Skip to main content

De updates op de TV+ box zijn fijn. Helaas wel vastlopers bij volgende 2 situaties

  • Wat helaas nog een probleem geeft is als ik vanaf kanaal 1 naar beneden zapp. Dan schiet de box naar kanaal 1424 (salto 2 regio Amsterdam) en bevriest als ik daarna weer een ander kanaal probeer te kiezen. Box loopt vast en herstart of moet handmatig herstart worden. Alleen een herstart lost dit op. Ik las hier dat het ook bij andere gebruiker optrad.
  • Daarnaast loopt box af en toe vast bij gebruik google assistant spraakopdracht om naar andere zender te gaan. Ook dan werkt alleen herstart. Soms werkt zappen dan nog wel alleen blijft beeld zwart, wat je ook doet. Menu werkt dan wel alleen geen live tv beeld meer.

Suggestie voor (gedeeltelijke?) oplossing van eerste punt is om de eigen zenderlijst (favorieten) in te kunnen stellen zoals ook bij future requests van @wjb  onder punt 3 en dan zappen en zoeken in alléén deze lijst actief te kunnen schakelen. Veel overzichtelijker en kanaal 1424 komt er dan bij mij niet op ;-) 

to be safe: Box is rechtstreeks aangesloten op fritzbox, en goede (hdmi en ethernet) kabels en glasvezelverbinding, snelheidstest in orde.

 

Hi @Danielthuis, jammer dat je af en toe vastlopers hebt, hinderlijk  😬

Zou je de TV+ box eens een reset willen geven? Dan wordt de software helemaal opnieuw ingeladen en zijn de vastlopers hopelijk verleden tijd!


Dank je @Maja_ voor je reactie.

Ik heb de tv+ box een reset naar fabrieksinstellingen gegeven en de 2 problemen zijn niet opgelost.

Het valt me op dat als er iets niet werkt op apparatuur de eerste reactie vaak is terug naar fabrieksinstellingen zetten als advies. Ik word daar vaak moedeloos van: het kost veel tijd om alle instellingen op terug te zetten en heel vaak is het dat toch niet. Maar goed, braaf gedaan en getest en het is het niet de oplossing. Het is echt een software issue.


Ik zie dat er tegenwoordig een kanaal 5555 bestaat met uitleg over toegankelijkheid, als je bij 1 omlaag gaat (waar ik eerder kanaal 1323 zag met inderdaad een lokale omroep). Geen idee wanneer dat toegevoegd is, in ieder geval nu te zien op 0.24.24/1.128.1 maar niet toen 0.24.24 met die functionaliteit uitgerold was.

Overigens klopt de uitleg op dat kanaal niet als je het de eerste keer niet aangezet hebt. Ik vermoed dat dat informatiekanaal een pleister op een slecht geteste functie is.


@Danielthuis Meer mensen hebben jouw probleem,  namelijk de ontvanger loopt vast bij zappen naar het hoogste kanaalnummer (lokaal stad tv)

 


Hoi @Arjan van B en @TDN dank voor jullie reacties

 

Altijd goed om te weten dat je niet alleen staat al blijft het balen ;-)

Pleit volgens mij voor zowel het oplossen van die bug zelf, als voor het snel invoeren van de favoriete zenderlijst en verbergen niet-favoriete zenders als workaround en veelgewenste aanpassing!

@Maja_ kun jij s polsen hoe het daarmee staat?

Alvast dank en groet


@Maja_ kun jij s polsen hoe het daarmee staat?

Ga ik doen!


Dank @Maja_ hoor het graag als je een terugkoppeling hebt gekregen!


Terugkoppeling @Danielthuis

  • Wat helaas nog een probleem geeft is als ik vanaf kanaal 1 naar beneden zapp. Dan schiet de box naar kanaal 1424 (salto 2 regio Amsterdam) en bevriest als ik daarna weer een ander kanaal probeer te kiezen. Box loopt vast en herstart of moet handmatig herstart worden. Alleen een herstart lost dit op. Ik las hier dat het ook bij andere gebruiker optrad.

Dit is een lastige, aangezien we er meer meldingen over binnen hebben gehad maar het de softwareontwikkelaars tot nu toe nog niet gelukt is om het te reproduceren (en dan kan dus ook niet onderzocht worden waar het door veroorzaakt wordt). Zijn ze wel nog steeds mee bezig! Zou jij voor de volledigheid ook nog je gegevens in willen vullen in je profiel? Dan kunnen ze jouw verbinding eventueel ook een bekijken!

  • Daarnaast loopt box af en toe vast bij gebruik google assistant spraakopdracht om naar andere zender te gaan. Ook dan werkt alleen herstart. Soms werkt zappen dan nog wel alleen blijft beeld zwart, wat je ook doet. Menu werkt dan wel alleen geen live tv beeld meer.

Hier hebben we verder niemand over gehoord, gebeurt er nog wel wat (als in dat hij gaat zoeken) als je de knop indrukt of gaat het dan direct mis en slaat hij gelijk vast?

En wat betreft de feature requests van favoriete zenderlijst, dat zijn bekende wensen (je had WJB zijn topic zelf al gevonden), mijn tip aan jou is om de product updates in de gaten te houden, hier wordt bij elke update duidelijk uitgelegd wat er wijzigt 😊

 


Hoi @Maja_ dank voor je reactie.

Wat betreft hoogste kanaal vastlopers benieuwd of het toch te reproduceren is, kost mij geen enkele moeite ;)

Die spraakopdrachten doen het goed, hij wisselt van kanaal maar dan blijft scherm dus soms zwart en is er geen geluid. Het menu is soms nog wel op te roepen maar live tv werkt alleen na starten van een app en dan terug naar live tv. Vaak loopt de tv+ box echter al eerder helemaal vast. Daarom gebruik ik het niet meer. Het leek me nou juist leuke workaround voor die bizarre hoeveelheid zemders en als je nr niet meer uit je hoofd weet...

Tenslotte fijn van de favorietenlijst, idd bekend dat het op radar staat en ik ken het update topic. Mjjn vraag is of je al zicht hebt op wanneer dit geïmplementeerd wordt. Misschien een lekenreactie: maar het lijkt me zo eenvoudig te realiseren…

Alvast dank


Die spraakopdrachten doen het goed, hij wisselt van kanaal maar dan blijft scherm dus soms zwart en is er geen geluid. Het menu is soms nog wel op te roepen maar live tv werkt alleen na starten van een app en dan terug naar live tv. Vaak loopt de tv+ box echter al eerder helemaal vast. Daarom gebruik ik het niet meer. Het leek me nou juist leuke workaround voor die bizarre hoeveelheid zemders en als je nr niet meer uit je hoofd weet...

Het gaat bij jou alleen mis als je van zender wisselt met een spraakopdracht? Gaan andere spraakopdrachten wel goed? 


Ik vind spraakopdracht om zender te wisselen nooit goed. B.v. je kan niet naar Veronica (kanaal 9) gaan. Bij "ga naar zender Veronica” laat hij de website radioveronica zien, bij "ga naar kanaal 9” gaat hij naar SBS9


Hoi @Maja_ tsja ik heb google nooit gevraagd 'krab eens op mijn rug en vouw de was op' of andere ingewikkelde commando's. Hooguit iets vinden op Netflix of Youtube heel incidenteel maar dat lijkt aardig te werken. Zenderwisselen daar zit zoals @TDN zegt het pijnpunt.


Toch best jammer, dat was opvouwen nog niet tot de mogelijkheden behoort 😔

Maar duidelijk, het gaat alleen mis als je de spraakopdracht functie gebruikt voor het zenders wisselen, ik ga dit even intern doorgeven!