Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box schakelt uit na korte tijd op pauze

• August 7, 2026
  • 12 reacties
  • 147 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

TV+ box DIW7022 schakelt na 5 minuten pauzestand in iedere willekeurige Streamingdienst volledig uit. Als we de box weer opstarten en naar desbetreffende Streamingsdienst gaan, staat het beeld daar nog op pauze. 
TV kanalen op pauze blijven wél staan. 
Herstart helpt niks. 

firmware 0.38.2

launcher 1.234.2

Beste antwoord door Zenpa

Voor KPN TV+:

Je stelt de keuze voor ‘screensaver’ of ‘standby’ in bij het Instellingen-menu, onder het kopje ‘Apparaat’. Kies vervolgens >Apparaatvoorkeuren>Schermbeveiliging>Weergave. Daar kun je selecteren -standby of -screensaver. Je kunt daar ook de uitsteltijd kiezen. Pfff..opgelost.

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2026

Dit is normaal gedrag. Standaard gaat ie na 5 minuten stilstaand beeld op de screensaver, niet uit. ​@RJW59 

Op de achtergrond blijft de streamingdienst actief. Op pauze.

Ik druk dan even op de terug knop en ben weer in de streamingdienst. Dan kan je daar weer verder kijken. 

Je kunt de tijd voor de screensaver verlengen tot maximaal 2 uren. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Dit is normaal gedrag. Standaard gaat ie na 5 minuten stilstaand beeld op de screensaver, niet uit. ​@RJW59 

Op de achtergrond blijft de streamingdienst actief. Op pauze.

Ik druk dan even op de terug knop en ben weer in de streamingdienst. Dan kan je daar weer verder kijken. 

Je kunt de tijd voor de screensaver verlengen tot maximaal 2 uren. 

Bedankt voor je reactie.

Hier niet. Zie afbeelding na 5 min pauze

Zenpa
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • August 7, 2026

Klopt, de tv+ box schakelt uit (rode led) dus geen screensaver. Dat was vroeger wel zo, nu niet meer.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Dan heeft hier iemand wel heel snel (te snel?) het antwoord van PeterG als ‘beste antwoord’ bestempeld….

Enig idee ​@Zenpa waarom dat zo gedaan wordt? En waarom ‘we’ dat niet zelf kunnen instellen?

En nu ik op de slaapkamer deze ‘test’ doe, doet deze TV-box dat NIET. Die staat na 10 min nog steeds op pauze. 

Ook een DIW7022

Zelfde firmwares

Apart

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Dit kan je zelf instellen op de DIW7022.

Zie ook o.a. hier.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2026

Mijn reactie is zoals het bij mij werkt. 

De box, DIW7022, gaat hier na Netflix 5 minuten pauze op de screensaver (eigen foto's ingesteld). Stand-by gaat ie niet. 

Ik zal straks eens naar de instellingen kijken. Nu even niet in de buurt van de box.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Mijn reactie is zoals het bij mij werkt. 

De box, DIW7022, gaat hier na Netflix 5 minuten pauze op de screensaver (eigen foto's ingesteld). Stand-by gaat ie niet. 

Ik zal straks eens naar de instellingen kijken. Nu even niet in de buurt van de box.

Je hebt gelijk!! Opgelost!! DANK!!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2026

Eh. Je hebt de 5 minuten verlengd?

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Omgezet naar screensaver, het stond op ‘standby gaan’. 

Zenpa
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • Antwoord
  • August 11, 2026

Voor KPN TV+:

Je stelt de keuze voor ‘screensaver’ of ‘standby’ in bij het Instellingen-menu, onder het kopje ‘Apparaat’. Kies vervolgens >Apparaatvoorkeuren>Schermbeveiliging>Weergave. Daar kun je selecteren -standby of -screensaver. Je kunt daar ook de uitsteltijd kiezen. Pfff..opgelost.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Het was al opgelost ​@Zenpa wellicht heb je daar over heen gelezen? Bedankt in ieder geval!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mooi opgelost! Ik markeer het antwoord van ​@Zenpa omdat deze het volledigst en duidelijkst is.