Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box vastlopend en geluidproblemen op KPN TV: Reset helpt niet

• June 1, 2025
  • 8 reacties
  • 98 keer bekeken

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Vastlopende TV+ box na reset gaat het weer even
Geluid radio storende en haperend reset helpt niet ook modem reset niet
Sommige TV kanalen geen geluid reset helpt niet modem reset ook niet schakelen ander kanaal ook niet

Alles is bekabeld aangesloten (niets op Wifi) modem Box 12 alle apparatuur nieuwe updates laatste versie geïnstalleerd sinds ik TV+ heeft zijn de problemen begonnen, toen ik de VIP 5202 TV tuner nog had geen problemen zoals nu boven staat benoemd.

Wie kan mij helpen dat het probleem kan worden opgelost het enige wat wel perfect verloopt zijn de tariefverhogingen en de facturatie van KPN maar ze kunnen het helaas niet oplossen……... 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Meerwillenweten2017. Dat is zeker niet leuk te noemen, als je maar weinig momenten ongestoord tv kunt kijken. 

Goed dat je aangeeft dat alles bekabeld is verbonden, want dat is ook de meest gewenste aansluitsituatie. Dan heb je normaal gesproken de minste kans op storingen. Maar wat ook nog een veroorzaker kan zijn is ander netwerkapparatuur en daarom stelt ​@joop2011 wel een belangrijke vraag: Heb je nog eigen routers, switches, draadloze verbindingssets aangesloten? En heb je meerdere tv-ontvangers in huis en hebben die er allemaal last van? 

Voor snelle hulp kun je ook altijd contact opnemen met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen dit probleem met je troubleshooten en kijken wat een oplossing is. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 1, 2025

Wij hadden óók veel problemen met de TV+ box. Vastlopende menu's, beeld en geluid niet synchroon, beeldkwaliteit niet goed. De box werd óók te warm. Uiteindelijk hebben we een nieuw exemplaar gekregen. Probleem = opgelost.

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Zou het een oplossing zijn ook voor mij ik weet het niet maar eer dat KPN mij een nieuwe TV box zou sturen zal wel lang gaan duren, ieder geval bedankt voor de informatie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Zit er nog iets anders tussen (de Box12 en DIW7022)?

Bijvoorbeeld een switch, DVS, etc.

Anders bel gratis (vanaf morgen (maandag) 8 uur 0800-0402

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Hoi ​@Meerwillenweten2017. Dat is zeker niet leuk te noemen, als je maar weinig momenten ongestoord tv kunt kijken. 

Goed dat je aangeeft dat alles bekabeld is verbonden, want dat is ook de meest gewenste aansluitsituatie. Dan heb je normaal gesproken de minste kans op storingen. Maar wat ook nog een veroorzaker kan zijn is ander netwerkapparatuur en daarom stelt ​@joop2011 wel een belangrijke vraag: Heb je nog eigen routers, switches, draadloze verbindingssets aangesloten? En heb je meerdere tv-ontvangers in huis en hebben die er allemaal last van? 

Voor snelle hulp kun je ook altijd contact opnemen met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen dit probleem met je troubleshooten en kijken wat een oplossing is. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Het echt het netwerk van KPN alles al geprobeerd dit probleem loopt nu al jaren diverse monteurs geweest en kwamen er totaal niet uit, eerst had ik pair boding waarbij telkens één kanaal gewoon weg viel ook dit konden ze niet vinden waar het probleem zat nu heb ik glas en krijg diverse andere problemen ook bevriest de televisie moet ik alles resetten dan gaat het weer een poosje en zoals de forum te lezen ben ik zeker niet de enige dus KPN kom nu eens met een oplossing of geef ik ieder geval een coulance regeling voor al het ongemak die de klanten ondervinden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Niet leuk natuurlijk dat je problemen blijft houden bij het tv-kijken. Dat kan erg frustrerend zijn kan ik mij zo voorstellen. Echter is de oplossing wel om samen met ons op zoek te gaan naar de oorzaak en deze weg te nemen. Je geeft aan dat je nu op glasvezel zit, dus dat zou een stabiele en goede verbinding moeten geven. Als je dan toch problemen hebt, dan is het belangrijk om te kijken of er iets in je eigen netwerk zit wat dit veroorzaakt. Daarom zou het fijn zijn dat je de gestelde vragen in dit topic beantwoord. Dan kunnen we verder kijken. 

Ook kun je altijd bellen met ons om samen met een collega van mij je verbinding en netwerk langs te lopen. Dan komen we vast wel tot de kern van je probleem. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

#Arjan van KPN dit heb ik ook al meerdere keren gedaan helaas geen resultaten geboekt ook met klantenservice komen wij er niet uit ook heb ik op advies de televisie vervangen van Samsung naar Sony ook de Soundbar vervangen ook van Samsung naar Bose 700 het heeft mij ontzettend veel geld gekost en nog zit ik met deze ellende.
Waar ik nu nog benieuwd naar zou zijn is of dat Ziggo of andere providers ook deze problemen zou geven op het forum van Ziggo lees ik niets van dit soort klachten vandaar mijn nieuwsgierigheid hiernaar, misschien oriëntatie waard.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm, dat is wel een vreemd advies geweest, want haperend geluid en beeld ligt vaak aan iets in de verbinding of heeft te maken met de tv-ontvanger. Nou ja, dan ben je de komende jaren wel klaar wat betreft tv en soundbar.

Ik was eigenlijk meer benieuwd naar je eigen thuisnetwerk en de apparatuur die daarop is aangesloten. 

Heb je nog eigen routers, switches, draadloze verbindingssets aangesloten? En heb je meerdere tv-ontvangers in huis en hebben die er allemaal last van? 

En als je er van overtuigd bent dat het in de KPN verbinding zit, dan kun je ook altijd zelf een (service)monteur aanvragen via http://www.kpn.com/monteur. In eerste instantie wordt er vermeld dat hier kosten mee gemoeid zijn, maar als blijkt dat het probleem niet in je eigen netwerk zit of wel in de KPN-apparatuur zit, dan schrapt de monteur de kosten.Â