Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box reageert anders dan ik verwacht bij de gids

• January 1, 2026
  • 13 reacties
  • 184 keer bekeken

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Is de DIW 7022 box een koe ?

Het antwoord daarop is JA !

Je zit een opname te kijken !

Aan het einde klik je op de ↩️-knop voor de opnamelijst. 

In de tussentijd zijn er opnames begonnen van andere kanalen.

Bij terugkomst in de opnamelijst springt de witte lijst om het bekeken programma , gelijk een koe die vijf jaar niet buiten is geweest , over het scherm en komt dan niet terug bij de bekeken opname met als resultaat dat je het verkeerde programma verwijderd dat nog beken moet worden !

Vanmorgen bij het terugkijken van Hart van Nederland Vroege Editie klik je op de ↩️knop om terug te gaan naar de gids.

Waar gaat hij naar toe , niet naar de gids bij SBS6 , niet naar het kanaal 113 [192TV] waar vandaan ik begon maar naar life TV op SBS6 Hart van Nederland 🤷🏻‍♂️!

Dit zijn maar enkele voorbeelden wat ik niet eerder heb ondervonden in mijn oude ARRIS boxje.  Daar was ook wel eens wat maar de DIW-box spant echt de kroon hierin.   Het kan toch niet zo zijn dat ik een nieuwe TV en/of Router moet kopen om de DIW box goed en storingsvrij te laten werken.

En wie mijn contract heeft verlengt tot nov.‘26 is voor mij een raadsel , daar is tijdens het telefonisch contact en/of opsturen van de DIW-box met geen woord over gesproken ! 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Katana321

Wat betreft jouw 1e opmerking, dat klopt. Heb ik een maand geleden op dit forum gemeld, zie hieronder. Het probleem met de opnamelijst kan zich voordoen in ‘Geplande opnames’, maar ook in de ‘gewone’ opnamelijst. Ook ik heb als gevolg hiervan wel eens een verkeerde opname gewist… Vervelend en irritant.

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.

13 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Wat betreft jouw 1e opmerking, dat klopt. Heb ik een maand geleden op dit forum gemeld, zie hieronder. Het probleem met de opnamelijst kan zich voordoen in ‘Geplande opnames’, maar ook in de ‘gewone’ opnamelijst. Ook ik heb als gevolg hiervan wel eens een verkeerde opname gewist… Vervelend en irritant.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 1, 2026

Ik heb je link even bekeken en daaruit blijkt dus dat dit probleem na een maand nog steeds niet is opgelost of is verbeterd !     Met de ARRIS was er ook wel eens wat maar zoals ik al eerder heb geschreven , iemand heeft het wiel opnieuw willen uitvinden maar een goed werkend wiel is nog niet in zicht.

Bij heel veel topics kom je tegen dat , ze er aan werken , een update aankomt , maar een reset moeten uitvoeren etc maar helaas er geen oplossingen zijn voor alle problemen die de klanten ondervinden met deze DIW-box. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Zoals ik bij jou al een paar keer heb vermeld, er is helemaal geen nieuw wiel bedacht of zo.

De Arris werkt op het besturingssysteem Linux

De DIW7022 en de Soundbox werken op Android.

Dat zijn 2 compleet verschillende besturingssystemen.

Iets wat op Apple perfect werkt, werkt meestal helemaal niet op Windows, etc.

Forum|alt.badge.img+3

Ik heb je link even bekeken en daaruit blijkt dus dat dit probleem na een maand nog steeds niet is opgelost of is verbeterd !     Met de ARRIS was er ook wel eens wat maar zoals ik al eerder heb geschreven , iemand heeft het wiel opnieuw willen uitvinden maar een goed werkend wiel is nog niet in zicht.

Bij heel veel topics kom je tegen dat , ze er aan werken , een update aankomt , maar een reset moeten uitvoeren etc maar helaas er geen oplossingen zijn voor alle problemen die de klanten ondervinden met deze DIW-box. 

Ik kan je vertellen dat er in de 7022 wel meer bugs in zitten dan alleen deze.

En de oplossingen (als die al komen) nog lang op zich laten wachten.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 2, 2026

Zoals ik bij jou al een paar keer heb vermeld, er is helemaal geen nieuw wiel bedacht of zo.

Stop a.u.b met dat verdedigen van de DIW7022 box !    Er is aan jou ook door andere al verteld dat het systeem bij andere niet altijd goed werkt en zij veel/regelmatig storingen/haperingen ondervinden en daar ben ik er eentje van , helaas !

Al draait het systeem op ,,Broodje AAP’’ , ik beschrijf alleen wat ik dagelijks meemaak en dat is verre van perfect.  Ik wil gewoon TV kijken , opnemen en deze bekijken , in de gids bladeren wat er volgende week komt , vooruit en achteruit spoelen etc etc en niet iedere keer de boel moeten resetten , laden of whatever om het systeem weer beter te laten functioneren.    Een paar keer per jaar OK maar niet bijna dagelijks.

• January 2, 2026

... dat het systeem bij andere niet altijd goed werkt en zij veel/regelmatig storingen/haperingen ondervinden en daar ben ik er eentje van , helaas !

Dat was bij de vorige ontvangers ook zo. Die deden het ook niet bij iedereen perfect. 

• January 2, 2026

Ik ken deze kasten niet maar ik ga toch hier op reageren.

Het gaat hier om de functionaliteit die een programmeur(s!) verzonnen heeft.
Gelukkig zijn er steeds meer softwaremakers die er voor zorgen dat het programma op meerdere OS-en kan draaien.

Maar het gaat hier om een gesloten systeem dus dan heb je geen keus.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Stop a.u.b met dat verdedigen van de DIW7022 box 

Lezen is niet jouw sterkste kant.

Dat weet ik.

Ik verdedig namelijk helemaal niets.

Maar het is een ander besturingssysteem en dat probeer ik jou duidelijk te maken.

Er zijn programma's die op meerdere besturingssystemen kunnen werken, maar niet allemaal.😉

• January 2, 2026

Maar het is een ander besturingssysteem 

Maar wat doet dat er toe ?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Wat op het ene besturingssysteem goed werkt, werkt vaak op een andere besturingssysteem helemaal niet.

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat Ziggo met de Next toch gekozen heeft om een box te kiezen die op Linux werkt.

KPN heeft voor een andere weg gekozen.

Reden, geen idee.😉

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 2, 2026

Ik vraag mij ook af wat dit te maken heeft met mijn [e.a.] die problemen hebben met deze DIW-box 🤷🏻‍♂️! 

Tevens vraag ik mij wat er niet begrepen wordt aan ;    ‘’Al draait het systeem op ,,Broodje AAP’’ , ik beschrijf alleen wat ik dagelijks meemaak en dat is verre van perfect’’ !

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 2, 2026

,,Waarschijnlijk is dat ook de reden dat Ziggo met de Next toch gekozen heeft om een box te kiezen die op Linux werkt’’  ? ?

Ik mag dan wel niet goed kunnen lezen maar indien dit klopt zou dit een reden kunnen zijn dat het KPN-wiel nog steeds in onbalans is.

Uit ervaring weet ik dat er ook wel eens wielen tussen zitten die je nooit 100 % in balans zal krijgen , 🤞maar dan !

• January 2, 2026

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat Ziggo met de Next toch gekozen heeft om een box te kiezen die op Linux werkt.

KPN heeft voor een andere weg gekozen.

Reden, geen idee.😉

Die reden is simpel: dan hoeven streamingsdiensten geen speciale apps te maken. Hun standaard apps voor AndroidTV werken dan gewoon.

Ziggo zal ook ooit naar AndroidTV over moeten stappen denk ik. Want streamingsdiensten blijven geen apps maken voor tv boxen van providers die op alternatieve besturingssystemen draaien.

Want bedenk je dat Linux niet altijd hetzelfde is. Dat heb je in vele verschillende vormen en versies. Wat op de ene Linux tv ontvanger werkt, dat werkt nog niet zomaar op de andere Linux tv ontvanger van een andere provider.