Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box loopt regelmatig vast bij het zappen of openen van de tv gids

• July 14, 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Sinds een week of twee / drie loopt mijn tv box vast als ik van zender switch of als ik naar de tv gids ga. Als ik vervolgens opnieuw opstart dan werkt het weer en kan ik tv kijken op de zender waar ik naartoe switchte. Vervolgens begint probleem weer als ik switch van zender of naar gids ga. Ook geeft mijn Orbi router dagelijks meldingen van phishing pogingen die gerelateerd zijn aan de tv box. Weet iemand of dit een veilige url is en als ik deze aanmerk als vertrouwd of dat mijn probleem dan daarmee is opgelost?

Beste antwoord door Erik van KPN

Die link is veilig, ​@MichelG055. Sagemcom is de fabrikant van de TV+ Boxen. Als je deze url in een browser opent, dan wordt je ook netjes doorgeleid naar hun reguliere website. De link in kwestie wordt bij het opstart/updateproces van de TV+ Boxen gebruikt en is, zoals je merkt, noodzakelijk.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 17, 2025

Hi ​@MichelG055, welkom bij onze community. 

Dit is inderdaad een vreemd probleem. Mijn gevoel zegt dat dit komt doordat de Orbi dit als phishing zieten het signaal blokkeert, ik vermoed dat je de ontvanger via wifi hebt verbonden met de Orbi. Heb je de mogelijk om dit te testen zonder de Orbi? Dan kunnen we dit uitsluiten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 30, 2025

De aansluiting is bekabeld. Heb nu de kabel in de KPN router gedaan en dan is het probleem verholpen. Orbi blokkeert inderdaad signaal wilde alleen graag weten of de melding op mijn Orbi een bij jullie bekende phishing melding is of niet. Want dan kan ik het signaal ook gewoon doorgang geven op Orbi. Die mogelijkheid wordt mij dus ook geboden, maar dan wil ik wel zeker weten dat het hier niet om phishing gaat. Vandaar ook de vraag. Groetjes Michel

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Die link is veilig, ​@MichelG055. Sagemcom is de fabrikant van de TV+ Boxen. Als je deze url in een browser opent, dan wordt je ook netjes doorgeleid naar hun reguliere website. De link in kwestie wordt bij het opstart/updateproces van de TV+ Boxen gebruikt en is, zoals je merkt, noodzakelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2025

Bedankt voor het antwoord!