Skip to main content

Als voorbeeld:
Je kijkt een willekeurige TV zender (Videomodus: Multicast) en je drukt op de 'radio' knop van de afstandsbediening en krijg dan Radio Veronica, dan zie je bovenin het menu tevoorschijn komen en blijft het stil of hoor je wel Radio Veronica en blijft het menu boven in beeld zichtbaar. De info banner komt niet tevoorschijn. De box reageert niet meer op diverse knoppen van de afstandsbediening.
Door nogmaals op de 'radio' knop te drukken gaat dit vaak wel goed, maar dit wisselt ook nog wel eens.

Testen:
Je kan dit testen door eerst Radio Veronica te beluisteren (kanaal 819), dan ga je naar een TV zender en daarna druk je op de 'radio' knop van je afstandsbediening. Dan pakt hij de laatst beluisterde radiozender en dat is dan Radio Veronica.

 

Dit speelt alleen als je de 'radio' knop gebruikt op de afstandsbediening als je van TV naar Radio Veronica gaat. Niet als je kanaal 819 intoetst tijdens het bekijken van een TV zender.

Doordat Radio Veronica een multicast stream is (LIVE), speelt dit niet bij andere radiozenders (801-950). Die zijn (nog) unicast (Live). Er zijn ook lokale radiozenders die een multicast stream hebben en die hebben hetzelfde probleem.

Zie hieronder wat de box doet bij het indrukken van de 'radio' knop als deze gelijk dan naar Radio Veronica gaat tijdens het bekijken van een TV zender:

 

Uiteraard is de box al meerdere keren opnieuw opgestart geweest (normaal en long press powerknop) en 2 updates verder blijft dit probleem aanwezig. Dit heeft dus niet te maken met de recente updates, maar meer (denk ik) hoe de box omgaat met het schakelen tussen de streams.

@Sebas14 @Shyrin van KPN

Ik kan het bevestigen. Echter het gebeurt alleen bij wisselen tussen een TV kanaal met DD 5.1 audio en Radio Veronica.

De fouten zijn te reproduceren bij wisselen tussen

Kanaal 11/15/45 ….538 en Radio Veronica 819

De fouten zijn niet reproduceerbar bij wisselen tussen

Kanaal 1 t/m 10 en andere kanalen met PCM 2.0 Audio (b.v. 12) en Radio Veronica 819

TV Kanaal en andere Radio zenders als Veronica

Zo te zien hebben kanalen 1-10 andere multicast bron dan de rest en Radio Veronica


Hmm, nooit gemerkt. Want zelfs bij de oude boxen gebruikte ik de knop radio al nooit. Maar het hoort niet natuurlijk.


@Sebas14 @Shyrin van KPN

Ik kan het bevestigen. Echter het gebeurt alleen bij wisselen tussen een TV kanaal met DD 5.1 audio en Radio Veronica.

De fouten zijn te reproduceren bij wisselen tussen

Kanaal 11/15/45 ….538 en Radio Veronica 819

Ik heb dat nogmaals getest, maar het maakt hier niet uit of het TV kanaal Dolby heeft of niet. 

 

De fouten zijn niet reproduceerbar bij wisselen tussen

Kanaal 1 t/m 10 en andere kanalen met PCM 2.0 Audio (b.v. 12) en Radio Veronica 819

Deze moet je me even uitleggen. Misschien lees ik het verkeerd.
De zenders 1 t/m 10 zijn allemaal met Dolby geluid (tegenwoordig ook als je unicast hebt ingesteld) tenzij je Stereo PCM bij de geluidsinstellingen hebt ingesteld.

 

TV Kanaal en andere Radio zenders als Veronica

Zo te zien hebben kanalen 1-10 andere multicast bron dan de rest en Radio Veronica

Ook even getest of 'Beste kwaliteit'’ aan/uit invloed heeft en dat is ook niet het geval. 
Dit zijn dus 2 verschillende multicast streams. (7 en 14mb/s)

Dan gedraagt de TV+ box zich niet overal exact hetzelfde,


@Sebas14 Kanalen 1-10 zijn ook multicast met DD 5.1 maar met bitrates 14Mbs in plaats van 7Mbs zoals andere kanalen, daarom denk ik dat ze andere multicast bronnen hebben (misschien zelfs andere servers (cloud providers)). Als ze de instelling op audio passthrough in TV+box instel, kan ze zien welke zenders dd 5.1 en pcm 2.0 hebben.


@Sebas14 Kanalen 1-10 zijn ook multicast met DD 5.1 maar met bitrates 14Mbs in plaats van 7Mbs zoals andere kanalen, daarom denk ik dat ze andere multicast bronnen hebben (misschien zelfs andere servers (cloud providers)). Als ze de instelling op audio passthrough in TV+box instel, kan ze zien welke zenders dd 5.1 en pcm 2.0 hebben.

Ja dat snap ik. Had ik ook al vermeld in mijn vorige bericht over de verschillende streams.

Alleen ik lees jouw zin alsof je aangeeft dat de zenders 1 t/m 10 Stereo PCM 2.0 zijn, maar dan kan niet. Ook niet als je bij geluid  'Passthrough' selecteer. Alleen bij Stereo PCM, maar dan is de hele box in Stereo.

 

Maargoed, ik hoop dat deze topic bij het TV team komt. Ze zijn deze week al bezig geweest door het geluidsniveau bij alle radio unicast streams aan te passen zodat het op hetzelfde niveau zit als de radiozenders op de multicast streams. De unicast streams waren bij vele zenders veel harder en dat is aangepast.

Als dit probleem gelokaliseerd wordt dan mag alles wel over naar multicast en krijgen we weer realtime radio.

 


... Want zelfs bij de oude boxen gebruikte ik de knop radio al nooit.

En dat terwijl het zo'n fantastische knop is voor die mensen die vrijwel altijd naar dezelfde radiozender willen luisteren.


@Sebas14 Kanalen 1-10 zijn ook multicast met DD 5.1 maar met bitrates 14Mbs in plaats van 7Mbs zoals andere kanalen, daarom denk ik dat ze andere multicast bronnen hebben (misschien zelfs andere servers (cloud providers)). Als ze de instelling op audio passthrough in TV+box instel, kan ze zien welke zenders dd 5.1 en pcm 2.0 hebben.

 

Alleen ik lees jouw zin alsof je aangeeft dat de zenders 1 t/m 10 Stereo PCM 2.0 zijn, maar dan kan niet. Ook niet als je bij geluid  'Passthrough' selecteer. Alleen bij Stereo PCM, maar dan is de hele box in Stereo.

 

Lees mijn quote toch goed a.u.b.

Hier de lijst voor duidelijkheid.

1 tot en met 11, 15-17-19-21-25-26-27-40-45-46-47-48-92-116 en 538 hebben DD5.1 audio

De rest hebben allemaal PCM 2.0, als je de audio instelling op automatisch instel, worden deze zender geconverteerd naar DD2.0

 


Lees mijn quote toch goed a.u.b.

Hier de lijst voor duidelijkheid.

1 tot en met 11, 15-17-19-21-25-26-27-40-45-46-47-48-92-116 en 538 hebben DD5.1 audio

Zo is het duidelijker 👍😊

De rest hebben allemaal PCM 2.0, als je de audio instelling op automatisch instel, worden deze zender geconverteerd naar DD2.0

De optie 'Automatisch' bij geluidsinstellingen doet niet bij iedereen hetzelfde. Hangt er vanaf wat voor apparatuur er aan hangt.

Vandaar dat ik geen DD2.0 heb bij 'Automatisch' en blijft het gewoon hetzelfde als bij 'Passthrough'.


Hi @Sebas14, wat een erg specifiek probleem. 

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg en uitzoekwerk, ik kan het bijna 1 op 1 overnemen. Ik heb dit doorgezet naar onze technische mensen, ik kom hier nog op terug zodra ik een reactie heb. 


Bedankt voor het doorgeven @Alex van KPN 

Ik ben heel benieuwd.


Bedankt voor het doorgeven @Alex van KPN 

Ik ben heel benieuwd.

Wordt meegenomen, ik hoop in de volgende update en anders later. Nogmaals bedankt! 


Ik weet zo niet (meer) in welke update dit is meegenomen, maar ik heb het net eens getest, en dit lijkt verholpen, @Sebas14.


Ik weet zo niet (meer) in welke update dit is meegenomen, maar ik heb het net eens getest, en dit lijkt verholpen, @Sebas14.

Ja, hier ook. Werkt weer goed 😊


Reageer