Skip to main content
Vraag

TV+ box reageert soms traag bij gebruik apps, live kijken gaat beter

• May 25, 2026
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Wij hebben een diw7022 en hebben met enige regelmaat dat het kastje op /nieuw opgestart moet worden omdat bij apps zoals Netflix niks wilt afspelen. Je hoort het geluid wel maar blijft op 0% laden.

De afstandbediening werkt soms niet lekker. Soms blijft bijvoorbeeld het volume hangen waardoor het bij indrukken van zacht of harder ingedrukt blijft.

Navigeren door apps kan je soms ook een eind doordrukken voordat het reageert.

Volgens mij bij live tv kijken is de reactie veel beter wat mij doet vermoeden dat apps en tv gids te zwaar zijn voor het apparaat?

Het kastje heb ik al eens naar fabrieksinstellingen teruggezet en de ab heb ik ook gereset maar bracht geen oplossing.

Zijn dit bekende problemen?

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026
  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN modem (router)?  Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Heb je glasvezel of koper? indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid.

P.S.

Bij ons werkt gelukkig alles goed op de DIW7022.

Hij kan probleemloos met app's en Live tv overweg gelukkig.

Maar wat bij de één goed werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt (of andersom)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@MikeNL90. Welkom op de community! Wat je beschrijft hoort niet. Apps zoals Netflix moeten gewoon goed werken op de DIW7022.

Goed dat je al dingen hebt geprobeerd. Is de ontvanger verbonden via wifi of met een kabel? Gebruik je wifi? Probeer het eens met een kabel. Heb je dit probleem alleen bij Netflix, of ook bij andere apps?

De afstandsbediening die blijft hangen kan aan de afstandsbediening liggen, maar ook aan het kastje.

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2026

Hoi ​@MikeNL90. Welkom op de community! Wat je beschrijft hoort niet. Apps zoals Netflix moeten gewoon goed werken op de DIW7022.

Goed dat je al dingen hebt geprobeerd. Is de ontvanger verbonden via wifi of met een kabel? Gebruik je wifi? Probeer het eens met een kabel. Heb je dit probleem alleen bij Netflix, of ook bij andere apps?

De afstandsbediening die blijft hangen kan aan de afstandsbediening liggen, maar ook aan het kastje.

Op de kabel aangesloten.

Afstandbediening lijkt voor de navigatie knoppen niet goed te reageren. Ik heb getest met onze afstandbediening van de tv en daar reageert het kastje wel goed op.

Dus dan maar een nieuwe afstandbediening aanvragen.

Qua apps heb ik het gezien met voornamelijk Netflix maar ook met Disney en Prime. Het is niet constant maar en komt soms is voor na wat langer gebruik.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

Nieuwe batterijen in de kpn ab helpt ook niet?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

Nieuwe afstandsbediening kan je hier aanvragen.

Maar kijk eerst of de batterijen niet leeg zijn.😉

Of de knoppen, of die wel schoon zijn.

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2026

Nieuwe afstandsbediening kan je hier aanvragen.

Maar kijk eerst of de batterijen niet leeg zijn.😉

Of de knoppen, of die wel schoon zijn.

Slecht reageren hebben we eigenlijk al vanaf het begin. Uiteraard nieuwe set batterijen al gehad en ook ab zowel kastje gereset en opnieuw gekoppeld.

Nieuwe heb ik inmiddels eergisteren aangevraagd.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Vervelend dat je afstandsbediening vanaf het begin slecht reageert. Je hebt al de juiste stappen geprobeerd met nieuwe batterijen, resetten en opnieuw koppelen.

Goed dat je inmiddels een nieuwe hebt aangevraagd. Laat je weten hoe dit afloopt?

• Auteur
  • Topper
  • June 1, 2026

Nieuwe afstandsbediening werkt goed.

Het niet laden van de filmpjes is niet constant. Van het weekend had ik het weer met Netflix, je klikt een filmpje aan en in dit geval laden hij tot 25%, dit blijft dan in beeld staan en dan hoor je wel het geluid afspelen.

Ik heb op dat moment de cache geleegd van de app en de app gedwongen te stoppen maar dan is hetzelfde probleem nog aanwezig.

Live tv werkt op dat moment zonder problemen.

Wanneer ik het kastje herstart werkt het weer.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Het niet laden van de filmpjes is niet constant. Van het weekend had ik het weer met Netflix, je klikt een filmpje aan en in dit geval laden hij tot 25%, dit blijft dan in beeld staan en dan hoor je wel het geluid afspelen.

Dat is een ander probleem.

Ik heb dit door het toeval destijds opgelost door IPv6 uit te zetten.

Daarna geen problemen meer.

Zie ook deze topic.