Skip to main content

sinds 2 dagen gaat mijn tv+ box bij het aanzetten opnieuw opstarten dat wil zeggen , Android opstarten , kpn tv+ opnieuw opstarten.

eerst was het altijd dat ik direct in het hoofdmenu kwam, maar nu dus niet meer.

verder werkt de HDMI cec niet meer, als ik de tv+ box aanzet ging de tv ook aan nu moet ik hem apart aanzetten.

Groet Biertie

En als je HDMI CEC uitzet op de TV+ box, en dan even de TV+ box opnieuw opstarten. Werkt het dan wel weer goed?


Bovenstaande heeft niet geholpen, heb HDMI cec uitgezet en opnieuw opgestart.

het was altijd zo als ik de tv+ box aan zet ik meteen in het hoofdmenu kwam.

krijg steeds het kpn logo en dan opnieuw opstarten dus Android tv en dan kpn tv+ opstarten en dan komt het hoofdmenu met tegels .

ik hoef dat allemaal niet dat kpn logo en de rest kost allemaal tijd.

met het opnieuw opstarten ziet de tv geen signaal op HDMI cec.

en start daarom niet op , van alles geprobeerd zoals stekker uit stopcontact geen resultaat!

 


@Biertie even een paar dingen nalopen…

Hoe heb je de TV+ box aangesloten? Via Wi-Fi of een vaste internetkabel? Als het lukt, liefst een vaste internetkabel.

Je kan het ook eens proberen met een nieuwe start door een reset uit te voeren? Hou er wel rekening mee dat je een aantal dingen opnieuw moet instellen, maar dat wijst voorzich. Zie hieronder.

 


Goedemorgen,

bovenstaande is opgelost, de tv+ box stond op de eco stand, waardoor hij steeds opnieuw werd opgestart.

waarschijnlijk heeft kpn met een product update een verandering aangebracht in de energie besparing bij instellingen.

hij stond bij mij altijd ingesteld op snel opstarten, in de instelling energie besparing weer ingesteld op snel opstarten en nu werkt alles weer goed.

met vriendelijke groet


Goedemorgen,

bovenstaande is opgelost, de tv+ box stond op de eco stand, waardoor hij steeds opnieuw werd opgestart.

waarschijnlijk heeft kpn met een product update een verandering aangebracht in de energie besparing bij instellingen.

hij stond bij mij altijd ingesteld op snel opstarten, in de instelling energie besparing weer ingesteld op snel opstarten en nu werkt alles weer goed.

met vriendelijke groet

Fijn dat het opgelost is maar dat de box opnieuw opstart doordat deze op ECO stand is een verkeerde weergave.

Dit klopt niet ,het constant rebooten moet een andere oorzaak hebben.

Als het werkt prima hoor maar dit vind ik een beetje vreemd.

Bedoel je het niet andersom dat de STB bleef opstarten omdat hij juist NIET op ECO stond?


Goedenavond,

ik was zeer tevreden over de nieuwe tv+ box

als ik de tv+ box aan zet gaat ook automatisch de tv aan en krijg ik meteen het hoofdmenu te zien met tegels.

Echter ongeveer een week geleden , start de tv+ box op met het kpn logo, en dan Android en dan opstarten kpn Tv+.

ik dacht hoe kan dit , heb niets veranderd in de instellingen.

ik had de instelling van energie besparing , op snel opstarten staan.

echter waarschijnlijk door een product update van kpn is de instelling van snel starten in energie besparing terug gezet naar de eco stand.

nu heb ik dat handmatig terug gezet naar snel starten en alle problemen zijn opgelost.

Ook de HDMI cec werkt weer, in de eco stand tijdens het opstarten kende de tv geen tv signaal 

meer.

in de stand snel opstarten kent de tv het ingangs signaal op de HDMI aansluiting en start gelijktijdig op met het inschakelen van de tv+ box.

dus alles werkt weer perfect, ben zeer tevreden , maar erzijn nog genoeg issues die verbetering nodig hebben.

zoal geluid issues (lipsync) heb deze box op stereo staan voor geluid, dat werkt wel goed bij mij.

verder als het kan , zou ik bij opstarten geen menu willen zien , dus meteen gaan naar de laatst gekozen zender.

Met vriendelijke groet 

 

 


Goedemiddag @Biertie, welkom op ons forum!
Dit is een bekend issue waar momenteel aan gewerkt wordt. Houd vooral de updates in de gaten!


Waarom tv decoder uit eco stand stand halen om dit probleem goed te krijgen ??,waarom hebben we die optie dan. Betaald KPN ook mijn stroomkosten ???