Skip to main content
Vraag

TV + Box valt uit elke keer na aanzetten

• March 22, 2026
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

Elke keer bij opstarten van de KPN TV + Box en de TV valt het beeld 2 seconden weg en dat gaat dan om de zoveel seconden door. Na herstarten is het probleem verholpen. Ik betaal ruim 100 euro voor alle diensten maar dit is toch wel een serieus probleem die verholpen moet worden. Hoe moeilijk kan het zijn om dit probleem aan te pakken. Op de KPN site staat dan om dit te verhelpen dat je maar opnieuw moet opstarten. Lekker makkelijk om het zo op te lossen KPN.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 22, 2026

Heb je 'm op eco staan?

Komt dit overeen met wat jij ervaart?

@Piet van der Vooren 

• Auteur
  • Topper
  • March 22, 2026

Ik heb de TV niet op Eco staan. Probleem is niet verholpen want tv scherm knippert alsof deze geen contact maakt met kastje en alleen na herstarten werkt het wel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat onhandig dat dit steeds gebeurt ​@Jvdberg01 ☹️

Het is me niet helemaal duidelijk wat dit veroorzaakt, en een goede eerste stap lijkt me om de ontvanger niet alleen te herstarten, maar echt even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Op die manier wordt alle software volledig opnieuw ingeladen en de kans is aanwezig dat dit vage probleem daardoor verleden tijd zal zijn. Hoe je dat doet lees je hier: 

Je tv-ontvanger resetten: een frisse start. Als dit geen verschil maakt gaan we uiteraard even verder kijken!

• Auteur
  • Topper
  • March 27, 2026

Hallo Maja,

Ik ga dit zeker proberen. Het probleem is als je de tv en de box aanzet dan gaat na een paar seconden de tv op zwart en dan weer beeld. Dat gaat dan continu zo. Als ik dan de Box opnieuw aanzet en dat 3 of 4 x herhaal dan is het weg. Dit is niet fijn en erg onhandig. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

. Ik betaal ruim 100 euro voor alle diensten 

€ 100,--?

Dat is wel heel erg veel.

Ik betaal € 62,50 voor internet 200/200 en 2 stuks Sagemcom DIW7022 (tv pakket)

Wat zit er dan allemaal in het pakket bij u?

1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de KPN modem (router) of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Welke KPN modem (router) heeft u?

• Auteur
  • Topper
  • March 27, 2026

Dit zit er in mijn pakket: 

SuperFiber 1 Gbit/s 52,50

Actie: korting op 1 Gbit/s -5,00

Combivoordeel - Entertainmentkorting -5,00

KPN TV+ met TV+ Box 12,50

Pluspakket 9,99

Combivoordeel - Korting Pluspakket -9,99

Netflix Standaard 15,99

Disney+ Standaard 10,99

Spotify Premium. 12,99

Vast telefoonnummer 4,00

Gratis Opnemen Pakket - 0,00

Gratis Onderling Bellen - 0,00

Gratis F-Secure 5 apparaten - 0,00

Totaal: 98,97

Antwoord op vraag 1: Sagemcom DIW7022 is direct met een HDMI verbonden aan de TV.

Antwoord op vraag 2: KPN Modem 12

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 27, 2026

Heb je vraag 1 wel gelezen?

Uiteraard is de box met hdmi met tv verbonden..…

Gebruik de box niet op eco.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

@Jvdberg01 

De Streamingdiensten mag je niet meerekenen, daar is KPN alleen maar de tussenpersoon voor de betaling. 

Combivoordeel is veranderd.

Afhankelijk van het aantal punten kan je 1 streamingdienst (met reclame) gratis krijgen en zonder reclame alleen het verschil betalen.

Zie ook hier.

En heb je 1 GBs echt nodig?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hallo Maja,

Ik ga dit zeker proberen. Het probleem is als je de tv en de box aanzet dan gaat na een paar seconden de tv op zwart en dan weer beeld. Dat gaat dan continu zo. Als ik dan de Box opnieuw aanzet en dat 3 of 4 x herhaal dan is het weg. Dit is niet fijn en erg onhandig. 

Is het gelukt om hem te resetten ​@Jvdberg01? En zo ja, zorgt dat voor verbetering? Hoor het graag 🙂

• Auteur
  • Topper
  • March 31, 2026

Hallo Maja,

Nee het is niet gelukt en nog steeds zelfde probleem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer dat het restten niet is gelukt ​@Jvdberg01 😕 Ik wil je dan toch aanraden om contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er ‘live’ met je meegekeken kan worden. Via de community is het toch wat lastiger om dit soort problemen aan te pakken omdat het soms even kan duren voordat we op elkaar reageren.

Je kunt 1 van mijn collega's online spreken via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!