het advies om op een ander moment nogmaals te bellen.

Mijn vraag is dus hoe ik alsnog een nieuwe tv box kan ontvangen, ik betaal voor iets wat nu niet werkt. Ik kijk nu via de KPN tv app maar vind dit nogal onoverzichtelijk. 

Groeten, 

Eric 

@EricNL1965

Wat je als eerste kan doen, is de voedingsadapter van de Sagacom DIW7022 (KPN tv box) uit het stopcontact halen (de spanning eraf halen dus).

Wacht 2 minuten en stop de adapter weer in het stopcontact.

Kijk of hij nu wel werkt?

 

Dat uit Stand-by halen is dat zowel met de ab (afstandsbediening) als met de schakelaar bovenop de DIW7022?

 

Als dit niet helpt, pak dan een dunnen pin.

Achterop (ik dacht rechtsachter, zit een klein gaatje. 

(de box (DIW7022) moet dan wel aan staan en tv ook).

Stop de dunnen pin erin en druk iets door (je druk dan op een microschakelaar.

Dan wordt de DIW7022 volledig gereset, je moet daarna (helaas) alles weer opnieuw inbrengen.

 

Werkt dat ook niet, bel dan (gratis) 0800-0402 en zeg wat je gedaan hebt.

De kans is dan groot dat je een nieuwe krijgt.

Maar hopelijk werkt hij hierna weer (na de bovenvermelde acties).

 

Vul ook je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in (als je dat nog niet hebt gedaan).

Dan kan ook een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


@joop2011 

Deze stappen heb ik reeds doorlopen zonder succes. Zoals eerder vermeld zou KPN in eerste instantie reeds een nieuw kastje sturen, echter kunnen ze dat niet meer doen omdat mijn huidige nog actief is. Wat vreemd is omdat zelfs de stekker uit het stopcontact is. 


Goedemorgen @EricNL1965 en bedankt voor je bericht!
We zijn inmiddels een paar dagen verder en voordat ik eventuele actie ga ondernemen; wat is op dit moment de stand van zaken? Is er nog iets in jouw situatie veranderd? 


Hallo @JanZ_ 

Het probleem lijkt voor nu opgelost. Ik heb de tv box enkele dagen van het stroom af gehaald en sinds dit weekend weer opnieuw de stekker in het stopcontact gedaan. Tot op heden werkt alles weer naar behoren. 

Groeten, 

Eric 

 


Hallo @JanZ_ 

Het probleem lijkt voor nu opgelost. Ik heb de tv box enkele dagen van het stroom af gehaald en sinds dit weekend weer opnieuw de stekker in het stopcontact gedaan. Tot op heden werkt alles weer naar behoren. 

Groeten, 

Eric 

 

Goed om te lezen @EricNL1965 en ook bedankt voor het delen van jouw oplossing :)
Houd het natuurlijk wel even goed in de gaten de komende tijd, mocht het probleem onverhoopt terugkeren dan denken we natuurlijk graag mee.