Skip to main content

Ik heb al 3 maanden internet en TV (met TV Box) van de KPN en de TV Box doet het niet, hij gaat niet door het opstartmenu heen. Er zijn al nieuwe afstandsbedieningen, een nieuwe TV Box en een nieuwe modemĀ opgestuurd gekregen. Niets werkt. Als heb uren aan de telefoon gehangen met medewerkers van de KPN, zonder enig resultaat. Een monteur langs sturen kan blijkbaar niet, ik kan alleen een betaalde monteur bestellen. Ik mag dus blijkbaar betalen voor een product dat niet werktā€¦Ā Als dit niet snel opgelost wordt ga ik terug naar de Ziggo.

@Bart1968

Hoe is de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

En welke Experiabox of Box12 heb je?

Ā 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En met dreigen krijg je niet sneller een antwoord (eerder andersom).šŸ˜‰šŸ˜Š


Hallo @Bart1968Ā welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Ā 


Ik heb idd een Sagemcom DIW7022, ik heb er 2 zelfs want bij een eerste contact met KPN dacht de medewerker van KPN dat het daar aan lag dus stuurde hij vervangende op. Die tweede bleef ook hangen bij "taal-keuze". EĆ©n van de dingen heeft een avondje gewerkt. Volgende dag reageerde de afstandsbediening niet meer dus toen nieuwe afstandsbediening gekregen van KPN,Ā  dat was het ook niet. Toen euvel nog niet verhopen was kreeg ik een nieuwe modem KPNĀ Box 12d (Sagemon CS50001), bood ook geen soulaas. Alles al verschillende malen zachte en harde resets gegeven. Alles is vast bekabeld waarop ook tv en radio is aangesloten, die werken prima, switchĀ tussen modem en tv-decoder gehaald en direct aangesloten zonder positief resultaat.Ā 


Dan lijkt het er op dat er een monteur moet komen.

Blijkt het aan KPN te liggen, dan kost het je niets.

Ā 


Hoi @Bart1968, de installatie van de TV+ Box gaat niet van harte bij jou begrijp ik! Er zijn al meerdere dingen geprobeerd maar er is nog geen positieve ontknoping dus. Heb je inmiddels telefonisch contact met ons gehad om te kijken of een monteur mogelijk was?


Ja, ik heb de laatste keer toen ik belde met 0800 0402 gevraagd om een monteur maar toen vertelde een medewerker mij dat ik dit niet kon doen via dat nummer en dat ik een betaalde monteur aan moest vragen. Beetje vreemd dat ik moet betalen voor iets dat zou moeten werken.
Vreemd genoeg deed de TV+ Box het gisteren spontaan. Ik heb toe bij settings ā€œSnelle Startā€ gekozen en starte de TV Box zo weer op. Toen ik daarna weer voor de ECO Stand koos en weer opstarte blijfĀ hij hangen in het opstart menu, ik zie dan het KPN logo waar de drie lijntjes getekend worden, en het bewegende Endroid logo verschijnen. Vanmorgen deed hij het toen weer. Ik laat hem nu maar in de ā€œSnelle Startā€ setting staan maar ik wil ook dat de Eco Stand het gewoon doet.


Gelukkig werkt de box met snelle start wel! Dat geeft je in ieder geval weer tv. Het is wel gek dat de Eco stand ervoor zorgt dat de ontvanger niet verder opstart. Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Welke versie van de firmware staat er bij jou precies op, is dat de nieuwste versie die in de Product Updates wordt genoemd? Als het een andere versie is, zou je de TV+ Box dan ook kunnen resetten zodat de nieuwste firmware wordt opgehaald?


Beste,

Na 3 weken op vakantie te zijn geweest doet de TV Box het weer niet. Hij blijft maar opstarten. Het is wel anders dan eerst. Ik krijg nuĀ het beeld met het KPN logo, dan het bewegende Android TV opstart logo en dan naar het KPN logo met de tekst ā€œopstarten KPN TV+...ā€, ik krijg daarna het begin beeld van de TV zenders te zien met ā€œNu op TVā€.

Ik heb de TV Box al verschillende malen een harde reset gegeven waarbij er daarna een software update plaatsvond. Ik kan nu niet zien welke versie software er op staat omdat ik niet in het menu kan komen.

Ik wil nu dus een monteur om dit op te lossen. Ik heb nu al 4 of 5 maanden KPN TV maar nog niet lang achter elkaar fatsoenlijk TV kunnen kijken.


Gelukkig werkt de box met snelle start wel! Dat geeft je in ieder geval weer tv. Het is wel gek dat de Eco stand ervoor zorgt dat de ontvanger niet verder opstart. Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Welke versie van de firmware staat er bij jou precies op, is dat de nieuwste versie die in de Product Updates wordt genoemd? Als het een andere versie is, zou je de TV+ Box dan ook kunnen resetten zodat de nieuwste firmware wordt opgehaald?

@JasperĀ 

Jasper dat is de combinatie van CEC aan of uit.

dit icm met een snelle start kan wel wat issues geven dus kwestie van de juiste instelling even vinden niks schokkends.

Ik lees een hoop dingen dat ik mij afvraag waarom kan er bij de helpdesk niet een knappe storingsanalyse gemaakt worden en stuurt men maar domweg nieuwe hardware op zonder even te kijken of er wat settings wellicht verkeerd staan.

tenenkrommend mijn inziens dat men dit zo probeert op te lossen.

Als de klant maar problemen blijft houden stuur dan een gewoon monteur die dit oplost i.p.v.Ā  eindeloos domweg maar dingen vervangen.

mvg


Bij een reset kan de TV+ Box een update ophalen, maar meerdere keren is wel wat veel van het goede. Hoe had je de reset precies gedaan @Bart1968? Was dat via het menu of iets anders? Kan je jouw forumprofiel ook invullen zodat ik kan kijken of ik iets kan zien?

Voordat we een vervolgstap kunnen bepalen moeten we eerst weten wat er precies aan de hand is, laten we niet vooruit lopen.


Ik heb een harde reset gedaan via de reset knop achterop het kastje met een paperclip dat naast de lan aansluiting zit.

ik heb mijn profiel verder ingevuld.Ā 


Dat is het modem wat je op die manier gereset hebt, dat is niet de TV+ Box. Die kan je resetten op deze manier:Ā 

Laten we dat eerst nog doen voordat we verder kunnen kijken.


Ik heb een harde reset gedaan via de reset knop achterop het kastje met een paperclip dat naast de lan aansluiting zit.

ik heb mijn profiel verder ingevuld.Ā 

Beste Bart

Heb jij mijn opmerking gelezeo over CEC en ECO instelling in de STB?

mijn inziens zit daar je probleem namelijk


@Thijs1963Ā dat heb ik gelezen maar ik begrijp niet helemaal wat je doet.

Ā 

@JasperĀ op de tv box zit ook een reset knopje, die wordt ook aangegeven op de kennisbank. Maar ik heb het net weer gedaan, alle instellingen weer op nieuw gedaan, de tv box komt weer niet door het opstart programma heen.Ā 


Je hebt nog een tweede TV+ Box, doet die het wel goed? Zo ja, zou je die eens op deze plek kunnen aansluiten en kijken of die wel verder opstart? Als die het daar wel goed doet is het vervangen van de box wel de beste route. Een monteur za dan ook niet meer kunnen doen.


Ik heb idd nog een tweede box maar die doet helemaal niks. Ik heb de aangesloten box nog een keer een harde reset gegeven en toen werd er een correcte download gemaakt en een software update uitgevoerd. Dat lijkt nu naar behoren te werken alhoewel de box gisterenavond toch weer een keer opnieuw opstarte.

Wel vreemd dat als de kpn een box opstuurt daar niet meteen de meest recente software versie op staat.

Een monteur kan toch hier het binnenkomende glasvezel signaalĀ en verder in het huis (er lopen door mijn hele huis LAN kabels) doormeten. De binnenkomende glasvezel aansluiting is recent aangelegd en wellicht dat daar een fout in zit.

Als het problemen blijft geven en de kpn het niet opgelost krijgt, ga ik, zodra het contact afloopt, op zoek naar een andere provider. Ik ga niet zoveel geld blijven betalen voor iets wat al maanden niet goed werkt.


De informatie die we nu hebben is niet concreet genoeg om te zeggen of het uit de bekabeling of het kastje zelf komt, dat is waarom ik die 2e ontvanger wilde proberen. Maar die gaat helemaal niet aan dus? Is dat alleen op deze plek of Ć¼berhaupt?

We brengen elke paar weken een update uit voor de TV+ Box, daardoor kan het goed zijn dat de nieuwste software er nog niet op staat. De TV+ Box zit in een doos tot deze wordt uitgeleverd, daarin kunnen geen updates worden geĆÆnstalleerd.Ā Dat gebeurt vaker met apparaten, ook met een computer of laptop kan je bij het eerste gebruik updates moeten uitvoeren.

Ik wil het probleem ook oplossen, maar ik zie natuurlijk niet wat jij ziet. Ik zie alleen wat jij vertelt.

Laten we nu eerst even kijken hoe het gaat na de update die is geĆÆnstalleerd, hopelijk blijft het nu goed gaan. Als de box opnieuw opstart, gebeurt dat dan bij een specifieke actie? Ik heb een paar berichten gezien, onder andere van Thijs, dat het bij het doorspoelen en/of verwijderen van opnames gebeurt.


Up-date is geĆÆnstalleerd is paar weken terug uitgevoerdĀ en het probleem leek opgelost maar paar dagen geleden ging de TV-Box weer in de opstart modus. Dat duurde toen niet zo heel erg lang maar vandaag is het weer bingo, hij staat alweer 15min in de opstart modus.Ā 

Kan er nu alsjeblieft iemand komen kijken en dit fixen. Ik betaal nu al maanden voor een iets wat nooit goed heeft gewerkt.


Ik snap dat je wilt dat het werkt, maar met de informatie die we nu hebben is nog niet duidelijk wat de oorzaak precies is en dus ook niet of iemand op locatie Ć¼berhaupt iets kan doen. Zou je de eerder gestelde vragen eerst kunnen beantwoorden zodat we daarmee met je mee kunnen denken?


Het gebeurd gewoon random als ik tv zit te kijken, zoals nu tijdens het voetbal kijken. Ik doe niks raars, spoel niet door of verander niet van zender, wis ook geen opnames, ik zit gewoon een 15min te kijken en dan gaat het kastje opnieuw opstarten. Ik krijg dan het kpn logo en het android opstart logo te zien. Dat duurt dan een paar minuten en dan is het start tv scherm weer te zien met zenders. Hij staat dan ook nog op de zender die ik als laatste gekeken heb.


Het blijft terugkomen dus. We hadden het eerder al over dat de TV+ Box met een kabel was aangesloten, zit daar helemaal niets tussen aan switches, DVSā€™en en dergelijke? Het hoeft niet aan een netwerkkabel te liggen, heb je dit ook als je de tv=ontvanger op een ander stopcontact probeert bijvoorbeeld? Mogelijk is het in dit specifieke geval wel handig om een monteur te laten kijken, maar daarvoor moeten we de aansluitsituatie in huis eerst precies weten zodat daar geen verrassingenĀ uit komen.


Zoals gezegd, ik kijk niet vaak tv maar nu met kerst wilde ik graag sport kijken maar het is dus weer hopeloos vandaag.
Ik heb alles geprobeerd. met en zonder switch, andere stopcontacten, alle andere apparatuur zoals access points, van het netwerk afgehaald om IP-conflicten te voorkomen, you name it.. Alle andere app's op mijn TV, zoals Netflix, Disney of PathƩ Home, werken prima.
Dus laat die monteur maar komen.


Je hebt veel geprobeerd inderdaad. Voor de monteur kan je ons het beste bellen op 0800-0402. dan kan er direct met je meegekeken worden daarvoor. Via deze weg is dat lastiger doordat we niet zien wanneer jij kunt en wanneer er een monteur beschikbaar is. Telefonisch kan dat naast elkaar gehouden worden.


Ik zie dat @Bart1968 schrijft dat de apps op de tv van Netflix, Disney en PathƩ Home wel werken.

Geen idee welke tv je hebt, maar is er eventueel ook de mogelijkheid om de KPN-app op de tv te installeren.

Je kijkt dan tv zonder het kastje (is een workaround, maar mogelijk wel een suggestie voor de komende dagen).

Ā 

Donald


Reageer