Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box reageert niet op afstandsbediening

• February 15, 2026
  • 10 reacties
  • 63 keer bekeken

Omdat de TV+ app niet goed werkt op mijn LG tv (ondertiteling valt van het scherm) helaas maar een los TV kastje.

Het ding is aangesloten en opgestart, maar reageert niet op de afstandsbediening. Ik zit nu dus vast in het menu 'Welkom bij KPN' waar ik de taal kies.

De afstandsbediening heb ik volgens handleiding reeds meermaals gekoppeld.

Ik vind de ervaring met KPN steeds minder worden. Slechte app, geen internet bij verhuizen, beloofde nieuwe router komt niet, regelmatig 10 a 15% van de beloofde snelheid en nu dit weer.

Hoe los ik dit op? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@nijmegen88. Als je abonnement pas vanaf 16 februari actief is, blijft de TV+ Box in het welkomstscherm hangen. Je kunt de installatie dan nog niet helemaal afronden. Ik snap dat het vervelend is dat de klantenservice zei dat je meteen kon kijken. Dat had duidelijker moeten worden uitgelegd, excuses daarvoor! Je kan wel al gebruik maken van de KPN TV+ app, zoals hierboven al wordt aangegeven. 

Het is nu 17 februari, dus hopelijk werkt alles nu wel goed. Blijft de TV+ Box nog hangen bij het welkomstscherm? Laat het dan gerust hier weten, dan helpen we je verder.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2026

Beste ​@nijmegen88 zo te lezen heb je een TV+ DIW7022 tv decoder, geef deze een fabrieks-reset zodat deze als nieuw uit de doos opnieuw geïnstalleerd moet worden, daarbij hoort ook het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Het koppelen is nu gelukt. Hoezo staat dat niet gewoon in de meegeleverde handleiding en wél online? Volgens de papieren handleiding stap 2 moet je de instructies doorlopen, maar dat gaat lastig als de afstandsbediening niet werkt. Daarvoor moet je blijkbaar eerst 7+9 ingedrukt houden. Zou handig zijn als dit er gewoon bij staat.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Een harde reset kan de oplossing zijn.

Achterop de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) zit een klein gaatje naast de UTP connector.

Stop daar een dun voorwerp in totdat hij opnieuw begint op te starten.

Meestal moet je hierna ook enkele dingen opnieuw instellen.

Ik ga ervan uit dat je wel de KPN ab bedoelt met koppelen ab op de DIW7022.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Het is toch te zot voor woorden dat ik een gloednieuw apparaat eerst een hard reset moet geven voordat het werkt? Koppelen is gelukt en ding is opgestart.

Maar nu de melding dat ik een KPN TV+ abbo heb wat alleen met de app gebruikt kan worden. Blijkbaar is het abonnement nog niet ingegaan. We zullen het morgen even zien.

Apparaatje lijkt wel snel

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Het is toch te zot voor woorden dat ik een gloednieuw apparaat eerst een hard reset moet geven voordat het werkt? Koppelen is gelukt en ding is opgestart.

Maar nu de melding dat ik een KPN TV+ abbo heb wat alleen met de app gebruikt kan worden. Volgens de Klantenservice kon ik deze box bestellen en gewoon tv kijken, enig idee hoe dat zit?

Het blijft electronica en software en helaas kan dit voorkomen.

Meestal (99,9% gaat het goed.

Belangrijkste is dat er een oplossing is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2026

Het hangt er vanaf wat voor tv-abo je precies hebt, je hebt of een tv-abo met box of je hebt een tv abo zonder box, dat is terug te zien in je contract.

Zomaar een box ergens vandaan halen en proberen te koppelen gaat niet werken.

Dus graag wat meer duidelijkheid

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

​@JanD 

Goede aanvulling.

Inderdaad je kan alleen de KPN tv ontvanger koppelen die in je eigen abonnement zit en alleen op je eigen KPN netwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Het hangt er vanaf wat voor tv-abo je precies hebt, je hebt of een tv-abo met box of je hebt een tv abo zonder box, dat is terug te zien in je contract.

Zomaar een box ergens vandaan halen en proberen te koppelen gaat niet werken.

Dus graag wat meer duidelijkheid

De box bestel ik gewoon bij KPN, niet zomaar ergens vandaan, ik begrijp dat dit niet gaat werken als je hem van bijvoo Marktplaats haalt. Hij zit in het zelfde netwerk en ik heb een goed abonnement. 

Maar blijkbaar is de box pas actief vanaf de 16e, dus dat wacht ik af. Volgens de Klantenservice kon ik direct kijken maar dat is een misverstand blijkbaar. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2026

Oke, je tv abo gaat dus pas morgen in en kun je wel alvast via de app kijken, maar via de box nog niet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Hoi ​@nijmegen88. Als je abonnement pas vanaf 16 februari actief is, blijft de TV+ Box in het welkomstscherm hangen. Je kunt de installatie dan nog niet helemaal afronden. Ik snap dat het vervelend is dat de klantenservice zei dat je meteen kon kijken. Dat had duidelijker moeten worden uitgelegd, excuses daarvoor! Je kan wel al gebruik maken van de KPN TV+ app, zoals hierboven al wordt aangegeven. 

Het is nu 17 februari, dus hopelijk werkt alles nu wel goed. Blijft de TV+ Box nog hangen bij het welkomstscherm? Laat het dan gerust hier weten, dan helpen we je verder.

Â