Skip to main content

Die nieuwe boxen zijn echt verschrikkelijk. Dagelijks moet je wel even spanningsloos.

Het is bij ons bedraad aangesloten (eerst Wifi). Maar problemen zijn ook bedraad en kan naar mijn mening enkel opgelost worden met doorontwikkeling en software updates, alle tips hier zijn fijn maar kpn rolt weer eens een product uit waarvan je jezelf kan afvragen hoe dit in hemelsnaam door de pilot fase is gekomen.

 

Wat hier enigzins helpt is van snelle start overschakelen naar eco modus zodat die prut hardware regelmatig gedwongen reboots krijgt. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

De kastjes zijn veel te vroeg aan de klant gegeven ze moeten het eerst beter testen ik heb het geluk gehad dat ik het contract terug kon draaien naar me oude want het duurde niet lang of ik had die troep het raam uit gesmeten 


Het is niet bij iedereen slecht. Ik heb totaal geen /nauwelijks problemen met de TV+ box. Er kunnen diverse oorzaken ten grondslag liggen. Daarnaast is KPN druk bezig met het doorvoeren van updates. Een aantal updates kunnen snel gaan, maar andere laten langer op zich wachten. Er is altijd een punt waarop je iets live laat gaan. Je kan niet vooraf alles uittesten. Heb in de gaten dat er zo ontzettend veel merken en types televisies zijn en dit geldt ook voor soundbars. Het probleem kan ook binnen het eigen netwerk thuis zitten. Geef KPN de tijd. En ja het is erg vervelend wanneer je storingen ervaar. 


😅 Sinds het HDMI poortje zijn die honderden merken niet meer zo relevant.

Ik begrijp wat je typt maar ben toch een iets andere mening toebedeeld het is ook enigzins verbeterd na de laatste update, neem niet weg dat ik vind dat er te veel bugs aanwezig zijn. 


---

Heb in de gaten dat er zo ontzettend veel merken en types televisies zijn en dit geldt ook voor soundbars. Het probleem kan ook binnen het eigen netwerk thuis zitten. Geef KPN de tijd. En ja het is erg vervelend wanneer je storingen ervaar. 

---

Maar hoe komt het dan dat er over de “gewone” ontvangers weinig problemen werden gemeld i.v.m. een combi met tv of een combi met soundbars? Is de werking van de tv+ box qua geluid dan zo fundamenteel anders dan van de gewone tv-ontvangers? Ik heb dit in een ander topic ook al eens gevraagd, maar volgens mij toen geen antwoord gekregen.


Bij die nieuwe tv ontvanger had ik wel een vertraging met het geluid en dat irriteerde mij behoorlijk en dacht dat het overging maar dat was niet het geval wat erg jammer is en met de oude tv ontvanger heb ik helemaal geen last dus ik kijk wel over een hele lange tijd of het beter is geworden en dan pas denk ik er over na maar het kan ook ergens anders aan liggen ideeën zijn welkom dan hoopvol  katana321


Bij mij draait de “prut” hardware zonder deze problemen. Hoe is het netwerk ingericht? Modem? Poog te begrijpen of een verklaring te vinden voor de ervaringsverschillen.