Skip to main content

Mijn TV+ boxen gaan regelmatig in beperkte modus door een server probleem. Vaak na het bezoeken van de YouTube app die in de meeste gevallen niet of nauwelijks werkt, geen beeld, lange wachttijden etc.

De foutmelding (KBX-APK9050) wordt, hoe vreemd en onverklaarbaar het ook voor mij is, niet herkend door de MijnKPN App, je zou toch denken dat KPN weet wat de betekenis is van alle foutmeldingen die op de TV+ Box kunnen verschijnen.

De TV+ Box opnieuw opstarten, handmatig of via Mijn KPN, heeft weinig meerwaarde aangezien ik telkens 10 tot 20 minuten moet wachten tot het via KPN “opgelost” wordt. Dit laatste tussen haakjes aangezien het wachten is op de volgende…

Ik heb 3 TV+ Boxen bedraad en via WiFi maar bovenstaande komt voor bij beide configuraties.

Iemand een tip om dit probleem te voorkomen  

Zijn de bekabelde ontvangers direct aangesloten op het modem of zit er een switch tussen?


Bedankt voor de snelle reactie Joep, er zit een Smart Switch tussen ..


Dag @shoutje dank voor je pb. Ik reageer toch even hier. Kan je die switch er tussenuit halen om te testen? Ik heb me niet zo erg in de tv+box verdiept maar wellicht is het iets met multicast/unicast waar de switch niet mee om kan gaan. Of igmp snooping bij de tv+box een rol speelt durf ik ook niet te zeggen.  Wellicht dat een ander forumlid dit op wil pakken.  Dan leer ik ook nog wat😉.


Bedankt, ik heb ook een box via WiFi met hetzelfde probleem (dus niet via de switch) maar ik zal het eens uittesten.

IGMP snooping is één van de eigenschappen van de switch dus die optie kan ik ook eens uitproberen.

 


Probeer eens 1 tv box direct aan te met een kabel aan het modem. Wat gebeurt er dan?


Misschien nog te vroeg om te juichen maar Igmp snooping inschakelen op mijn switch zou inderdaad de oplossing kunnen zijn Joep.


We wachten vol spanning af @shoutje 


@Joep1965 vooralsnog loopt alles als gesmeerd, als ik iets te snel ben met zappen wil de box zichzelf nog wel eens resetten maar daar kan ik mee leven.  igmp snooping was dus inderdaad de oplossing.