Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box schakelt HDMI soms uit en aan bij kijken en meer vreemd gedrag

• August 14, 2025
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb de laatste Android TV box. DIW7022. Hij vertoond vreemd en grillig gedrag.

Het HDMI signaal schakelt vanzelf uit en aan als ik TV kijk. Hij is aangesloten op een HDMI switch met meerdere apparaten die dit probleem niet hebben of hebben gehad. Ik zie het signaal lampje op de switch constant uit en aan schakelen. Maar de TV blijft melden dat er geen signaal is op de HDMI poort. Als ik de box uitzet. En na 5 minuten weer aan werkt hij weer even, maar begint het “uit aan circus” spontaan weer. Ik heb de optie scherm uit op never staan. Zo ook mijn TV. 

NB: Mij valt op dat dit apparaat nog op Android 11 (2020) draait. Wordt het niet eens tijd voor een update? Krijgt waarschijnlijk allang geen security updates meer van Google. 

Groet,

Henk

Beste antwoord door HenkieWoo1

Altijd leuk om je eigen oplossing te vinden 😀.

Via de probleemoplosser kwam ik er achter dat de box op 4k 50 herz stond. Geen idee waarom, maar nadat ik het gewijzigd had naar 60 herz. Lijkt het nu stabiel. 

5 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 14, 2025

hoi ​@HenkieWoo1 
Als je de 7022 op een switch aansluit dan moet je een switch gebruiken die Snooping ondersteund, zonder die optie snooping krijg je de jouw genoemde klachten.

Deze switch ondersteund het in elk geval wel. Klik de link

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Altijd leuk om je eigen oplossing te vinden 😀.

Via de probleemoplosser kwam ik er achter dat de box op 4k 50 herz stond. Geen idee waarom, maar nadat ik het gewijzigd had naar 60 herz. Lijkt het nu stabiel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Hallo  ​@huistijger,

Ik heb de box ook aan netwerkswitch hangen, maar daar lijkt me geen relatie tot HDMI problemen. Zie mijn antwoord hierboven voor de oplossing die het probleem lijkt op te lossen.

Groet,

Henk

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 14, 2025

Beste ​@HenkieWoo1 sluit de DIW eens rechtstreeks op een HDMI-poort van de tv aan, dus buiten de switch om, dan weet je meteen wat de oorzaak is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

@JanD oplossing zat hem in de 4k 50 Herz setting op de kpn box. Geen idee hoe deze instelling in de kpn box terecht is gekomen, maar omzetten naar 60 Herz was de oplossing zie mijn antwoord hier boven.